Men vänta nu, tror din sambo på fullt allvar att han kommer till helvetet om han säger nej till en kompis?
Men det är helt ok att såra dig istället?
Han tror han kommer till helvetet för allt när han mår dåligt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men vänta nu, tror din sambo på fullt allvar att han kommer till helvetet om han säger nej till en kompis?
Men det är helt ok att såra dig istället?
Det där låter verkligen inte friskt.Han hade inte reflekterat över att jag avskyr umgänget, han trodde som sagt att jag bara ville få vara i fred
Idag stod vi och pratade med rädda barnen i 20 min, av exakt samma anledning; han är rädd att komma till helvetet om han inte hjälper. Att vi hade bråttom och bara skulle in och handla snabbt reflekterade han inte över. Hans helevetesrädsla är ett stort problem (han tar upp det med sin psykolog nästa gång). Oftast går det bra ändå, det går liksom över efter en stund, men ibland låser det sig. Han är schizofren så inte helt frisk alla gånger..
Men nu har han lovat dyrt och heligt att kompisen inte kommer hit något mer jag hotade med att bränna hans bibel annars
Det låter MYCKET trevligt !Köttet ligger på grillen och en iskall Smirnoff Ice rinner ner i halsen. Livet är gött
Köp en fyrhjulingGah. Jag hatar att låna saker och att utnyttja andra människors välvilja.
HAr pratat med en bekant om att låna släpkärra och en annan om att få kommaoch hämta hästdynga nu i helgen. Försökte hyra på mack men det fanns bara pyttesmå kärror och det är rätt meningslöst. Då kan jag lika gärna lägga säckar i bakluckan.
Bekanten med stora kärran skulle messa när den var hemma igen efter att hennes svärson lånat den. Bekanten med dynga skulle höra av sig om när jag skullle kunna komma och hämta.
Ingen har hört av sig och jag klarar inte att tjata. Så jag sitter här och blir knäpp av ovisshet.
Så mycket enklare det var med egen traktor, eget släp och egen dyngstack.
Är likadan. Hatar att låna andras greker. Bättre att köpa själv pö om pö. Jobbigt om någon annan saker går sönder. Sådant som INTE får hända.Gah. Jag hatar att låna saker och att utnyttja andra människors välvilja.
Har pratat med en bekant om att låna släpkärra och en annan om att få komma och hämta hästdynga nu i helgen. (Försökte hyra på mack men det fanns bara pyttesmå kärror och det är rätt meningslöst. Då kan jag lika gärna lägga säckar i bakluckan).
Bekanten med stora kärran skulle messa när den var hemma igen efter att hennes svärson lånat den. Bekanten med dynga skulle höra av sig om när jag skullle kunna komma och hämta.
Ingen har hört av sig och jag klarar inte att tjata. Så jag sitter här och blir knäpp av ovisshet.
Så mycket enklare det var med egen traktor, eget släp och egen dyngstack.
Har en men en traktor är guld värd. En 4-hjulning är oxå bra men inte i samma liga som en traktor.Köp en fyrhjuling
Det där låter verkligen inte friskt.
Måste vara jobbigt att leva med den ångesten? Och för dig som lever med din sambo som tror så?
Jag är ingen expert på det men kanske du ska lägga ett ultimatum?
Den skulle inte hjälpa mig ett dugg?Köp en fyrhjuling
Du kan ju ha släp på en fyrhjuling också tänkte att en sån hade vart smidigare än traktor. Med blad kan du ju skotta också.Den skulle inte hjälpa mig ett dugg?
Det är släp jag har mest behov av. Så jag har hyrt när jag behövt. Men macken jag hyrde på är nedlagd nu. Bil med dragkrok har jag ju.
Kanske kommer det att landa i att jag köper mig ett eget. Som behöver försäkras, underhållas, ha vinterdäck etc etc. Kostnader jag inte vill ha för att köra släp några gånger per år.
Begriper inte vad jag skulle kunna göra med en fyrhjuling??
Ok. Ja du har kanske rätt. Bara det att som du har skrivit tidigare med problematiken med just hans polare och hur jobbigt det är för dig så måste nog du hitta en lösning som fungerar för dig nu?Det är jobbigt i perioder men oftast går det bra.
Ultimatum funkar dåligt tror jag
Ok. Ja du har kanske rätt. Bara det att som du har skrivit tidigare med problematiken med just hans polare och hur jobbigt det är för dig så måste nog du hitta en lösning som fungerar för dig nu?
Kanske inte ultimatum är nån bra idé. Det är ju en väg att gå men finns säkert många bättre lösningar?
Detta hans extrema tro verkar påverka dig mycket? Mer än han är medveten om??
Hela den här veckan har bara varit konstig för min delAv någon underlig anledning känns det som om det är söndag idag... vet inte varför
Aha ok! Fick intrycket av att han var extremt troende. Men då får du kanske helt enkelt så ut de dagarna då om han blir normal senHan är väl inte så religiös egentligen, men när han mår dåligt är han övertygad om att han kommer till helvetet. Det går över efter en dag eller två. Det stör mig mest för att jag inte förstår det. Är ju själv ateist och tror inte på något av det.
Jag tänkte traktor med frontlastare som kunde köra från min dyngstack till mitt land.Du kan ju ha släp på en fyrhjuling också tänkte att en sån hade vart smidigare än traktor. Med blad kan du ju skotta också.