Live-resultat från EM i hästhoppning!!!

Sv: Live-resultat från EM i hästhoppning!!!

Jo, visst är den högre i EM,VM och OS.

Men någon som har mer koll än jag kanske vet hur många svenska ryttare i hoppning som kommit så långt som till världscupen i L.A.

Malin vet jag och RGB men sen då?

Görel skrev:
Klart att hon är skicklig på att rida, men det finns många andra svenskar som är bättre!!! Förstår inte människan att det man kan få en överdos av henne? Vi är minst tio stycken som, barnsligt kanske, kräks varje gång hon är i tv!

Att vi inom sporten blir trötta på exponeringen, fine men från det till att säga att det finns många svenska ryttare som är bättre än hon är väl att ta i?

Världsranking etc grundar sig inte på att man är blond och söt och har en klädjätte i ryggen utan på idrottsliga prestationer.

Själv finns det massor med folk jag kräks mer av, tex alla dessa dokusåpadeltagare som inte ens presterat nånting.

Självklart är Malin en av Sveriges bästa ryttare, även om JAG tycker det finns en hel del ryttare som RIDER bättre än henne. Sen är hon ju den som är mest framgångsrik (tillsammans med RGB, som JAG tycker rider MYCKET bättre än M) av de svenska ryttarna.

Det jag reagerade på var mest att någon jämförde en SM-medalj med de stora mästerskapen, vilket jag tycker är helt fel. Konkurrensen på SM går ju absolut inte att jämföra med konkurrensen på de andra mästerskapen. Inom hoppningen har heller inte SM så hög status, utan där vinner oftast någon från "B-truppen". Ryttarna från spetstruppen rider ju heller OFTAST inte sina bästa hästar där.

Det var bara mina åsikter. Tack&hej! :smirk:

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
739
Senast: Soapbubble
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 338
Senast: monster1
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 544
Senast: fixi
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 538
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar