Live-resultat från EM i hästhoppning!!!

Sv: Live-resultat från EM i hästhoppning!!!

mango skrev:
Han är reserv, tyvärr. Jag tycker att han borde ha ersatt Peder i laget.

Det håller jag inte med om. Nu har det gått mycket bättre för Svante än för Peder under EM, men Nostradamus har bara startat 1,45 och 1,50 klasser under våren i stort sett. Han red en 1,60 i Neumünster i februari med åtta fel.
Nu tog visserligen Svante en 9:e placering i Grand Prix, men Magic Bengtsson och Peder har haft en mycket bättre flyt i år. Peder är dessutom en bättre ryttare - vilket inte är konstigt. Ingvar Fredricson som pappa, vistats i ett år hos Lars Sederholm i England och även hos Mark Todd och Franke Sloothak. Han är den yngste ryttaren som deltagit i ett OS, fälttävlan i Barcelona -92 där han slutade som bästa svensk och på en 14:e plats.

guess_jeans skrev:
Jag tycker att Svante borde ersatt Malin Baryard

Flippan är visserligen sparsamt tagen i år, men lämnar lika strålande resultat som alltid vanligtvis.

Görel skrev:
Jag tycker inte ett dugg synd om henne utan tycker att hon oförtjänt exponerats så mycket av media de senaste åren att hon för mig har blivit till ett kräkmedel! T ex var hon sämst i det svenska OS-laget, men ändå är det hon som uppmärksammas i media trots att vi har svenska ryttare som är bättre än henne!

Att Malin varit så exponderad i media beror främst på sponsorn - H&M. Det har varit mer jippon omkring henne, än andra ryttare, men Malin är en perfekt frontfigur för svensk hoppsport. Vem skulle gjort det bättre än henne?
Roffe är mer nämnd i media än Malin, men det har handlat om kortare artiklar om tävlingsresultat, istället för stora interjuver.

Senast ändrad av en moderator:

Dom kan väl intervjua dig mer istället ;)

Jag vet att det hänger ihop mycket med sponsorn, men jag tycker att man borde inse att det finns en gräns för när någon är intressant och när någon slitit ut sitt ansikte.

Nej det tycker jag verkligen inte.

Med tanke på att majoriteten av Sveriges befolkning tycker det är intressant att läsa om diverse dokusåpakändisar, så är Malins ansikte långt ifrån utslitet.
Det enda dumma hon har gjort, var att släppa singeln.
Det var en vedervärdig idé och något som Olinda gör, inte Malin.

I vilket fall som helst tycker jag och de flesta av mina hästintresserade vänner att hon exponerat sig alldeles för mycket i massmedia de senaste åren och vill helst slippa se henne på ett par år.

*lånar din knapp*

Jag kan inte förstå hur man kan missa att Flippan har en infektion? När en tävlingshäst i den klassen körts ner genom hela Europa så har man stenkoll på den. Man kollar så den äter normalt, så den inte är stel efter resan, så den dricker tillräckligt i värmen osv. Veterinär kontroll eller ej, det finns ett bra team runt de svenska hästarna och de borde sett att Flippan inte var fräsch.
Eller är det Malin Baryards egna tävlingsinstinkt som säger att hon SKA starta EM oavsett? Är det så viktigt att visa att hon är tillbaka så hon blundade för detta?

Snuffsan skrev:
*lånar din knapp* .
Eller är det Malin Baryards egna tävlingsinstinkt som säger att hon SKA starta EM oavsett? Är det så viktigt att visa att hon är tillbaka så hon blundade för detta?

Nä, det har ialla fall jag svårt att tro.
Att gå in på ett EM med så många rivningar och till och med vägran, borde man inte göra "bara för att". Om man har en misstanke att allt inte står rätt till så blir ju resultaten därefter.

Sen, som jag skrev ovan så borde det vara rutin på att ta blodprov, de gör ju det innan resan osv, men kanske så nära start som möjligt.

Det måste finnas en god anledning till varför man inte gör det, som sagt, ska vi väl försöka ta reda på det.
Någon som vet??

*Lånar*

Läste i tidningen imorse att även Mackinley har dåliga blodvärden och troligen inte kommer starta idag.

Fridolina skrev:
*Lånar*

Läste i tidningen imorse att även Mackinley har dåliga blodvärden och troligen inte kommer starta idag.

Jag vet , läs mitt inlägg nr 31 ;)

Fridolina skrev:
Men då, jag som tyckte jag läste igenom hela tråden ordentligt ;)

Jag vet hur det är , hur noga man än läser så missar man alltid något.
Det är väl charmen med forumet.
:)

det här med infektionerna tror dom ( eller Rolf göran B idee enligt tidningen GP) komer från britterna som har sina hästar vägg i vägg och som oxå har haft problem kan de kankse vara så??

jag hoppas nu inerligt att mac kinley (stavning??) bluir bra tills i da.

Men jag tycker det inte var ngn bra nationshoppning bana, banbyggan hade gjort alldels för många hinder och för många kombinationer för att hoppas två gånger samma dag ändå, skulle varit bättre om banan hade varit klurig med färre kombinationer och språng och lite mer vägar och tidspress kankse

ngn mer som har ngn idee om det :confused:

Tyvär kommer inte Mcjinley till start idag, vi får hoppas att Peder räddar den svenska äran :)

ja det få vi hoppas och att hästarna blir okey igen det är tragiskt att det hänt med så många hästar inte bara flippan.

HEJA PEDER

Klart att hon är skicklig på att rida, men det finns många andra svenskar som är bättre!!! Förstår inte människan att det man kan få en överdos av henne? Vi är minst tio stycken som, barnsligt kanske, kräks varje gång hon är i tv!
Kolla bara vad sportjournalisterna skriver idag om MBJ, verkar flera som drabbats av kräkreflexen...... Jag kan bara hålla med den journalisten som skrev att hon faktiskt aldrig tagit någon mästerskapsmedalj av egen maskin!

Till du som skrev att det är managern som pushar så hårt i fallet MBJ så är det så att en proffsig publicist vet NÄR man ska tona ner etc så att man inte överexponerar sin produkt!

Hej!!

gillar inte heller Malins exponering i media. Tycker dessutom att många andra svenskar är bättre ryttare än Malin (jag har aldrig fattat hysterin kring henne som ryttarinna)!!!!

Jag vet att jag inte är ensam, men det är alltid trevligt att få bekräftelse på det :)

Jag och min familj får också ställa oss i eran skara!

Är ledsen över att det gick så dåligt för gretzer ;(
min favorit och idol här i livet... sedan ca 14 år!!!!
nu oroar jag mig för att hon ska lägga av (om inte sony ericsson sponsrar mer.....)
HOn hade behövt lyckas i EM....
och säg inte att hon är dålig ryttare.. hon har lyckats många gånger!!!!
Tycker hon är bäst trots pissresultat i EM.... men blev såååå nere när jag hörde hur det gått ;( hon som lät så positiv innan!!
Baryard överexponerad.. ja.. säger ni det eller!! det är det minsta man kan säga..... är dötrött på henne..... hade nog inte vart det om det inte vore för media.... det hela började väl med raffsettet???

Jag tyckte det var kul med silvermedaljören, den hästen såg jättefin ut. Så pigg och "stutsig" :bump:

Mindre kul med svenskarnas insatser ...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
739
Senast: Soapbubble
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 338
Senast: monster1
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 544
Senast: fixi
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 538
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar