Magbilder!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Magbilder!

Idag, kära ni, har vi 100 dagar kvar till uträknad förlossning, läääängtar!!

Då ser vi alltså ut såhär nu, magen är ENORM - börjar fundera på om UL visade fel eller missade en tvilling där inne!
v.+26+008.JPG

v.+26+010.JPG

v.+26+011.JPG

Så vas tror ni - pojke eller flicka?!

Nog växer den allt! :D Har för mig att min mage också exploderade runt de dagarna, den gick från tjockisblobb typ till gravidkula på en vecka. :D

Kl

Nu när jag varit på ultraljud och sett den lilla krabaten i magen så vågar jag göra entré med min lilla pluttmage! Precis som förra gången är jag flitig fotograf, så jag började ta kort redan första dagen jag fick reda på att jag var gravid

Slutet av v 3 såg magen ut såhär

Nu är jag i v 11 och ser ut såhär

Alla veckor (förutom v 4) finns presenterade här om någon är intresserad :D
http://www.pixbox.se/alb_show_id1163752_page0.html

//Julia

Jag gråter oxå när jag tänker på att nån gång kommer bli min sista förlossning, och ultraljud, och sparkar :cry:

Aldrig mer få se "Nu kommer tutten-blicken" från sin bebis eller höra de där korta flämtningarna och pickandet när de letar efter bröstet :love::cry:

Jag fyyy. Tur att jag bara fått mitt första barn, då finns det plats för fler.;)

Njuter för fulla muggar av den där saliga blicken och de små nöjda ljuden från en liten som ligger vid bröstet.

Och förlossningen, det är något jag kunde göra varje dag. Helt underbar upplevelse.

mammamia, det syns ju på dej!

Jag ligger ju 2? veckor för dej och det finns inte ens en bula, fast det tog ju ett tag innan det blev det med Alice....

Dax för mig att visa upp mig igen. Va några veckor sen sist.

Nu v.18 (17+1)
sidan.jpg

frammifran.jpg

Då v.13 (12+3)

IMG_4854.jpg

Man kan ju undra vart det här ska sluta :P

Lägger in ny bild på ny vecka. Vecka 18 (17+0)
Magen har blivit degigare pga att jag gått ner i vikt....
Lägger in en framifrån och en från sidan (där jag konstaterade att min mage ser fyrkantig ut :crazy: )
Men på bilden framifrån såg jag i alla fall att jag har kvar min midja... :D

100_0034300x400.jpg

100_0032400x300.jpg

Idag, kära ni, har vi 100 dagar kvar till uträknad förlossning, läääängtar!!

Då ser vi alltså ut såhär nu, magen är ENORM - börjar fundera på om UL visade fel eller missade en tvilling där inne!
v.+26+008.JPG

v.+26+010.JPG

v.+26+011.JPG

Så vas tror ni - pojke eller flicka?!

Av magens form att döma så tror jag att det blir en kille! :D

mammamia, det syns ju på dej!

Jag ligger ju 2? veckor för dej och det finns inte ens en bula, fast det tog ju ett tag innan det blev det med Alice....

He he, ja det syntes tidigt på mig med My med. Jag känner mig som om jag vore gravid i fjärde månaden eller något, det syns verkligen nu, helt galet. Hur jag än försöker hålla in magen så kan ingen undgå att se det. Men det är väl för att mina magmuskler inte är så starka och de ger efter och släpper ut alla tarmar och sånt direkt :D

//Julia

Hur ska man titta på en mage egentligen för att gissa kön? Nu blev jag nyfiken :)

Det undrar egentligen jag också!!
Men är det inte så att om den är mer rakt utåt och inte så mycket åt sidorna, utan lite åt det "spetsigare" hållet så sägs det att det blir en pojke? Någon bättre vetande?

Jag tycker alla säger olika om magformarna ;) vet att den del pratar om platt och rund mage i profil och sedan som du säger spetsiga magar. De är låga och de är höga, breda och smala. Men jag vet ínte vad som är vad :)

kl

v. 25 (24+0)

v.29 :) Händer ju lite grand i alla fall! Läste lite roligt i en bok i går om en kvinna som i v. 28 stod och sa åt magen att växa för att sedan i v. 36 tala om för den att sluta växa. Det är väl så det blir? :rofl:

Längtar i alla fall till maj nu. Tycker magen är lagom stor och det går alldeles utmärkt att sova i samma ställningar som innan graviditeten :)

Ja runt v 25-30 tyckte jag också det var en helt lagom mage, söt och fin och inga tvivel på om man var gravid eller inte. Lagom buffar och ändå relativt smidigt. Sen blir det.... jobbigt :D (för mej i alla fall!)

jag sa åt min mage att växa fortfarande i v 36:D
Fast utan fler bristningar och att ungen ändå inte skulle bli större än runt 3500g. (hon blev 3540!)

i v 29 hade jag mycket mindre än dig dock;)
Min mage var aldrig i vägen, kunde lätt ligga platt på sambon och stå dubbelviken och knyta skosnören osv.

Hehe, fast min mage har ändå slutat att växa framåt, nu växer den bara uppåt men när det tar stopp så växer den väl framåt igen kan jag tänka mig. Liten i magen ska ju fetta till sig med runt 2 kg till.

Jag tycker det är drygt att böja mig framåt men jag kan om jag inte bryr mig om att jag får livmodern med tillhörande innehåll upptryckt i lungorna. Sedan så har jag fått väldiga problem med magmunnen som verkar slutat att stänga sig så halsbränna och reflux har blivit min vardag nu som gravid. Så böja sig framåt undviker man.

Vindvissla: Fast det skulle vara roligt att prova på en jätte mage också men jag nöjer mig med den jag har så det är inget krav ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 234
Senast: skiesabove
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 332
Senast: Lady_S
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 362
Senast: Sesca
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 186
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar