Fantastisk bild
Men verkar aussie stämma med ts önskemål, då?
Jo. I allafall om den är hälften så mysig som Dagmar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fantastisk bild
Men verkar aussie stämma med ts önskemål, då?
Hur är det med Australisk terrier? Hur ofta behöver de trimmas?
Tack för alla tips!
Ska kika på Australisk terrier och såklart Pudel.
Min första hund, en "once in a lifetime" hund som var helt perfekt på alla plan, var faktiskt en korsning mellan Pudel och Collie. Hon gick lös överallt utan att bry sig om varken folk eller hundar, var superstabil mentalt och en riktig drömhund.
Utseendemässigt liknade hon en pudel med rak päls. Men det var mycket pälsvård.
Hur mycket vardaglig pälsvård är det på en nedklippt pudel?
Hur är det med Australisk terrier? Hur ofta behöver de trimmas?
@Gnist har ju iofs basset fauve de bretagne, men hon kanske vill föreslå australisk terrier ändå
Ingen alls, den är dessutom enkel att klippa ner själv, bara att skala av. Pudeln gillar även vatten så med en nerklippt päls torkar den fort och förutom gräsfrön som kan fastna i pälsen så är den inte svårare än vilken korthårig hund som helst.Hur mycket vardaglig pälsvård är det på en nedklippt pudel?
@Gnist Är de för mycket för någon som aldrig haft hund? De är ju trots allt terrier.
De låter som superfina hundar! I ett annat liv ...Nej, det tycker jag inte. En fast men inte hård hand, tydliga gränser och sunt förnuft räcker långt. Det en del gör fel är att de är för hårda, just för att det är en terrier och då är ju risken att hunden tuggar först och frågar sen, men det gäller ju många hundraser.
Jag tycker det är en lättsam ras, de är inte speciellt "terrier-ettriga" eller vassa rent generellt.
Har ju fött upp aussies en gång i tiden
Det hade jag ingen koll på alls
Länge sen nu, så det är kanske preskriberat?Det hade jag ingen koll på alls
Länge sen nu, så det är kanske preskriberat?
Han ville ju behålla digIcke! Strumpan kissade på min stövel
Jag läste någonstans att Australisk terrier är "nästan fällfri" stämmer det?