Efter en vecka med ganska bra sömn så hade sonen sin sämsta natt på länge inatt. Vi var på badhuset igår och han hade riktigt roligt, vevade på i sin badring som en riktig motorbåt och verkade helt obrydd av att badhuset var smockfullt med barn och skrek och stänkte. På vägen ut märktes det dock att han blivit lite överstimulerad och jag kände dessutom att han började bli lite väl varm. När vi kom hem hade han feber och läggningen blev omöjlig, så jag lät honom somna i selen. Men trots en timme i selen och att han sov tungt där så vaknade han ändå när jag la ur honom, och det tog lite tid att somna om. Inatt har han sedan vridit och vänt hela natten och han har fått sova mycket på mig, så han ligger på mage över mig och vilar huvudet på bröstkorgen och armarna hänger tungt längst med sidorna. Sådär som han alltid sov sina första månader i livet, plutten. Men så hände nåt himla märkligt, och häftigt, när vi låg där hela natten och jag klappade honom på rumpan halvt i sömnen till och från så kändes det som om det kröp myror emellan oss. Nästan som kolsyra som bubblade. Alla hans små mikroskopiska rörelser med fingrar och tår, rycker till lite med kroppen, flackar med blicken under ögonfransarna, små ryckningar i huden. Det var som om jag kunde känna alla små sprakande impulser som gick ut från hans hjärna ut i kroppen. Så mycket att bearbeta, växa, läka. Älskade barn, inte konstigt att han blir väckt