Magbilder!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Magbilder!

Hmm nu när du säger det... kan jag ha kommit lite fel i beräkningen? Har BF 22 oktober, men stämmer det då att jag är i vecka 38+5? Ska ju va två veckor kvar i så fall?

Har du BF 22:a oktober borde du vara i v. 37+5 idag... Är du i v. 38+5 idag skulle du ha BF den 15:e.

Beror ju på hur dom räknar, För vissa hamnar BF på 39+6, 40+0 eller 40+6.

Enligt min BM dator föddes Rasus i v.39 och enligt FL i v.40. Hade Bf 28 och han kom den 22a.

Har du BF 22:a oktober borde du vara i v. 37+5 idag... Är du i v. 38+5 idag skulle du ha BF den 15:e.

Ja det var det jag tyckte haha. Någonstans har jag hoppat över en vecka tror jag. (går efter datumen på bilderna, tar ju en i veckan :D)

Haha jag var tvungen att gå igenom alla bilder och datum, och det stämmer: hade skrivit fel på en bild vilket gjort att jag hoppat över en vecka!!

Alltså är min senaste bild från v 37 + 5 :D

wow! nu du, börjar det hända saker minsann!!! :banana:
spännande!

pmm:
det kommer göra enorm skillnad med vitt tak, gött med utrymme!

Å här är jag i v 25+2

DSC00668.jpg

Joho då :D den har växt mer under, dvs inte så spetsig som på v.22 bilden.

Jag hade också en relativt spetsig mage fram till runt v.25 sedan blev den rundare i formen ..

Jättefin mage ju :)

Jag tycker oxå det är rätt så mt skillnad, om du jämför magen mot dina bröst, antingen har dom minskat ganska mkt eller så har magen vuxit ;)

Brösten har minskat i storlek, men visst har ni båda rätt i att magen är rundare. Bröstminskningen kan bero på en liten viktnedgång.

Och för att jämföra, här är en bild när jag var i v 3-4 nånting. Visste nog inte ens att jag var gravid då.
DSC00465.jpg

Tack!

Jag vet inte riktigt vad jag tror att det är men det enda namn jag har på lut är Vendela. Det är ett fint namn tycker jag. Sambon kontrar däremot med Ragnar, (som i drinken Ragnar), så jag gissar att han inte tycker som jag.:cool::p

Vendela är kanonfint ju! *hoppas på tjej*

här är min v 35:
29589289.jpg

den är mest bara rund och i vägen, tycker inte det hänt varken till eller från ja.....
men ja har iallafall plussat en till cm i omkrets, så då borde den ju rimligen ha blitt lite större!

från att i stort set alla runt mig trott att det är en tjej, har de nu bytt över till att troa t det är en kille och tittar man på mig bakifrån syns det inte ett dyft att ja är gravid.

det återstå att se. :D

jag vet inte om jag har gissat på di, men jag tror nog med att det är en grabb som ligger där i..

Mätte för övrigt min omkrets igår, 113 cm! helt sjukt när man höll upp det framför sig!

Jag tycker du har en jättefin kula, men jag håller med om att de mest är ivägen hela tiden. Tur man får lön för mödan sen!

Haha jag kanske får mäta omkretsen också, har faktiskt aldrig gjort det.

Fast freyjas mage syntes väl inte bakifrån?

Imorgon bjuder jag på ny bild så man kan jämföra pojkmage v.s. flickmage. Den här graviditeten har jag ingen rand i alla fall (eller, inte än...) det hade jag tidigt med Rasmus och den gick upp över hela magen och slutade mellan brösten!

Sen tror jag jag har världens envisaste och elakaste unge på gång. I natt bökade hon och böt sida i magen, och efter de la hon en sån karatekick att jag skrek till och sparkade nästan ut sambon ur sängen :o

å, måste fråga er!!!!

är det nån som upplevt att denhar fått en stöt?
jag har fått två st, båda på natten när jag sover, och båda känns likadana.

hela kroppen (din alltså) rycker till, det bränner till i ryggraden och sen sjunger det och dånar i skallen ett tag efter.
det känns exakt som att få en rejäl stöt!!!!! jätteobehagligt! det enda jag kan komma på att det beror på at är att bäbis kickar bakåt och kommer åt nån nerv... :confused:

känns det igen av nån annan?

Aldrig upplevt det men som sagt börjar ju bebis bli stor nu och kan ju trycka på nerverna, ischias är väl inte ovanligt när man är gravid?

Det närmaste jag kommer är på slutet när Rasmus fixerade sig och borra ner sig i bäckenet, då kändes de som någon sköt upp frätande syra i urinröret :crazy: Och det hände alltid direkt efter jag somnat!

Edit:
Såhär "mycket" (inte alls...) syntes min mage bakifrån med Rasmus, och j*vlar vad hög mage jag hade!! De har jag hlet glömt bort.
n522242737_275016_5968.jpg

Senast ändrad:

jag vet inte om jag har gissat på di, men jag tror nog med att det är en grabb som ligger där i..

Mätte för övrigt min omkrets igår, 113 cm! helt sjukt när man höll upp det framför sig!

Har faktiskt inte mätt min mage alls sen jag blev gravid! Ska göra det i morgon för skojs skull! Vart mätte du, vid naveln?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 238
Senast: skiesabove
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 342
Senast: Lady_S
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 362
Senast: Sesca
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 244
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar