Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast det fetade, då hade du ju planerat att åka tillbaka till veterinären?Antar att du syftar på min häst - vi hade inget planerat återbesök. Planen var att sätta igång hästen efter sommaren och därefter fortsätta utredningen.
Hästen var aldrig halt på våra tidigare besök under nov-april utan det kom i maj efter att vi hade galopperat utomhus. Eftersom hon känns bättre nu än vad hon någonsin gjort hos mig rusar jag inte iväg till veterinären igen utan valde att ge alternativaren en chans.
Och som jag skrivit tidigare så kommer vi också fortsätta på klinik om det inte blir bättre än såhär eller om det går minsta lilla åt fel håll, då Husaby tänkte jag.
Ja för att fortsätta den utredningen som vi hållt på med sen nov förra året.Fast det fetade, då hade du ju planerat att åka tillbaka till veterinären?
Men du har ju en spikad plan, hoppas det går bra med din häst och att du verkligen HAR rätt i att den inte behöver veterinärvård just nu
Ja, sånt är himla sorgligt och vanligt. Utbildningarna de gått kan ju tyvärr också vara rätt korta/grunda. Ihop med dålig feeling och övertro på sig själv kan det ju gå åt skogen.Nä det är tråkigt. Det är toppen att det finns vissa duktiga behandlare men tråkigt att så otroligt många som jobbar över sin behörighet. Jag har sett flera inlägg i Facebook-grupper där konceptet är ”min häst ser inte bra ut, behöver eqiopat AKUT” och equipoater svarar glatt att de kan komma ut dagen efter
Nä jag är medveten om att en vanlig frisk häst inte behöver veterinärgodkännande för att behandlas. Men en häst som är halt får ju inte behandlas av alternativare utan att veterinären ”godkänner” det?