Jag har aldrig påstått att jag talat för dig, det var du som sa det. De djurägare jag nämner är sådana som jag pratat med och de vill ha licensjakt på varg.
Merkostnaden för djurägarna kommer från våra skattepengar. Då ser jag hellre en vettig jakt på varg än att lägga ännu mer pengar på vargen.
Jag kan också tillägga att jag inte är en "man i övre medelåldern" vilket var en rätt grov generalisering av dig. Om du nu själv inte vill bli hopbuntad med "djurägare" tror jag inte män i den åldern vill bli ihopbuntade heller.
Jag har inte sagt att du är en man i övre medelåldern, och inte trott det heller.
Angående djurägare du pratat med, så kanske flera av dem har fler roller än att vara "djurägare", t.ex. också att vara jägare?
Det jag sagt var att "jag läser regelbundet insändare/debattinlägg o.s.v. ofta skrivna av män i övre medelåldern....". Dessa personer använder begreppet djurägare som om det tillhörde dem, men de har inte djur, de är först och främst jägare, och ser sitt nuvarande sätt att jaga hotat, vissa är dessutom oroliga över att deras intäkter på t.ex. jaktarrenden ska minska...
Kostnaden för att ge barn skolutbildning kommer från våra skattepengar, sjukvård kommer från våra skattepengar, vägarna vi kör bil på, anläggs och sköts med våra skattepengar, naturreservat och nationalparker bekostas av våra skattepengar, dagis bekostas av våra skattepengar, försvaret bekostas med skattepengar, Operan i Stockholm bekostas av skattepengar...
Det finns många saker som stöds av skattepengar, därför att det tagits demokratiska beslut om att dessa saker tillför något i samhället. Vissa saker gillar man, andra misstycker man om.
Fine, låt oss då diskutera, i det här fallet "Varg". Uppenbarligen så tycker vi olika, men det hindrar inte att du säger vad tycker, och jag hur jag tycker...