Magbilder!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Magbilder!

Ja oj vad hög den var! Tyckte nästan bilden såg redigerad ut hehe :D
Så hög är väl inte din mage nu?

Kul det där med hormonranden också!

vilken skoj mage! var den så hela graviditeten?

voltis
jag mäter min lodrätt runt vid naveln.
om det är nån som har större än 123, så hojta gärna, ja vill inte känna mig rundast på hela jorden längre!

nej, ja mäter inte lodrätt.
ja mäter ju vågrätt!

annars hade min mage haft en enormt konstig form! *ser't framför mig & skrattar åt synen*

Jag var tvungen att jämföra lite jag med.... Vilken skräckpropaganda, tänk om man blir större och större för vart barn :eek:

V 31 med Sam (i mitt snygga mobile home, åh vad jag inte saknar det!!! Ett år sen igår vi flyttade ut :bump:)

och nye bebisen

Haha jag skrattade också och funderade på hur du mätte, om det var från naveln, mellan benen och upp över huvudet eller nåt :D

Oj, vad mycket större magen är nu med andra bebisen! Men du är ju såklart lika fin som vanligt, och du har en extremt snygg gravidmage :love:

kl

Min mage syntes inte ett dugg bakifrån (som pmm skrev) och det var en "typisk pojkmage"... men ut kom lilla My!

V 40-41 någonting

//julia

:love: Men vad gullig du är! Ja den är mycket större denna gången, undrar vart det kommer sluta!

Din mage var också jättefin, och stor! Hoppas du snart får hänga på i den här tråden igen!

Han måste verkligen legat superkonstigt, haha, eller så var magmusklerna lite bättre tränade då :angel:
Här finns alla bilder med Rasmus i magen

Kollar jag snabbt i galleriet så var magen normal, sen efter v.35 så var den sådär hög ett tag för att sen sjunka, eller den ändra form varje vecka på slutet. Vissa bilder är den spetsig och andra ser den ut som jag sprungit in i en vägg.

Freyja: Din magform, det syns verkligen att det är en My-mage! (Eller mera mumintroll men man kan ju inte heta snorkfröken!)

Cilla: Kollade min mage nyss, den är 87 cm runt om, och det är tuttarna oxå :rofl: Störst på mig hittills är rumpan som är några cm större :o de är väl för jag inte ska ramla framlänges :angel:

Det hoppas jag också, men ännu ingen mens i sikte...

var hos gyn och gjorde UL dock och allt såg bra ut. Hon såg att det fanns äggblåsor så "ägglossningen närmar sig nog" (som hon sa). Men omd et innebär att ägglossningen kommer ske inom några dagar eller veckor det vet jag inte... någon som vet? Syns äggblåsor alltid på Ul eller är det bara när de börjat växa till sig?

ursäkta trådkap =)

//Julia

Min mage syntes inte alls bakifrån heller, nästan alla sa att det helt klart var en pojkmage :)

Ut kom iallafall en liten Ella ;)

Vindvissla: Det var skillnad på strl, men du har verkligen en jättefin mage :)

Freyja_bus: Åhh jag kan inte svara på din fråga, men jag hoppas verkligen att din ägglossning är på G för du vill ju så gärna att den kommer igång :D *håller tummarna*

Men om hon kan se äggblåsor måste de ju vara på väg att mogna tycker man ju. Vet faktiskt inte mycket om sånt. Typiskt att den enda gången i livet man vill ha mens så håller den sig borta :D *vet hur det känns*

*knapplån*

Vad fina alla magar är! Men alla som skriver att magen inte syns bakifrån - brukar gravidmagar någonsin göra det? Jag tycker nog att de flesta gravida ser helt ut som vanligt bakifrån, inklusive jag själv (och jag har haft ter gravidmagar). Någon som verkligen haft så bred mage att den har synts bakifrån? ;)

Oh är ni på gång med bebisverkstad? :laugh:
Spännande :bump:

Vindvissla hehe ja när du är inne på femte sjätte barnet sådär,
då kommer magen vara... nä du är verkligen jätte fin och fin mage.
Det är ju lite sånt som jag tycker är så faschinerande med graviditeter, det verkar vara så otroligt individuellt hur det växer.
Mina har ju knökat sig in upp under revbenen.

Jag vart ju inge större om magen med 2'an än 1'an,
det växte nog ganska lika och då var jag mycket mer fysiskt aktiv när jag var gravid med 1'an.

Min 28 veckors mage (Men UL säger 26+4)

29602323.jpg

(Ser ni hur rumpan och ryggen putar ut till höger om naveln?)

29602324.jpg

Nja iaf när jag säger att det inte syns bakifrån så menar jag om man blivit lite fluffig hela vägen runt så att säga :)

Alltså om man har en mage som står rakt ut så ser man ju ut som innan bakifrån ( alltså före graviditeten ), men om man får en mage som är mer rund överallt och mer över hela magen så ändras ju formen på kroppen även bakifrån.

Hänger någon med på mitt svammel eller talar jag i gåtor som vanligt :D ??

Mysiga magar..Ska lägga upp lite på min ska bara komma på hur man gör med ;):bump:

Nja iaf när jag säger att det inte syns bakifrån så menar jag om man blivit lite fluffig hela vägen runt så att säga :)

Alltså om man har en mage som står rakt ut så ser man ju ut som innan bakifrån ( alltså före graviditeten ), men om man får en mage som är mer rund överallt och mer över hela magen så ändras ju formen på kroppen även bakifrån.

Hänger någon med på mitt svammel eller talar jag i gåtor som vanligt :D ??

jag fattar, man ser ut som en rund boll bakifrån med, så ser jag ut just nu ;)

Ja, igång och igång... vi inväntar första mensen (eller ägglossningen igentligen) och startar väl sen mer "på riktigt". Men vi skyddar oss inte så har vi tur så kan det ju ta sig på första ägglossningen =)

//Julia

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 238
Senast: skiesabove
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 342
Senast: Lady_S
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 362
Senast: Sesca
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 244
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar