Den faller nog på både skällande och fällande på TS lista Annars är de ju helt underbaraSheltie (svårt att hitta bra)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den faller nog på både skällande och fällande på TS lista Annars är de ju helt underbaraSheltie (svårt att hitta bra)
Mina har alla varit från jaklinjer och är ändå väldigt föriga. Sen är som sagt Ice väldigt gapig i de flesta situationer men i grytet fungerar hon ändå.Jag är nog rätt färgad av våran uppfödares syn på BT-avel, som fö är den samma vi har på vår egen.
Att bevara rasegenskaper.
Deras BTs är mycket hund. De ska vara jaktdugliga och de har både jaktinstinkt, skallar vid arbete och tjock skalle. Deras döttrar har tävlat lite agility osv med några av dem och de säger att hade tjejerna fått nått enklare att träna med så hade de nog fortsatt.
De är väldigt anti mot urvattnade sällskapsBT. Precis som vi och de även är anti mot sällskapsschäfrar.
Jag har träffat en del sällskapsavlade BT. Tycker inte alls de är så trevliga som "riktigtiga". De har varit nervösa, skälliga, haft vissa osäkerheter. Mentaltiteten på de jaktavlade är betydligt bättre!!!
Brukar ofta vara så, när man tvättar ur egenskaper ur en ras får mentaliteten stryka på foten.
De borderterrier jag har träffat har varit tystlåtna och mycket trevliga hundar. Inte världens vackraste kanske, men då har de också förblivit friska eftersom de inte har blivit utställningsavlade.Jag har aldrig upplevt BT som skälliga tills min senaste kom in i bilden Hon löser allt med skall. Snarare är det problem med att många av dem driver utan skall.
Men de är däremot väldigt roliga att jobba med. Skulle säga att mycket hänt där. Idag är de mycket föriga och arbetsvilliga om man jämför med hur det varit. Går ju förstås inte att jämföra med en BC men är inga problem att hitta hundar att tävla med.
Jag ber om ursäkt. Jag ska aldrig skriva så igen eller lita på autokorrekt (undrar vad jag brukar diskutera )Det heter inte healer (dom är inga tasspåläggare hihi) - det heter heeler
Fast det vore bra om dom vore healer - jag skulle behöva tasspåläggare till min kropp idagJag ber om ursäkt. Jag ska aldrig skriva så igen eller lita på autokorrekt (undrar vad jag brukar diskutera )
Jag veeeeet.
Hur ska det gå?
Amstaff fäller.Amstaff
Amstaff fäller.
Jag gissar att du behöver en mellanpudel.
Nej, pinnarna är så små. Husse måste ju förstå att en pudel är en nödvändighet, och tänk så kul för barnet!Jag befarar att du har rätt.
Undrar om jag behöver vänta tills en av pinnarna dör... Plus: lär behöva bearbeta Husse ett tag.
Jag har en dansksvensk gårdshund som jag tränar agility, nosework och spår med . Hon är otroligt motiverad och rolig att jobba med. En liten skit - men en riktigt kul liten skit är honVad härligt att det är ett sådant engagemang i tråden. Det gör mig glad!
Grenar jag skulle vilja träna är agilty, lydnad, nosework och säkert annat också beroende på vad vi hittar för skoj.
Toy, dvärg och mellan är samma ras, det är storleken som avgör. Precis som hos taxarna, de mäts vid en viss ålder.Ni som har lite pudelkoll; uppfattar ni att det finns några gedigna skillnader mellan storlekarna, eller är en storpudel helt enkelt en stor mellanpudel?
Jaha, det hade jag ingen aning om! Men de har väl samma rasstandard? Hur skiljer sig storpudeln från de övriga då?Toy, dvärg och mellan är samma ras, det är storleken som avgör. Precis som hos taxarna, de mäts vid en viss ålder.
Storpudel är en helt annan ras, därför är de ganska olika de andra ändå.
Nu är jag ingen superexpert på pudel, det är min pudelägande kompis som berättat. Men eftersom storpudel varit en egen ras ett tag har de väl dels haft mer begränsad avelsbas och kunnat avla åt ett annat håll med mentalitet och liknande.Jaha, det hade jag ingen aning om! Men de har väl samma rasstandard? Hur skiljer sig storpudeln från de övriga då?
Det kan vara så att jag såg på Pudelklubbens hemsida att det väntas agililtyvalpar från meriterade mellanpudlar hos en uppfödareJag befarar att du har rätt.
Undrar om jag behöver vänta tills en av pinnarna dör... Plus: lär behöva bearbeta Husse ett tag.
Vilken?Det kan vara så att jag såg på Pudelklubbens hemsida att det väntas agililtyvalpar från meriterade mellanpudlar hos en uppfödare