Elak hammareVar inte det ganska dumt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Elak hammareVar inte det ganska dumt?
Tar lunch efter att ha hamnat med 2 olika fingrar mellan hammaren o listen så nu kan jag ståta med 2 blodblåsor.
Släng den genom ett stängt fönster så den lär sig hut och slutar nafsa på digElak hammare
Mitt vin är slut och inget går som planerat. Men osten var god!
Jag har pratat med sambon om gårdagen. Han säger att han är en dålig människa (alltså hamna i helvetet dålig) om han säger nej. Kompisen gör det inte lättare genom att säga att han vill komma för det känns som vi är hans familj då. Jag har full förståelse för att det är jobbigt, men tryckte hårt på att jag borde gå i första hand. Så nu är sambo rädd att han kommer till helvetet och jag känner mig skyldig. Tur att jag inte tror på helveten och himlar, då kan jag vara The bad guy utan konsekvens.
Men han är ok med att göra det jobbigt för dig, som han bor med? Märkligt resonemang.
Fy fn vad slut man blir av att en dag med "happening" vid stallet. Men fikat som jag tyckte vi skulle ha blev jättelyckat. Det är bra att som grupp göra något annat än bara ha "häst" ihop. Även om fikan var vid stallet och vi pratade häst. O det är himla nice o prata om något annat o tänka på något annat än denna livskris, Tänkt...jag trodde inte jag ägde känslan av svartsjuka men uppenbarligen kan jag ha en dos av den. Kriser är intressant så sätt..man får se sig själv med andra ögon o upptäcka delar av sig själv som man inte trodde man hade. Men ack så jobbigt o tufft det är.
Att göra livet jobbigt för dig ger inga konsekvenser av dålighet??Mitt vin är slut och inget går som planerat. Men osten var god!
Jag har pratat med sambon om gårdagen. Han säger att han är en dålig människa (alltså hamna i helvetet dålig) om han säger nej. Kompisen gör det inte lättare genom att säga att han vill komma för det känns som vi är hans familj då. Jag har full förståelse för att det är jobbigt, men tryckte hårt på att jag borde gå i första hand. Så nu är sambo rädd att han kommer till helvetet och jag känner mig skyldig. Tur att jag inte tror på helveten och himlar, då kan jag vara The bad guy utan konsekvens.
Så det måste vara JÄTTEJOBBIGT för dig för att du ska räknas? Eller fattar jag fel?Han har inte fattat riktigt hur jobbigt jag tycker det är. Han trodde att jag mest ville vara själv, jag var visst inte tydlig nog med att jag faktiskt tycker det är outhärdligt jobbigt med människor som inte håller avstånd mm. Men nu är det klart som korvspad!
Han har inte fattat riktigt hur jobbigt jag tycker det är. Han trodde att jag mest ville vara själv, jag var visst inte tydlig nog med att jag faktiskt tycker det är outhärdligt jobbigt med människor som inte håller avstånd mm. Men nu är det klart som korvspad!
Och nu känns det som att jag försvarar honom. Det gör jag kanske, men jag är (var, är inte så långsint) arg på honom.
Att göra livet jobbigt för dig ger inga konsekvenser av dålighet??
Du är helt OK at vara elak mot, men inte mot kompisen. Tycker du borde vara närmare än en random kompis.
Inte ens stark tro kan ursäkta sånt beteende.
Han hade inte reflekterat över att jag avskyr umgänget, han trodde som sagt att jag bara ville få vara i fred
Idag stod vi och pratade med rädda barnen i 20 min, av exakt samma anledning; han är rädd att komma till helvetet om han inte hjälper. Att vi hade bråttom och bara skulle in och handla snabbt reflekterade han inte över. Hans helevetesrädsla är ett stort problem (han tar upp det med sin psykolog nästa gång). Oftast går det bra ändå, det går liksom över efter en stund, men ibland låser det sig. Han är schizofren så inte helt frisk alla gånger..
Men nu har han lovat dyrt och heligt att kompisen inte kommer hit något mer jag hotade med att bränna hans bibel annars
Förlåt men "Bränna bibeln"
Men vänta nu, tror din sambo på fullt allvar att han kommer till helvetet om han säger nej till en kompis?Mitt vin är slut och inget går som planerat. Men osten var god!