Här skriver du ju, som flera har påpekat, helt andra saker än från början. Det hade inte framgått för mig att barnet nyper dig så att det gör ont, till exempel.Och flera gånger om har jag förklarat att närhetsbehov får hon tillgodosett så det räcker och blir över. Det är nypandet i handen/armen som jag vill få bort då det dels gör ont ibland då hon faktiskt tar i emellanåt när hon precis är på väg att somna, inte kan sitta bak i bilen utan bilstolen måste vara i framsätet eftersom man inte kan köra och hålla henne i handen samtidigt om hon sitter bak = mindre säkert samt att läggningen kan ta 1-1,5tim trots att man ligger bredvid samt att hon inte kan somna om själv på natten (det sistnämnda har dock förändrats radikalt senaste veckan).
Känns som att den här tråden går åt att tala om för mig vilken dålig förälder jag är som vill få till smidigare lösningar. Att jag inte skulle ge mitt barn närhet eller trygghet är absurt och så långt ifrån verkligheten man kan komma. Tack gode gud att jag är självsäker i min förädraroll.
Har skrivit klart här nu.
För mig är det dock inte det minsta konstigt att ett litet barn känner sig ensamt i baksätet när föräldern kör, och det är inte konstigt för mig att det tar evig tid innan barn somnar när man lägger dem. Det senare kan ha många förklaringar, men att barnet inte är så trött som föräldern önskar att det är, är nog den vanligaste.
Självsäkerhet i sin föräldraroll, tja, jag vet inte hur bra det är. Jag skulle nog se det som en känsla som motiverar ganska noggrann självrannsakan, just för att självsäkerhet kan göra att man döljer sina svagheter för sig själv. Det är ju viktigare hur barnet mår och utvecklas, än hur självsäker du känner dig.