Magbilder!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Magbilder!

Haha var väl inte så länge sen du inte saknade den ;) (Eller så har jag blandat ihop dig med någon..)

vindvissla: Jo visst är det bara att måla om. Men jobbigt att göra de så fort man fått upp färgen på väggen! Tycker de e skitsvårt och titta på en liten papperslapp och föreställa sig hur hela rummet blir. Eller stå med en tapetrulle framför "förstoringsspegeln" och se hur de blir på en hel vägg.

Vi börjar med taket. Blir nog en otrolig stor skillnad bara vi får det vitt.

Allt är relativt, direkt efter Ella ( 6 månader nu ) hade kommit saknade jag den inte öht ( så som andra mammor beskrev att dom kände sig helt tomma ). Jag saknar den inte så mycket att jag kan tänka mig att bli gravid igen nu inom de närmsta åren heller.

Men...

När jag kikar i tråden och kollar på era vackra magar så visst minns jag hur mysigt det var och då saknar jag min lilla grodmage :)

Man saknar det där mysiga, när den är lagom stor, bebis är lugn och snäll.

Maken har beställt ny mobil med jättebra kamera så kommer den imorgon kväll ska vi se om jag kan få fart i vilden där inne och fånga på film hur hon faktiskt beter sig när morsan ska sova :D

Hm, jag är tvärtom, jag får upp färgen i huvudet, sen gäller det bara att hitta den! För det mesta går det rätt så snabbt men i vardagsrummet fick jag prova säkert 10 färger (inte över hela väggen alltså :D) innan jag hittade rätt. Det blev kamelbeige!

Ja vita tak gör jättestor skillnad, har ni trä i taket nu eller? Jag har faktiskt en favoritvit också, den har så otroligt härlig lyster! Fast inte till tak ...

Åh jag saknade nog aldrig själva magen. Sparkarna däremot tycker jag är skitcoola. Jag saknade ett syskon, och då fick man ju gå den hårda långa vägen :D Tycker det är skönt att vara mig själv och någorlunda smidig!

Jo det gör jag med, gillar absolut mer att ha bebis på utsidan och är inte så jättesugen på att gå 38 veckor till någon gång ;)

Men ibland saknar jag alla buffar/sparkar och lilla hickan :D

Självklart, om hon vill vara med på film dvs ;)

vindvissla: Vi har hemskt mörka tak nu, är stor skillnad att vara i rummen med vitt tak och där det är mörkt, känns som det skiljer flera meter i takhöjd! Länk
Kollar på gårdsannonser nu (eller ja hela tiden) och såg en gård med mörkt mahognygolv, fy f*n vad läckert, jag ska försöka få med mig maken på visningen :angel:

Samma här, 10 år kanske. När jag pluggat klart. Det kryllar av gamla gårdar här ute så jag hoppas alla gamlinga går bort då och ingen ska ärva. Du kan åka mil på mil och åka förbi "åhh den gården vill jag bo på" för att några km senare "Åhh här skulle jag oxå kunna bo"

Skönt att ha rätt stora barn oxå som fixar mkt själva, kanske kan åka skolbuss själv och sånt.

Det later harligt! Nere i Skaune finns det ocksa jattemycket till pyttepris om man ar beredd att bo mitt i ingenstans... Fast 10 ar kommer jag inte att vanta. 3 kanske, ska fixa fardigt med mitt hus har forst.

Magen är exakt lika stor som med Rasmus, SF 25 cm så de är dessutom mitt på normalkurvan, BM tror på en bebis i ganska precis samma size som Rasmus.

Ja det blir spännande att jämföra från förra graviditeten nästa gång man är hos bm. Jag har en fundering bara... Ibland när man tex lägger sig ner står ju bebisen ut och sen när man har legat en stund så försvinner den in lite i magen. Påverkar detta sf-måttet? Eller kanske bm väntar tills bebis lagt sig till rätta igen... Det känns som att sf-måttet skulle vara högre om bebisen står ut, fast då kanske det blir smalare någon annanstans så det jämnar ut sig... Ja, vilka funderingar jag har... Får fråga barnmorskan...

Då blir det ett par nytagna bilder på mig också, tagna igår i vecka 23+1:

php5ch9me.jpg

phpjhvdt6.jpg

Min BM känner på magen först hur bebisen ligger, antar att hon vill ha dem på något speciellt sätt för att se att man följer kurvan.
Rasmus låg alltid och bökade där inne, på slutet hade min mage en gång vuxit 7 cm! Då la hon händerna på magen och buffa på honom och så mätte hon igen så hade magen vuit så mycket som är normalt för 2 veckor :)

Ok, det låter ju bra att BM har lite koll på hur bebisen "ska" ligga. Det vore ju retfullt om magen krympte tills nästa mätning...

*kl*

Ä nu i v 23+0, orkar inte knäppa någon ny bild. Men kommer en från 22+2.

Haha, när vi var på systers bröllop så frågade henens kompis när det var dags o jag sa i februari, hon trodde det var på G snart *tack för den* :p

Ha ha, retfullt för henne! Men alla har ju så olika magar så det är ju så himla olika hur stor man blir. Fast din ser väl rättså normalstor ut (om man nu kan kalla någon "normal"), tycker jag.

*kl*

Min "lilla" v 38+5 mage:

29575493.jpg

Den har enligt mig, bm och sf måttet sjunkit lite eftersom bebis nu är fixerad, men syns inte på bilden tycker jag.

Förra veckan:
29502201.jpg

Na det skulle vara att den ser lite fylligare ut precis ovanfor troskanten isf. Finfin kula ar det i alla fall, bara en dryg vecka kvar for dig (om du har tur, hostbebisarna verkar vara extra sega i ar :D)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 238
Senast: skiesabove
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 342
Senast: Lady_S
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 362
Senast: Sesca
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 244
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar