Lyckliga tråden!

Sv: Lyckliga tråden!

Nånting måste man ju bidra med då!:banana:
Jag har då ingen egen häst.. men just nu är jag den enda som rider Raider.. Han är ett Halvblod som är 14 år..
Inte för att jag har skolat om honom något då men men..:rofl:
Jag har ridit Raider i 8 månader och han kan:
(Detta är vad jag vet om att han kan..)
*Abeta i form i trav och galopp(har lite problem med att skritta)
*Jag har inte provat men tror att han kan öppna och sluta:p
*Skänkelvikningar
*Galoppera nästan i en pirruett(1 meters volt med bakbenen)
*Tränad banor på 130 cm
*Hålla ett välding lugnt tempo i alla gångarter

Jaa.. det var väl lite Vad den underbara Raider kan!:D :bump:
Här kommer bilder på oss!:)
{4DD6FE7A-26B6-4657-819F-6BD02640C424}.jpg

{A73DCF09-792B-4EBE-89AF-1845D3B6673F}.jpg
 
Sv: Lyckliga tråden!

Oj jag råkade missförså tråden..:crazy:
så här blir nog bättre..:smirk:

Nånting måste man ju bidra med då!:banana:
Jag har då ingen egen häst.. men just nu är jag den enda som rider Raider..
Han är ett Halvblod som är 14 år..
Här kan man nästan säga att det är han som har skolat om mig:p
OM man jämför hur det gick i början så kan jag bara säga att det
går underbart bra nu:)
Första gången jag skulle galoppera på honom gick det helt tvärt emot lugnt och harmoniskt
Vi bara rusade runt och jag kunde knappt hålla honom på volten..
Jag fick han att gå i form bara enstaka gånger i traven och jag tyckte att jag var jätteduktig som tidigare hade hoppat ett hinder på 70 cm..:p
Nu 8 månader senare så har jag lärt mig så oerhört mycket på honom..
han var och är min läromästare.. Nu så har jag lärt mig att kontrollera honom
i lugn och sansad galopp i form. Har till och med Nästan kunnat göra en pirruett
(han galopperar och har bakbenen på en ca. 1 meters volt..)
Han arbetar i form hela tiden i alla gångarter..
Nu har jag hoppat banor på ca. 110 och enstaka hinder på 125 cm..
har till och med varit ute och tävlat några lokala:)
Jag är så tacksam att jag fann Raider.. utan honom så skulle jag
förmodligen ligga kvar på samma nivå..

Här kommer bilder på oss!:)
{4DD6FE7A-26B6-4657-819F-6BD02640C424}.jpg

{A73DCF09-792B-4EBE-89AF-1845D3B6673F}.jpg
 
Sv: Lyckliga tråden!

Nu så !! Har jag kommit hem från passet med ny tränare :crazy: Vi gjorde inte så avancerade saker, kände mest på varann tror jag, men det kändes bra ! Min tjej gick jättefint och tränaren sa - hör och häpna - att min travartant har väldigt mycket ridbarhet och potential :love:
Så nu är jag lycklig igen och har rätt att skriva i tråden :D Och jag är så träningssugen med min tjej så det är inte klokt :bump:
 
Sv: Lyckliga tråden!

jaskulle oxå vilja komma i kontakt me lite ridtravarfolk...d är ju så roligt o prata häst...speciellt utbyta tips o ideer...så ja snackar gärna...min pelle gick för övrigt alldeles toppen idag...när ja ridit klart kunde ja GALOPPERA honom på LÅNG tygel på volten...fy fan va skoj...i sansat tempo...o sakta av bara ja luta mig en aning bak o klämde om honom...fan va lycklig man blir av bara det lilla...nån mer än ja som skriver riddagbok...vilka framsteg man gör d är inte klokt...ja läste min idag..börja skriva för 3 år sen...ojoj...d är roligt...ha d bra där ute med era travare....:bump: :banana:
 
Sv: Lyckliga tråden!

4508565.jpg


passar på o lägga upp kort på min Pelle...aningen tjock i sommras...d andra e från när ja köpt honom...
5494836.jpg
 
Sv: Lyckliga tråden!

Nu känner jag mig tjatig :angel: Men det har hänt något med min häst på bara de sista två veckorna, hon har 'hittat formen' och verkligen kämpar som en galning på ridbanan :banana:
Och hon stånkar och stönar när manrider, låter som om hon morrar :rofl: plus att hon frustar och har sig. Är det bara min häst som gör så?
Jag ska försöka ta lite dressyrbilder i helgen .. om jag vågar lägga upp dem :crazy: Men om ni lovar att vara snälla ska jag försöka !
 
Sv: Lyckliga tråden!

Naahw! :love:
Hon är nöjd och avslappnad och "gillar läget"! :)

Jag ska också ta lite biler, om jag får med mig nån att göra det!
 
Sv: Lyckliga tråden!

Okeeej .... here it goes. Först måste jag få skylla ifrån mig lite bara :D
Dåligt ljus - därav trist kvalité på bilderna. Dessutom skulle vi rida ut, så vi tog liksom bara några varv på ridbanan innan vi stack iväg, så det är inget dressyrpass och hon är inte i form och bla bla. Jag ville bara visa lite bilder på henne för att hon är så vacker :love:
Ignorera miffot på ryggen, som inte vet var skänklarna (och blicken... med mera) ska vara.

volten3.jpg


volten4.jpg


volten2.jpg


volten.jpg
 
Sv: Lyckliga tråden!

Till Mitten...åhh va söt hon e...ser ju bra ut...ja har likadant schabrak...haha.va e det för stam på henne?hon ser ut som en nätt dam.lycka till i framtiden båda två...ni passar fint ihop..:banana: :bump:
 
Sv: Lyckliga tråden!

Eller så är det jag som är så tjock :o
Nä, hon är väldigt nätt. Hon är e. Chief Lobell och ue.The Prophet. Och världens vackraste .. såklart :love:
 
Sv: Lyckliga tråden!

Å tack !!

Det går långsamt framåt för oss - men varje steg framåt gör mig såååå lycklig :love:

Nu väntar vi ju på dina bilder !! :bump:
 
Sv: Lyckliga tråden!

5592208.jpg


åhh min pålle e efter Garrett Lobell...hehe släkt på nåt vänster tro? du har gjort ett fint jobb med din häst...

lägger in en bild till på min älskling...något suddigt men men..:D
 
Sv: Lyckliga tråden!

Jag har också ridtravare! 2 närmare bestämt.. En 26-årig valack och ett 3-årigt sto. Valacken är ganska mycket riden, dock mest i skogen. Stoet ska jag precis börja rida in och det ska bli såå kul!
Skulle också vilja få kontakt med fler som har ridtravare.. så man kan utbyta erfarenheter!
Har ni förresten varit inne på ridtravare.com nåt?
 
Sv: Lyckliga tråden!

Jag har kikat lite där men inte så mycket mera ... skulle däremot gärna åka på ett ridtravarläger med min tjej :d Vill gärna hitta flera som har samma typ av hästintresse som jag ! Nu har jag ju tur och står i ett bra stall med många bra kompisar :love: Men man kan ju aldrig få för många !
 
Sv: Lyckliga tråden!

Här är en tråd för mig... för jag är så lycklig över att ha min pålla Lita. :love:
Nu har tanten bott hos mig sen augusti förra året..
och hon var ju verkligen inte vad jag skulle ha...
Min häst skulle ju vara en mysig kallblodsvalack, snäll och vacker med massor av utstrålning ;)
Jag hade tre kriterier på vad jag INTE skulle ha... varmblod... sto...brunsvart
Jaha, gott folk hur tror ni att det gick nu då???
Jo såklart så hittade jag en brunsvart varmblodsmärr som har humör så det räcker och blir över:p

Det underbara med Lita är att man får lära sig själv mycket nytt...
man måste ha takt och tålamod... vara snäll men samtidigt envis som en åsna.
Hon är lite som grynet- ta ingen skit! :D
Men nu såhär ett år senare så känner jag att vi har kommit en bra bit på väg...
Vi har fått många nya ridtravarvänner här i östergötland, vi var på läger i augusti och under hösten har vi träffats och ridit lektioner för vår häst-guru Fia
å' det är så kul...trots att...
vissa dagar springer Litan iväg från allt arbete...
vissa dagar ids hon inte jobba.....
vissa dagar så morrar hela hästen (hormoner??)
vissa dagar bor det spöken bakom vaaarje sten som hotar att i ett naft äta upp lilla hon (170 cm och närmare 600 kgtung :crazy: )
Men VISSA dagar så bara bubblar man av glädje för sin häst...
det känns som om man bara tänker vad man vill göra så blir hon så maffig och grymt härlig att sitta på:love:
Dessa dagar kan ju lika gärna handla om en härlig promenad i skogen med matsäck:)
Eller hur underbart det är när denna humörs-madamen kommer med sitt stora huvud... kör in mulen i min mage och bara somnar där medans vi kramas:love:
Visst är Litan en utmaning.... men hon är en underbar lektion i allt som rör häst och ändå bara BÄST!!!!

Allt gott till alla ridtravarvänner där ute :banana:
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 081
Senast: Freazer
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
15 16 17
Svar
325
· Visningar
31 638
Senast: Emuliiaa
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 831
Senast: Palermo
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 900

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp