Lek& Tjatter Vi pysslar vidare ,Del LXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har precis kommit hem efter min "shoppingrunda". Jag har lyckats handla så mycket som två gardinomtag. Mer än så blev det inte. Och så har nästan hela dagen gått.

Tittar upp från mitt skrivande och kikar in vad ni har för er. :D Kan ni vara snälla och sluta prata om thaimat? Jag blir ju sjukt sugen :cautious::D Måste försöka komma på någon kvällsmat, men känner inte för något tyvärr. Sen ska maken åka och hämta dottern vid halv två i natt så det blir inget vin ikväll heller. :meh:
På måndag ska jag ringa det där värsta samtalet i varje djurägares liv, :cry: frågan om jag kan få tid på måndag redan eller om vi får vänta tills på onsdag.

Mitt vin är slut :( och inget går som planerat. Men osten var god!

Jag har pratat med sambon om gårdagen. Han säger att han är en dålig människa (alltså hamna i helvetet dålig) om han säger nej. Kompisen gör det inte lättare genom att säga att han vill komma för det känns som vi är hans familj då. Jag har full förståelse för att det är jobbigt, men tryckte hårt på att jag borde gå i första hand. Så nu är sambo rädd att han kommer till helvetet och jag känner mig skyldig. Tur att jag inte tror på helveten och himlar, då kan jag vara The bad guy utan konsekvens.

Jag har pratat med sambon om gårdagen. Han säger att han är en dålig människa (alltså hamna i helvetet dålig) om han säger nej. Kompisen gör det inte lättare genom att säga att han vill komma för det känns som vi är hans familj då. Jag har full förståelse för att det är jobbigt, men tryckte hårt på att jag borde gå i första hand. Så nu är sambo rädd att han kommer till helvetet och jag känner mig skyldig. Tur att jag inte tror på helveten och himlar, då kan jag vara The bad guy utan konsekvens.

Men han är ok med att göra det jobbigt för dig, som han bor med? Märkligt resonemang.

Men han är ok med att göra det jobbigt för dig, som han bor med? Märkligt resonemang.

Han har inte fattat riktigt hur jobbigt jag tycker det är. Han trodde att jag mest ville vara själv, jag var visst inte tydlig nog med att jag faktiskt tycker det är outhärdligt jobbigt med människor som inte håller avstånd mm. Men nu är det klart som korvspad!

Fy fn vad slut man blir av att en dag med "happening" vid stallet. Men fikat som jag tyckte vi skulle ha blev jättelyckat. Det är bra att som grupp göra något annat än bara ha "häst" ihop. Även om fikan var vid stallet och vi pratade häst. ;) O det är himla nice o prata om något annat o tänka på något annat än denna livskris, Tänkt...jag trodde inte jag ägde känslan av svartsjuka men uppenbarligen kan jag ha en dos av den. Kriser är intressant så sätt..man får se sig själv med andra ögon o upptäcka delar av sig själv som man inte trodde man hade. Men ack så jobbigt o tufft det är.
:heart

Att göra livet jobbigt för dig ger inga konsekvenser av dålighet??
Du är helt OK at vara elak mot, men inte mot kompisen. Tycker du borde vara närmare än en random kompis.

Inte ens stark tro kan ursäkta sånt beteende.
:rage:

Han har inte fattat riktigt hur jobbigt jag tycker det är. Han trodde att jag mest ville vara själv, jag var visst inte tydlig nog med att jag faktiskt tycker det är outhärdligt jobbigt med människor som inte håller avstånd mm. Men nu är det klart som korvspad!
Så det måste vara JÄTTEJOBBIGT för dig för att du ska räknas? Eller fattar jag fel?

Och nu känns det som att jag försvarar honom. Det gör jag kanske, men jag är (var, är inte så långsint) arg på honom.

Förhållanden är inte enkla jämt och jag tror verkligen inte att han är en elak person. Men jag tycker ändå att han farit lite galet med sitt resonemang här, det är ju ditt hem också. Sedan får man givetvis anpassa sig från båda hållen men en kompis som ensidigt säger att han ser er båda som familj känns väldigt gränslös och det skulle göra mig vansinnig. Jag har haft kompisar som jag mer eller mindre sett som familj men då är det ömsesidigt och innefattar inte min partner...

Särbon har en kompis som jag har jäkligt svårt för. Det vet särbon men när kompisen är över pysslar jag med mitt och den kompisen är verkligen inte påträngande, dvs det fungerar utmärkt.

Att göra livet jobbigt för dig ger inga konsekvenser av dålighet??
Du är helt OK at vara elak mot, men inte mot kompisen. Tycker du borde vara närmare än en random kompis.

Inte ens stark tro kan ursäkta sånt beteende.
:rage:

Han hade inte reflekterat över att jag avskyr umgänget, han trodde som sagt att jag bara ville få vara i fred :meh:

Idag stod vi och pratade med rädda barnen i 20 min, av exakt samma anledning; han är rädd att komma till helvetet om han inte hjälper. Att vi hade bråttom och bara skulle in och handla snabbt reflekterade han inte över. Hans helevetesrädsla är ett stort problem (han tar upp det med sin psykolog nästa gång). Oftast går det bra ändå, det går liksom över efter en stund, men ibland låser det sig. Han är schizofren så inte helt frisk alla gånger..
Men nu har han lovat dyrt och heligt att kompisen inte kommer hit något mer :banana: jag hotade med att bränna hans bibel annars :angel:

Han hade inte reflekterat över att jag avskyr umgänget, han trodde som sagt att jag bara ville få vara i fred :meh:

Idag stod vi och pratade med rädda barnen i 20 min, av exakt samma anledning; han är rädd att komma till helvetet om han inte hjälper. Att vi hade bråttom och bara skulle in och handla snabbt reflekterade han inte över. Hans helevetesrädsla är ett stort problem (han tar upp det med sin psykolog nästa gång). Oftast går det bra ändå, det går liksom över efter en stund, men ibland låser det sig. Han är schizofren så inte helt frisk alla gånger..
Men nu har han lovat dyrt och heligt att kompisen inte kommer hit något mer :banana: jag hotade med att bränna hans bibel annars :angel:

Förlåt men :rofl: :rofl: "Bränna bibeln" :laugh:

Men vänta nu, tror din sambo på fullt allvar att han kommer till helvetet om han säger nej till en kompis? O_o
Men det är helt ok att såra dig istället?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 542
Senast: Kakis
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 022
· Visningar
33 378
Katthälsa Katterna i familjen brukar få kaninöron, kanintassar, och andra kaninkroppdelar att mumsa på och leka med. Nu har mamma fått erbjudande...
Svar
12
· Visningar
869
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 906
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar