Liten "brukshund" som inte fäller?

Står på sidan med valpar till salu, minns inte vilken, men reagerade på att föräldrarna var några av få med MH/BPH och tävlade agility (klass 2 och 3).

Är det den som jag tror det är så är matten/uppfödaren en av mina förebilder och en av mina första tävlingslydnadsgurus :up:! Helt makalöst att bland annat tävla landslag i lydnad med flera hundar, och sen snabbt som attan ta sig upp från agilitynybörjare och kvala till SM i agility också med ny ras!

Det jag sett av hennes pudlar är förbannat trevligt och roligt att se :)! Både lydnads - och agilitymässigt

Är det den som jag tror det är så är matten/uppfödaren en av mina förebilder och en av mina första tävlingslydnadsgurus :up:! Helt makalöst att bland annat tävla landslag i lydnad med flera hundar, och sen snabbt som attan ta sig upp från agilitynybörjare och kvala till SM i agility också med ny ras!

Det jag sett av hennes pudlar är förbannat trevligt och roligt att se :)! Både lydnads - och agilitymässigt

+ @lady_vip

Sluuuuta. :arghh:
Jag har inte ens börjat inleda förhandlingar med maken än, och tror som sagt att tre hundar på en gång är en för mycket för vår flock. Det väntas redan en tillökning i år, det räcker nog :angel:

Jag har corgi pembroke, den stämmer in på det mesta förutom att han inte är tyst av sig, annars helt underbar!

Fast det var inte hennes nuvarande hund(ar) jag tänkte på, har för mig att det var hon som lockade cirkus till aussien. Det kanske dock är fel?

Du har helt rätt! Det var Gnist som fick mig att köpa Dagmar

Jag har inte vågat köpa en aussie efter det eftersom Dagmar var så otroligt underbar - tänk om nästa hund blir en odräglig terrier?

Därför lägger jag in förslag om min nya bruksras - brukschihuahua, dvs en chihuahua från en uppfödare som noga kollat alla rasbundna sjukor. Jag har en sån. Gullig va?

12733963_10153611904608323_5684030618354603255_n.jpg

Jag tycker att chihuahuor är fantastiska sällskapshundar - min är så galet rolig och väldigt käck.

Du har helt rätt! Det var Gnist som fick mig att köpa Dagmar

Jag har inte vågat köpa en aussie efter det eftersom Dagmar var så otroligt underbar - tänk om nästa hund blir en odräglig terrier?

Därför lägger jag in förslag om min nya bruksras - brukschihuahua, dvs en chihuahua från en uppfödare som noga kollat alla rasbundna sjukor. Jag har en sån. Gullig va?

12733963_10153611904608323_5684030618354603255_n.jpg

Jag tycker att chihuahuor är fantastiska sällskapshundar - min är så galet rolig och väldigt käck.

Fantastisk bild :D

Men verkar aussie stämma med ts önskemål, då?

Små, jäkliga strån som fastnar i allt inklusive fötterna...
Nja, så illa är det inte, men fäller, det gör dom, speciellt när det är pälsbyte.
Den fastnar inte speciellt mkt i kläder och möbler, men dammsuga slipper du inte.
Dalmatiner skulle jag säga har den där pälsen du skriver om.

Liknande trådar

Övr. Hund Nej, jag ska absolut inte skaffa hund nu! Eller ens inom en närmare framtid. Däremot drömmer jag absolut om en hund när jag bor på min...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 982
Hundavel & Ras Jag har i flera år letat efter den ultimata hundrasen för mig. Mina önskemål har förändrats en del under åren som gått, från att vilja...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 893
Senast: Tonto
·
Hundavel & Ras Jag vill ha en hund. Jag känner det som att jag varje dag går miste om något i och med att jag inte har hund... Så jag hoppas att jag...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 203
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna ha lite tips på trevliga brukshundar alt. aktiva sällskapshundar. Jag hade tänkt köpa hund år 2014, vill vara ute i...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
15 227
Senast: Ninnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30