Magbilder!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Magbilder!

Jag har svårt att förstå att den ska bli större! Tycker redan den är ivägen. Svårt att ta på sig sockar utan att sitta ner mm.

*kl*

ja här kommer min debutbild då... vecka 30+4

29796362.jpg

Det var en riktig bebismage det med.

Man fattar inte riktigt att man kan växa så mycket som man gör nu. Jag är en vecka efter dig ungefär. Undrar just hur länge jag kan ha min vinterjacka... Det går ett tag till tror jag.

Jag har läst att bebis kan få hicka. Hur känns det?

det känns som en väldigt snabb rörelse, fast mer regelbunden.
ungefär som när du själv skvätter och rycker till!
har du moderkakan i bakvägg, som jag har, så känner du väldigt lätt när bäbisen hickar och när du gått lite längre i graviditeten, så kan du känna vart bäbisen har ryggen och vart hickan är starkast.
å sen hoppar hela magen till.
men du vet att det är hicka när du känner det, det går inte att missta för något annat!

tror jag var runt vecka 30-32 när jag kände första gången!

jag hade moderkakan i framvägg och kände hicka runt v 25, så det kan variera ;)

himla irriterande var det i slutet tyckte jag, för när jag satt ner och Moa hade hicka kändes det i röven:D

jag tycker inte jag upplever att magen vuxit så mycket som den gjort.. men antar att man blir hemmablind :)

Jag letade fram en gammal vinterkappa i mina gömmor som funkar ännu. Hoppas den funkar hela vägen, blir lite kallt att vara utan jacka i december/januari. Har försökt hitta nån som sku passa men det verkar omöjligt. Att det inte görs jackor för gravida? hmm.. men ja HM hade en modell men den passade inte mig

å va skönt å höra nån annan säga att det var irriterande, jag har nämligen lite svårt att somna när bäbis hickar och kan bli grymt irriterad över att det aldrig ger sig.

fast samtidigt är det ju bara så charmigt!

å måste erkänna en sak till....
på kvällen, när vi ska sova, brukar jag ligga på vänster sida. efter några minuter kan jag knäcka bäckenet genom att rycka ihop knäna mot varandra. detta låter ganska högt och bäbis skvätter till varje gång! :D jag känner mig som världens elakaste blivande mamma, men jag tycker detta är otroligt roande och blir lika fnittrig varje gång jag skrämmer det lilla livet. stackarn...... :grin:

Jag har läst att bebis kan få hicka. Hur känns det?

Med Rasmus kände jag inte hicka först de sista veckorna, med den här bebisen har jag känt hicka länge.
När Rasmus hickade slog han i huvudet så de kändes i hela bäckenet ;) Ett rytmiskt dunkande. Med den här bebisen känns de i hela magen som hoppar i takt!

fredag, fredag!!!! :banana::banana:

13 days to go....
29802432.jpg

å två veckor sen.
29693525.jpg

jag tror det hänt lite grejjer!!!!
kanske inte så konstigt att ja har fått ont i nacke, rygg och magmusklernas muskelfästen. :grin:

men nu är det banne mig inte långt kvar. :bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 236
Senast: skiesabove
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 340
Senast: Lady_S
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 362
Senast: Sesca
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 238
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?