Live-resultat från EM i hästhoppning!!!

Sv: Live-resultat från EM i hästhoppning!!!

...................................

Senast ändrad av en moderator:

Lätt att säga i efterhand vem som skulle ersatts för man visste väl inte att flippan var sjuk innan antar jag? Nä, taskigt :mad:

Borde man inte ha sett det på veterinärbesiktiningen?

Tråkigt att det inte går så bra för laget! Jag hävdar att det är för att Peter och Cardento inte är med ;) :p

szk skrev:
Flippan var visst sjuk - har ngn form av infektion och skall inte hoppa mer detta EM. Typiskt, stackars Malin!

Ja, jag misstänkte ju att det skulle finnas en sådan förklaring - var rädd att hon skulle vara skadad på något vis... Förhoppningsvis är infektionen något som går bra att åtgärda! Så SYND bara att den inte kunde "blomma ut" LITE tidigare så att Svante hade kunnat ta över! ..

Men, vad rider de för ordning nu i andra omgången egentligen??? De kommer ju "huller om buller" tycker jag!!! Är det samma startordning som i morse kanske? Omvänd resultatordning är det då INTE!

Det är laghoppning också, dem som bara rider individuellt startade först och sedan lagen i den ordning dem ligger.

Jag tycker inte ett dugg synd om henne utan tycker att hon oförtjänt exponerats så mycket av media de senaste åren att hon för mig har blivit till ett kräkmedel! T ex var hon sämst i det svenska OS-laget, men ändå är det hon som uppmärksammas i media trots att vi har svenska ryttare som är bättre än henne!

Se mitt svar ovan, det handlar enbart om att tvingas se människan så lite som möjligt!

"lånar"

men vi kan glädja oss med att Svante och Nostradamus just ridit första omgången i GP med endast 4 fel.

:bump:

Än är det många kvar och en till omgång, men tur att de håller upp den svenska fanan nu när även McKinley har dåliga värden och det är osäkert om han kan starta i morgon.

Vad roligt att höra :bump:

Nostradamus är en av mina favorithingstar, och jag hoppas att han kommer tillbaka till aveln om några år!

Görel skrev:
Vad roligt att höra :bump:

Nostradamus är en av mina favorithingstar, och jag hoppas att han kommer tillbaka till aveln om några år!

Jo, jag vet det.
Jag är själv mkt förtjust i honom. Men som jag förstod så är det inte aktuellt än.
Ska ner och hälsa på vänner framöver och hoppas få se honom lite i hemma miljö.

lånar knapp

Tycker inte ni att det är konstigt att de inte av rutin kollar blodvärdena på hästarna innan laget tas ut?
Om de hade gjort så hade de kunnat stryka Flippan direkt och satt in Nostradamus i laget.
MacKinley har tydligen också dåliga värden, sämre än Flippan t.o.m.

Görel; MB har bra agenter som ser till att det skrivs om henne, du skall inte förringa hennes ridskicklighet.

Klart att hon är skicklig på att rida, men det finns många andra svenskar som är bättre!!! Förstår inte människan att det man kan få en överdos av henne? Vi är minst tio stycken som, barnsligt kanske, kräks varje gång hon är i tv!

Jo, jag håller med, det är faktiskt konstigt att det inte är rutin på blodprov innan start, men det måste finnas en god anledning att man inte gör det.
Det får vi försöka kolla upp.

Görel.. 11.. eller vänta 14 med min familj.. :D
En förstörd framhoppning för mkt vilar på hennes samvete..*mumlar*

YIPPI!!!!
:bump:

Svante och Nostradamus NOLLADE sin andra runda, nu får vi "onda" Beerbaum och gänget!!!

Var ser du det någonstans?

Klart att jag hänger på att onda så att det går bra för fine Nostradamus!

Jag brukar försöka hålla mig one line på alla större tävlingar, det är bara att leta reda på deras hemsida.

Tävlingen är avgjord och dem kom 9 tror jag men det är inte fyskam i den konkurensen och i en 160 cm hoppning.

Jag tror både www.ridsport.se och www.hastmagazinet.se länkar till San Patringiano.
Annars kan jag lägga ut länken här.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
739
Senast: Soapbubble
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 338
Senast: monster1
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 545
Senast: fixi
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 538
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024