Magbilder!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Magbilder!

*kl*
Tusan vad snålt med bilder det är nu då! Här är min v. 33-mage (32+0), nu tycker jag själv det syns att den sjunkit något och blivit lite rundare.
v33320igen.jpg

Jämför med förra veckans, visst är den lite rundare? (önsketänkande kanske :D)
v32310.jpg

Håller med om att det ser ut som att den sjunkit och blivit rundare! Men den är fortfarande lika fin! :)

Det är stor skillnad ju! Rundare och lägre. Men den är fortfarande mindre än min mage ser det ut som. Jag missade att ta kort i helgen, men magen är fortfarande 99 cm runt, precis som de sista 4 veckorna. Sf-måttet hade ökat som det skulle, så det är bara bra!

Vi har inte så långt kvar nu, Zody! :banana: :D :eek:

Då är det inte önsketänkade alltså. :D Jag älskar min mage, men nu börjar både jag och sambon längta rejält efter innehållet så tiden får gärna pinna iväg lite nu. ;)

Oregano; Om jag mäter där min midja en gång var så mäter den 99 cm, och runt naveln 104 cm så den är inte så liten! :D Tycker den börjar kännas rejält stor och ivägen nu, men som tur är slipper jag ju i alla fall jobba med åbäket nu. :) Ska till BM om en vecka, får se vad som hänt med mitt SF-mått då, föroppningsvis inte allt för mycket.. (ligger ju något över normalkurvan hittills, tycker det kan stanna av lite nu)
Jag veet, jag har 55 dagar kvar idag! :eek: Hur ska man hinna förbereda sig mentalt egentligen liksom, känns som det var någon vecka sen jag plussade ju. :D

Jamen då är ju våra magar precis lika stora! :D Jag har inte mätt precis vågrätt runt, utan liksom från smalaste delen av ryggen till tjockaste delen av magen. Då har det blivit ca 99 cm.

Jo, jag vet... Men tänker man på att det var sommar och sol och varmt och skönt när plusset kom så inser man ju att det var ett tag sen. (Ska den här vintern aldrig ge sig??? :eek: ) Jag har känt mig väldigt lugn de sista veckorna. Det börjar liksom sjunka in att vi snart blir en till i familjen. Allt är inköpt och jag har bäddat spjälsängen, fyllt upp skötbordet med grejer osv. Innan har jag känt lite smått panik, vad har vi gett oss in i!?, men nu går jag bara och väntar! :love:

Förstår mycket väl att ni längtar efter innehållet!
Det gör jag och min sambo och redan och jag är bara i v.19! Kommer hinna längta ihjäl mig! :crazy::D

Åhhh vad vacker :love:

Jag måste skaffa ett tredje barn, nu tog jag ju en massa fina bilder på magen men jag måste ju fixa en såndär cool gipsavgjutning oxå jag kan klappa på varje kväll innan jag går och lägger mig ;)

Jag är så trött på snö och kyla nu att jag snart kräks, jag vill kunna ta pensionärspromenader på asfalt i alla fall innan Räkan kommer. Men som det ser ut nu så lär vi väl packa ner fleeceoveraller och hela vintermunderingen till våra små. ;)

Åh vad härligt att verkligen ha allt klart. :love: Jag tänkte skruva ihop spjälsängen och bädda den nästa vecka, och så köpa tvättlappar, olja och blöjor nästa gång vi handlar. Ser verkligen fram emot att bara gå och vänta jag med. (shit, insåg precis att vi inte provat ut om vi ska ha barnstolen fram eller bak! :eek: Måste ju göras typ nu så vi hinner lämna in bilen och få airbagen urkopplad om vi ska ha stolen fram...)

aneka; Tiden kommer gå fort, jag lovar! Jag tycker att jag alldeles nyss var i v. 24 och det ju runt jul! Så passa på att njuta, för det blir bara värre ju längre tiden går. ;) Man blir stor och till viss del otymplig, tiden kryper verkligen fram och allt det där mysiga buffandet från bebis ersätts av rejäla sparkar och rymningsförsök. :D

jerseyko; Tack! :love: Sambon har pratat om att han vill göra en sån avgjutning så vi får väl se om vi får tummen ur och gör en. :)

du får väll slå på stort och göra en vaxdocka av dig själv istället när du är gravid!
Den kanske kan bli en perfekt barnvakt i framtiden :p

Här kommer bilder på min mage....Vecka 19 nu. (18+0). Ul är inte förrän om en vecka och två dagar. Suck. Är ju i v. 19+2 då. Det vore väl då själva fasen om vi inte ser om det är kille eller tjej.....
Magev19.jpg

100_0053.jpg

v.33 (32+1)
Tycker den är mindre än förra bilden (v.31) Kanske rundare upptill, men nu bör väl bebben krypa neråt istället för upp?
30483225.jpg

Jag tycker snarare att den ser rundare ut nertill, att den alltså har sjunkit lite. Mysiga gardiner du hade i bakgrunden!

Här är min mage i v 23 (22+4)
v23.jpg

Alla fina magar! :)

Här kommer min, v.25+1

30490106.jpg

30490107.jpg

Känner mig fortfarande ganska nöjd över att magen inte är superduperstor. Lyckades faktiskt fullfölja en hel träning för min dressyrtränare igår. En riktigt riktigt bra träning dessutom! KUL! :)

Det borde finnas någon blockeringsfunktion på den här tråden!

Själv känner man inget stopp, förstår helt föräldrarna i "familjen annorlunda". Men en 3e ska jag nog kunna tigga till mig om några år ;)

Håller med, jag är grymt bebissugen redan nu och Gustav är bara 6 mån. Nu är jag ju för gammal att skaffa en till :( Och det förstår jag nu att det fanns en anledning till att jag väntade så länge :D Annars så hade jag väl haft en drös med ungar :love:

Du måste ju vinna kategorin årets vackraste bukemage!
Min såg ju bara ut som en jäst bulldeg.
Det är jättemånga som inte har fattat att jag fått barn trots att de träffat mig när jag var höggravid :p.
De flesta trodde bara att jag var lite gasig :rofl::rofl:.

Till nästa graviditet ska jag beställa en vacker lagom rund mage :D.

Men Gud, tack! :love: :o (jag håller dock inte med, finns många finare magar här :D)

Haha, fy fan vad knasiga människor det finns - jag tycker allt man såg att du var gravid. Var väl såna där puckon som inte har en aning om hur en graviditet fortskrider och hur magen växer. Träffade på en barndomsväns mamma för ett par veckor sedan och hon gratulerade osv och frågade när vi skulla ha. I april svarade jag och fick ett :eek: tillbaka. Det syns ju inte, sa hon, hon tyckte jag var liten tydligen. Jo, jätteliten med ett SF-mått som ligger över normalkurvan. :D

Äsch jag mötte 2 bekanta när vi var ute, Tilde i bärsjal med huvudet utanför jackan och Rasmus i pulkan.
"Åh snart dags för bebisen va?"

*hrm* ja hon sitter här och är 6 veckor gammal *pickar Tilde på huvudet*

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 234
Senast: skiesabove
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 332
Senast: Lady_S
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 362
Senast: Sesca
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 173
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.