Lek& Tjatter Vi pysslar vidare ,Del LXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Finns det ingen chans att dina skor kommer till rätta på sjukhuset?
Tveksamt. De har nog åkt till någon tvättinrättning tillsammans med filten. Personalen gav upp och gav mig en blankett att fylla i för att begära ersättning.

En grej du kan prova om du hinner och orkar är att åka till tippen och fråga folk innan de slänger om du kan ta deras grejer. Sådant man gör hyllplan slängs ofta.
Hag fick tag på ett gäng tegelstenar så gratis. Perfekt när vi byggde grill till uteplatsen.
Tyvärr har vi inga bra tippar här. Det finns ungefär 4-5 stycken på olika ställen som var och en är öppen någon enstaka timme i veckan. Det är för krångligt att passa dessa tider och hålla reda på vilken adress det är som har öppet vid en viss tidpunkt. Att kunna åka dit när det passar mig är ju inte möjligt. Jag har besökt en av dem och det var helt kaotiskt. Alla stod huller om buller. Jag har själv lite skräp jag vill bli av med men jag vet inte när det ska ske.

Jag längtar tillbaka till Stockholm men har ju inte råd att bo där :(.

Travet står på i bakgrunden och jag sitter och tjötar trav med en kompis samtidigt står det en "lagom" :angel: stor mugg kaffe på bordet. :up: Det är inget synd om mig just nu (om jag förtränger att jag helst hade varit nere på banan. )

Fy fn vad slut man blir av att en dag med "happening" vid stallet. Men fikat som jag tyckte vi skulle ha blev jättelyckat. Det är bra att som grupp göra något annat än bara ha "häst" ihop. Även om fikan var vid stallet och vi pratade häst. ;) O det är himla nice o prata om något annat o tänka på något annat än denna livskris, Tänkt...jag trodde inte jag ägde känslan av svartsjuka men uppenbarligen kan jag ha en dos av den. Kriser är intressant så sätt..man får se sig själv med andra ögon o upptäcka delar av sig själv som man inte trodde man hade. Men ack så jobbigt o tufft det är.

Det blev väldans varmt och massa flugor där ett tag! Såna små :devil: som ska in i öron, ögon och näsa :wtf:
Gubbhäst och jag fick hoppat lite idag :love:Jag som är en riktigt fegis hoppade typ 50 cm men börjar ändå känna mig ganska bekväm nu när styrkan att reglera finns hos hästen igen. Och då har vi ändå tränat på 110 cm förr :o

Fy fn vad slut man blir av att en dag med "happening" vid stallet. Men fikat som jag tyckte vi skulle ha blev jättelyckat. Det är bra att som grupp göra något annat än bara ha "häst" ihop. Även om fikan var vid stallet och vi pratade häst. ;) O det är himla nice o prata om något annat o tänka på något annat än denna livskris, Tänkt...jag trodde inte jag ägde känslan av svartsjuka men uppenbarligen kan jag ha en dos av den. Kriser är intressant så sätt..man får se sig själv med andra ögon o upptäcka delar av sig själv som man inte trodde man hade. Men ack så jobbigt o tufft det är.
Skönt med ett trevligt avbrott i tuffa tider. :up:

Ätit årets första grillat :) nu på väg för att hämta hem bilen igen.
IMG_20180428_161651.webp

Tveksamt. De har nog åkt till någon tvättinrättning tillsammans med filten. Personalen gav upp och gav mig en blankett att fylla i för att begära ersättning.

Tyvärr har vi inga bra tippar här. Det finns ungefär 4-5 stycken på olika ställen som var och en är öppen någon enstaka timme i veckan. Det är för krångligt att passa dessa tider och hålla reda på vilken adress det är som har öppet vid en viss tidpunkt. Att kunna åka dit när det passar mig är ju inte möjligt. Jag har besökt en av dem och det var helt kaotiskt. Alla stod huller om buller. Jag har själv lite skräp jag vill bli av med men jag vet inte när det ska ske.

Jag längtar tillbaka till Stockholm men har ju inte råd att bo där :(.

Står du i bostadskö?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 542
Senast: Kakis
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 022
· Visningar
33 382
Katthälsa Katterna i familjen brukar få kaninöron, kanintassar, och andra kaninkroppdelar att mumsa på och leka med. Nu har mamma fått erbjudande...
Svar
12
· Visningar
869
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 906
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar