Live-resultat från EM i hästhoppning!!!

Sv: Live-resultat från EM i hästhoppning!!!

Christina Libherr ja, va hette hästen nu igen? *Går in o kollar på länken ja skicka*

Heja Maria G!!!
Jag tycker att Aftonbladets skribent är otroligt elak och dum........
Men det är väl så med sportjournalister. Sågar "3 kronor" ena dan och höjer dem till skyarna nästa dag.
Att hoppa de här banorna är ingen barnlek - alla (eller nästan alla ) hästar som är uttagna har kapacitet att gå felfritt - sen är det nerver och dagsform som avgör. Jag tycker att vi ska vara glada över fina hoppningar och inte förfalla till nationalism och flaggviftande.

Tänk, jag bryr mig inte så mycket om vilket "ansikte" som exponeras för att göra vår sport känd, huvudsaken är att det FINNS ett "ansikte" att exponera och ju mer känd MB blir hos geneme man desto mer intresserade blir tex SVT av att sända evenemang som de vi vill se.
Så vi skall enbart vara glada över att hon orkar vara måltavlan.
Sen vem som rider bättre eller bäst har inget med saken att göra. Ju mer ridsport vi får se i Tv och läsa i tidningen, reportage gjorda av kunniga journalister, ju bättre är det.

Föressten, vilken dålig dag Gitana hade!

Etoile: Hästen hette No Mercy.

pialotta skrev:
Tänk, jag bryr mig inte så mycket om vilket "ansikte" som exponeras för att göra vår sport känd, huvudsaken är att det FINNS ett "ansikte" att exponera och ju mer känd MB blir hos geneme man desto mer intresserade blir tex SVT av att sända evenemang som de vi vill se.
Sen vem som rider bättre eller bäst har inget med saken att göra. Ju mer ridsport vi får se i Tv och läsa i tidningen, reportage gjorda av kunniga journalister, ju bättre är det.

Där sa du nåt :)
Men Malin kan väl inte rå för att alla medier vill skriva om just henne heller, ja menar hon kan ju inte direkt tacka nej till en intervju!?

Ja visst hade hon, Marcus och Gitania missförstod varann helt på planket! Synd, hade honom som en av favoriterna :(

pialotta skrev:

Men vill vi ha ett sådant ansikte?

Drar hon inte fokusen lite väl långt ifrån själva ridningen?
Som att spela in en låt och gå på kändisfester?

Achron skrev:
Men vill vi ha ett sådant ansikte?

Drar hon inte fokusen lite väl långt ifrån själva ridningen?
Som att spela in en låt och gå på kändisfester?

Ja, nån sångerska är hon inte så det kunde hon låtit bli, Speciellt som skivbolaget köpte upp de flesta CDarna själva och fick det till storsucce, men fester och krog, varför inte?

pialotta skrev:

:bow: :bow:

Tycker att hon har gjort mkt för ridsporten. Stackars människa, få samma frågor om och om igen, och frågor om hennes unge hela tiden! Tycker att hon är en väldigt stark och målmedveten människa. Sen att det blir lite uttjatat får man väl stå ut med! Ni som säger att hon inte är en bra ryttare m.m. kan ju bara titta på hennes resultat!

Jag säger inte att hon är en dålig ryttare, men jag tycker inte att hon är i samma klass som RGB och Peter Eriksson! Hon har varken tagit sin OS-medalj eller VM-medalj på egen hand. I OS var RGB och Peder främst, i VM Helena Lundbäck.

Att jämföra SM med EM, VM & OS är väl ingen höjdare... :crazy:

Å andra sidan, hur många i den yttersta eliten startar sina bästa hästar i SM? I stort sett ingen..

Om du menar att "hur många av oss vanliga dödliga har vunnit SM?" så var det inte riktigt det jag syftade på.

I dressyr gör alla det. Tror även så i fälttävlan.
Att Malin red SM i år var nog ett noga avvägt upplägg inför EM, och efter ett tävlingsuppehåll, har för mig att hon inte startat SM alla år.

Jo, jag vet, men nu pratar vi ju hoppning.
Du har säkert rätt om Malin & hennes SM, det låg ju rätt i tiden för henne, men jag syftar ju på att jämföra SM med EM, VM & OS inte riktigt håller. Konkurrensen är nååågot högre på EM, VM & OS... :angel:

Håller med att vinst i SM är väl knappast den största meriten. Fast att påstå att Malin rider dåligt är ju löjligt, och att hon inte har några bra resultat stämmer ju inte heller. Ingen individuell medalj i mästerskap nej, men nog har hon bidragit i hög grad till lagmedaljerna. I VM tror jag hon var näst bäst i laget efter Helena. Dessutom har hon ju en internationella segrar i Gran Prix och världscupkval, brons i Världscupfinal, rankats som de 10:e bästa i världen, rankats som bästa ekipage i världen o.s.v

Det är väl rätt hyfsade resultat? Skulle nog lugnt kunna påstå att hon är Sveriges näst bästa hoppryttare efter resultaten. (Och ändå har hon ju en himskans massa år kvar jämfört med en 50-åring)

Off the topic....

Sag du albin och carlos super runder i finalen? :)
Haha forsta rundan kunde han inte halla Albin som dessutom vagrade byta galopp!!! Tjurskalle, men carlos var jattenojd, 6:a pa em ar val godkant ;)

Jag försöker ringa dig, vart har du gjort av mobilen den här gången?? :devil: Har PMat.

Såg bara allra sista finalrundan, hoppade ju kanon. Han är ju som en liten ponny! Sööt! :love:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
739
Senast: Soapbubble
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 338
Senast: monster1
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 544
Senast: fixi
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 538
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar