Lek& Tjatter Vi pysslar vidare ,Del LXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eftersom alla mina kläder är urtvättade och med hål...så tvingade jag mig in i en butik idag. Jag har laddat för detta besök i flera veckor. Möttes av en käck, mager människa som undrade om jag behövde hjälp. Tack, men nej tack. Redan genomsvettig av stress. Letade överallt efter toppar i min storlek. Det märkliga är att den t-shirten som jag hade på mig från samma butik har storlek 48/50 och den passar men idag kan jag ju bara drömma om den storleken. Provade faktiskt alla kläder trots att jag redan höll på att flyta bort i svett. Jag köper inga dyra kläder så ett felköp är inte så dramatiskt egentligen.

Eftersom alla mina kläder är urtvättade och med hål...så tvingade jag mig in i en butik idag. Jag har laddat för detta besök i flera veckor. Möttes av en käck, mager människa som undrade om jag behövde hjälp. Tack, men nej tack. Redan genomsvettig av stress. Letade överallt efter toppar i min storlek. Det märkliga är att den t-shirten som jag hade på mig från samma butik har storlek 48/50 och den passar men idag kan jag ju bara drömma om den storleken. Provade faktiskt alla kläder trots att jag redan höll på att flyta bort i svett. Jag köper inga dyra kläder så ett felköp är inte så dramatiskt egentligen.
Det blir nog näthandel framöver...

Idag blev det fiske men fick inget så har jag krattat bort allt som mössen fixat på gräsmattan men har halva kvar då det är snö där och nu har vi badat Leo ska försöka få tag i frissan så han får en sommrigare frisyr

:rofl::rofl::rofl:

Ätit hela dagen känns det som. Träffade Väninna för en specialbrunch på stan, jättetrevligt! Efter att ha hängt i en soffa och småätit typ två timmar i sträck, kom vi iväg och tittade in på veganbutiken för att köpa godis och två påsar anamma.

Kom hem. Åt inköpt godis och slötittade på netflix.

Gjorde luncher till nästa vecka då jag inte hinner imorgon. Åt upp den överblivna portionen som inte fick plats lunchlådorna.

Snacksar på russin framför Buke och tuben nu. Galet så mycket ätande det går att klämma in på en dag. :d

Nu har jag duschat, mumsat i mig en räkmacka :d och gjort kväll, så nu är det soffhäng och slökikande på tv som gäller för resten av idag :up:

1524941632463.webp

Tekakorna blev helt fantastiskt saftiga och goda :love:

Jag har ugnspannkaka står i ugnen, lagom komplicerat och många matlådor blir det. Tänkte ta risgrynsgröt ikväll men tyckte jag var duktig som vevade ihop pannkaka trots att jag hade kunnat ta fram i frysen och bara värma.

Tillägg: hade i lite grövre mjöl med så duktig och lite nyttig :banana:

Dagens tips: Om man nu får tanken att göra ugnspannkaka och vet att man inte har något hemma för att smörja formen med så får man styrketräning på kuppen, väldigt smidigt :angel:
Nu ligger det "bitar" av mer eller mindre snygga sorter i lådor iaf. som ska in i frysen om ett tag.

Cykeln har fått lite kärlek, höjd sadel och styre och är klart godkänd att ta sig till och från praktiken med :up:
Snoret har avtagit lite och jag har ätit både lax och banan split :d Nu intar jag vin medan Leif jobbar en sväng och kollar på en komedi, så skönt att vara lite ledig!

Blä, ont i sidan av ryggen. Medryttarhästen var riktigt beskedlig och kelig idag, faktiskt! Fast han är lite knepig att tränsa emellanåt, tycker det är hemskt att få nackstycket över ena örat. Brukar få stå på en pall för att ens lyckas, idag gick det på första försöket! Men.. det hindrade honom ju inte från att slänga med huvudet och slunga mig mot väggen. Antar att jag får vara glad över att jag inte stod på en pall :angel: Aldrig känt mig så liten i hanteringen med någon annan häst, även om han inte är så stor egentligen, runt 173+ men han är så satans bufflig och skarp.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 536
Senast: Kakis
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 034
Senast: netia
·
Katthälsa Katterna i familjen brukar få kaninöron, kanintassar, och andra kaninkroppdelar att mumsa på och leka med. Nu har mamma fått erbjudande...
Svar
12
· Visningar
869
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 902
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vegansk efterrätt?
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror