Magbilder!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Magbilder!

Tack :) Ja den är större denna gången, men det är tydligen rätt normalt eftersom muskler å sånt redan vart uttöjda en gång (och kanske inte exemplariskt tränade emellan heller :D)

Ja kan xandoor också föda så är det väl dags att börja på vår lista :bump:

Var det en tjej även denna gång? :laugh: Visst såg du själv att det var en tjej förra gången, eller berättade dom? Har försökt googla för att lära mig se skillnad på tjejer och killar, men på många bilder syns det ju verkligen inte.

Jepp det syntes jättetydligt den här gången. Jag såg könet på rutin UL, sen frågade BM om vi ville veta könet (antar att hon oxå såg samtidigt som mig eftersom de inte letar könet utan "råkar" dom se så frågar dom...) men då sa jag nej, men så såg jag igen och då frågade jag hur säker hon var å så sa hon att hon trodde en tjej.

Jag kände på mig redan innan UL att de var en flicka. Och med Rasmus fanns de inte i mina tankar att de var något annat är en pojke.

Här är min 30-31 mage.
29776303.jpg

29776301.jpg

Magbilder från idag v25(24+3)

71992_1257169703.jpg

29264_1257169725.jpg

Många tror jag ska ha 2 men nej nej jag har mkt fostervatten med :P

Men grattis :bump: Visste inte att det var en till på G :D Hoppas allt är bra!

Kram Frida (som inte alls smyger här och är sugen :angel:)

Har också smugit runt här de senaste dagarna :angel: Förhoppningsvis kan jag också visa en magbild eller två snart, men än så länge (6+2) ser magen bara uppsvälld och degig ut. Efter middagen igår kunde man i och för sig tro att jag redan var i vecka 18 eller så :D Hoppas på en liten och söt kula till jul, men sen får den växa lååångsamt så att jag kan rida i det längsta!

Hoppas på en liten och söt kula till jul, men sen får den växa lååångsamt så att jag kan rida i det längsta!

Fast magens storlek har ingenting med bäckenet att göra. Jag red sista gången i v.38 med sonen, då slog if magen i framvalvet på dressyrsadeln när jag travade. Red några varv i söndags med min mage (syns i inlägg 1062) och den var knappast ivägen!
29782636.jpg

Nä, visst är det så att andra orsaker än magen kan sätta stopp. Hoppas ju givetvis slippa foglossningar och annat elände som kan förhindra ridning. Jag vill kunna rida i den längsta och tror att det blir svårt om magen slår i framvalvet :angel:

Men sen så verkar du ju ha en fin och smidig mage också - precis som jag vill ha ;)

Jag vill också rida så länge det går. Än kommer jag upp på hästen. Men att balansen är lite annorlunda kan man kanske förstå...:angel:

Fifan vicket berg jag blivit.

DSC00707.jpg

Ovanstående bild är dagsfärsk, v29+1.
Jämför med v 26+2
DSC00675.jpg

Ja den har vuxit regält!

Jag tycker inte de största problemet var att komma upp, de var värre med att sitta av när man inte kan luta sig framåt och svinga bak benet över hästens rumpa ;)

Usch, säg inte så. Jag får ångest över hur stor den kommer att bli.:D

Men å andra sidan, jag ligger inte längre precis i överkant i SF-måttskurvan längre, jag ligger strax under.:banana:

Upp å ner på hästen är inga som helst problem. Det enda jag märker är att tyngdpunkten hamnat för långt upp. Känns lite konstigt med balansen och att sitta ner i trav fungerar inte som förut. Men jag rider när jag känner att det går. Ibland får jag så ont i magen att jag inte ens kan sitta på i skritt. Det är när jag har för mycket mat i magen tror jag.

Ja känner igen det där, sen blir man ju så trög i reaktionerna. Därför jag körde med martingal på min häst, arbetade jag henne till 110% så var man ju med, men annars var de bara ett finger i martingalen som gällde ananrs hade jag väl trillat av varenda ridtur ;)

oh, jisses, vilken skillnad det var du!
du måste ju vara rena rama drömmen för en tecknare att få till modell. jag skulle mer än gärna ha gravid nakenmodell att jobba med!!!!

Hemlisen:
Kolla tillbaka lite i tråden på Zodys och Oreganos magar.... Så du kan visst fota och vara med i tråden. ;)
Jag ångrar jättemycket att jag inte började ta kort tidigare, det är jättekul å se ända från början och hur magarna växer här!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 236
Senast: skiesabove
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 340
Senast: Lady_S
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 362
Senast: Sesca
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 238
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025