Det måste vara möjligt, se på lägenhetshotell på större orter.
Vad måste vara möjligt? Att ha ett större bostadsbestånd med enbart 3- och 6-månaderskontrakt?
Eller möjligt att få dem att skriva "normala" kontrakt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det måste vara möjligt, se på lägenhetshotell på större orter.
Vad måste vara möjligt? Att ha ett större bostadsbestånd med enbart 3- och 6-månaderskontrakt?
Eller möjligt att få dem att skriva "normala" kontrakt?
Jo, det begriper jag. Eftersom det måste finnas den typen av uthyrning.Det måste vara möjligt att ha korttidskontrakt.
Jag har väldigt svårt att tro att hyresnämnden hade gillat denna typen av avtal. Kapitel 12 i jordabalken styr hyresrätter och där finns det i §3 rätt att hyra ut tidsbestämt, men frågan är verkligen ifall man får göra det i stora bostadsområden sådär utan anledning? Det tror inte jag. Det stycket är nog mer tänkt för lokaler än bostäder.Men ett helt bostadsområde? Med helt vanliga hyresgäster? Finns det - som du ser det - inga invändningar mot det?
Ja, självklart finns det en marknad på en ort med långa bostadsköer och knappt några lediga objekt alls?Jag ser ett affärstillfälle och en marknad att fylla. Hade det inte funnits marknad hade det inte funnits tillfälle att göra dessa kontrakt.
Att tvinga en affärsidkare till ett upplägg som inte ligger i linje med affärsidéen är jag kategoriskt helt emot. Så länge affärsidéen är fullt lagligt, såklart.