Lyckliga tråden!

Sv: Lyckliga tråden!

ja han e supersnäll...det e nästan så han ursäktar sig för att han finns stackaren...min ögonsten...det va nog förra året dom kortena..ska ta lite nya nu tänkte jag...när man kommit ännu en bit på vägen...hade varit kul o se lite bilder på andras hästar oxå..du har inte fler på din?Mitten? :bump:
 
Sv: Lyckliga tråden!

Men ÅÅH! vilken underbar historia!!!!
All ära till sånna som du! Så himla underbar berättelse, jag bara rööös!
Jag är själv ganska dålig på att rida :o och skulle egentligen skaffat mig en erfaren häst, men kärade ner mig i henne, så jag köpte mig massor av problem ...

Vi :

jonnaochjag.jpg

Säger inte emot dig här, men så dålig kan du väl inte ha varit?
Keep up the good work! :bow: :bow:
 
Sv: Lyckliga tråden!

Vad kul att det går så bra för dig.
Ni har gjort stora framsteg....
Grattis...
Kan vi inte få se lite nya bilder?

Ja, jag älskar han mer och mer för varje dag!
Jag ska faktiskt ta nya i em! Det var ett tag sedan jag tog nytt på han/oss!
 
Sv: Lyckliga tråden!

Vad härligt! Du ska vara stolt över både dig själv och din häst! :banana: Mkt hårt arbete lönar sig i slutändan!

Just nu håller jag på att utbilda en kallblodstravare på 15 år. Har ridit honom under ett års tid och jäklar vad han har utvecklats när jag tänker efter! :eek: :D Det känns skönt att all den tid man lägger ner på hästen ger resultat, även om det bara går ett steg i taget..och ibland då och då ett steg tillbaka.
 
Sv: Lyckliga tråden!

Vilken underbar berättelse! Tack Mitten! :bow: Du verkar ha den rätta inställningen för att jobba med din häst på ett bra sätt.:)
 
Senast ändrad:
Sv: Lyckliga tråden!

Men ÅÅH! vilken underbar historia!!!!
All ära till sånna som du! Så himla underbar berättelse, jag bara rööös!


Säger inte emot dig här, men så dålig kan du väl inte ha varit?
Keep up the good work! :bow: :bow:


Åååå... tack för berömmet :o
Jag rider ganska dåligt, men jag tycker om att 'hästpsykologa' mig lite. En duktig ryttare kanske hade fått dressyren på plats lite fortare/bättre, men jag brukar kunna klura ut sätt att lösa våra problem på. Men jag tycker inte att det är ett hinder att jag rider som en kratta, jag har ju instruktör som håller koll på oss :)
 
Sv: Lyckliga tråden!

ja han e supersnäll...det e nästan så han ursäktar sig för att han finns stackaren...min ögonsten...det va nog förra året dom kortena..ska ta lite nya nu tänkte jag...när man kommit ännu en bit på vägen...hade varit kul o se lite bilder på andras hästar oxå..du har inte fler på din?Mitten? :bump:

Jag har MASSOR av bilder, mer och mindre smickrande :o Vill inte kapa tråden men några småbilder kanske jag får lägga in :angel:

Vi hoppar (matte är JÄTTEhopprädd, så jag ligger över halsen och klamrar mig fast i manen :crazy: men HON är vacker här :love: )

jonnaskutt.jpg



Helst håller jag mig till såna här höjder :o

jonna.jpg


Men jag vill se bilder på TS häst :bump: Helst dressyrbilder :banana:
 
Senast ändrad:
Sv: Lyckliga tråden!

ja han e supersnäll...det e nästan så han ursäktar sig för att han finns

Det gör näääästan min också :) Hon är ranglåg och osäker och orolig, och ryter man åt henne hoppar hon högt :D Från marken är hon jordens snällaste, det är bara när hon blir sådär panikslagen hon är lite trixig att hantera. Lätt i framkärran är hon också :)
 
Sv: Lyckliga tråden!

Det gör näääästan min också :) Hon är ranglåg och osäker och orolig, och ryter man åt henne hoppar hon högt :D Från marken är hon jordens snällaste, det är bara när hon blir sådär panikslagen hon är lite trixig att hantera. Lätt i framkärran är hon också :)

min e tvärtom...ledare i hagen men sen när han kommer in i stallet så räcker d man tittar på honom så flyttar han sig...kom precis hem från en lång runda i skogen,skulle prova o byta bett från pessoat till vanligt tredelat...vill gärna variera mig..men tji fick...harre gud som han drog o stack me mig,kändes som om man hade spikat fast bettet i väggen..så nu e ja helt slut...får nog bli lite jobb på banan imorgon känns d som...be gubben fota lite oxå kanske :d foto får man aldrig för lite av...
 
Sv: Lyckliga tråden!

har också en ridtraver, (mer eller minder skolad)
Tävlade idag, första klassen (lc:2) gick ganska bra, förutom att hon var stark och gick emot handen lite och hade lite avbrott i galloppen fick 43.91% (ridit samma program för samma dommare mycket sämre och fått högre poäng) Andra klassen (lb:1) första starten i LB.. Var jättenöjd, några byten i gallopen och ett avbrott, kände att det här kan bli riktigt bra... o gissa vad jag fick!!!! 38% (jaa ni läste rätt)!!!!!
Arg som ett bi flr jag var verlkigen jättenöjd! Fick kometarer som "gör en "riktig" fattning ist för att jaga på den stackars hästen" Hästen behövs liksom absolut inte jagas på!! (o inte gjorde jag de helller!!) :devil: :devil: :devil:

Kul att du har lyckats iaf... Även om aj trode att jag gjorde de så hade ja tydligen inte de:(
 
Sv: Lyckliga tråden!

Ja, foton vill vi se :d

Jag gillar att variera bett på min tjej, det gör henne extra uppmärksam. Jag har ett tredelat, ett rakt med fasta ringar, sidepull och hackamore som jag varierar med just nu. Men det är inte så kul om de sticker med en :crazy: Hur är han att rida bettlöst? Många travare tycker bett är lite jobbiga, och en del riktiga hetsporrar är väldigt lätta att stanna bettlöst för att de har andra assosciationer med det :idea:
Jag rider min i bara grimma ibland på volten :D Har inte vågat mig UT så än, men det ska vi också klara nån gång :)
 
Sv: Lyckliga tråden!

Jag tävlar ju inte, eftersom jag varken kan speciellt mycket och sen är jag ingen tävlingsmänniska. Dessutom har jag så svårt för just såna kommentarer (om det inte är för an instruktör som hjälper mig att göra rätt istället).

Men lyssna inte för mycket på negativa kommentarer, jag är JÄTTEIMPAD att ni kommit så långt att ni startar ! Sen får man ju stå ut med mycket klankande innan man blir världsetta :D

Lycka till, och har du inga bilder från tävlingen? :p
 
Sv: Lyckliga tråden!

har också en ridtraver, (mer eller minder skolad)
Tävlade idag, första klassen (lc:2) gick ganska bra, förutom att hon var stark och gick emot handen lite och hade lite avbrott i galloppen fick 43.91% (ridit samma program för samma dommare mycket sämre och fått högre poäng) Andra klassen (lb:1) första starten i LB.. Var jättenöjd, några byten i gallopen och ett avbrott, kände att det här kan bli riktigt bra... o gissa vad jag fick!!!! 38% (jaa ni läste rätt)!!!!!
Arg som ett bi flr jag var verlkigen jättenöjd! Fick kometarer som "gör en "riktig" fattning ist för att jaga på den stackars hästen" Hästen behövs liksom absolut inte jagas på!! (o inte gjorde jag de helller!!) :devil: :devil: :devil:

Kul att du har lyckats iaf... Även om aj trode att jag gjorde de så hade ja tydligen inte de:(
Fy för va irreterad man blir när man själv känner att d här gick verkligen bra!!!hade varit skoj o se lite bilder :p för det e ändå hårt arbete man lägger ner på sina hästar....lycka till på kommande tävlingar...:banana:
 
Sv: Lyckliga tråden!

Jag tävlar ju inte, eftersom jag varken kan speciellt mycket och sen är jag ingen tävlingsmänniska. Dessutom har jag så svårt för just såna kommentarer (om det inte är för an instruktör som hjälper mig att göra rätt istället).

Men lyssna inte för mycket på negativa kommentarer, jag är JÄTTEIMPAD att ni kommit så långt att ni startar ! Sen får man ju stå ut med mycket klankande innan man blir världsetta :D

Lycka till, och har du inga bilder från tävlingen? :p

Taaack! :) Jag är fortfarande jättenöjd men jag fattar inte hur hon tänkte!! Filmade tävlingen, men får inte in den i datorn :) Ska lägga ut den när datateknikern kommer hem:D Bilder på hästen finns på: http://www.pixbox.se/alb_show_id171032_page0.html
 
Sv: Lyckliga tråden!

Ljuvlig häst :love: Ska bli spännande att se filmen sen... för den lägger du väl upp hoppas jag :bump:

Själv vågar jag inte lägga upp ridbilder ens för jag är så rädd att bli sågad :o Men det är ju jag det :p
 
Sv: Lyckliga tråden!

Visst är hon sååå sööt?? Looovar att ja ska lägga in filmen bara ja får in den i datorn.. Men ajg är rädd att de kan ta lite tid :confused:
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 081
Senast: Freazer
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
15 16 17
Svar
325
· Visningar
31 638
Senast: Emuliiaa
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 883
Senast: Palermo
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 900

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp