Lek& Tjatter Vi pysslar vidare ,Del LXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blä, ont i sidan av ryggen. Medryttarhästen var riktigt beskedlig och kelig idag, faktiskt! Fast han är lite knepig att tränsa emellanåt, tycker det är hemskt att få nackstycket över ena örat. Brukar få stå på en pall för att ens lyckas, idag gick det på första försöket! Men.. det hindrade honom ju inte från att slänga med huvudet och slunga mig mot väggen. Antar att jag får vara glad över att jag inte stod på en pall :angel: Aldrig känt mig så liten i hanteringen med någon annan häst, även om han inte är så stor egentligen, runt 173+ men han är så satans bufflig och skarp.

Har du provat att knäppa upp sidstycket på ena sidan så att du kan lyfta på tränset över öronen för att därefter ta i bettet från sidan och slutligen knäppa sidstycket?
En av mina hästar är ibland lite tramsig med öronen så jag tränsar alltid så. Extra smidigt när hästen har mycket man och pannlugg :)

Jag struntade i filmen och kollar på Mythbusters istället. Ska förflytta mig till sängen nu och ska lösa sudoku innan det är sovdags.
Imorgon ska jag till stallet och motionera en ponny och lastträna en annan ponny, shoppa mors dag-present, födelsedagspresent till pappa och dottern och en popnitare samt dammsuga båda våningarna och torka golven.
På seneftermiddagen kommer mina föräldrar ner hit och vi ska bl.a. bygga ihop två bokhyllor och byta taklucka på hästtransporten.

Har du provat att knäppa upp sidstycket på ena sidan så att du kan lyfta på tränset över öronen för att därefter ta i bettet från sidan och slutligen knäppa sidstycket?
En av mina hästar är ibland lite tramsig med öronen så jag tränsar alltid så. Extra smidigt när hästen har mycket man och pannlugg :)

Faktiskt inte tänkt på att det är en möjlighet, men tvivlar på att det skulle bli så mycket mer okomplicerat. Det går lite i perioder också, när det är en sämre så har jag haft en repgrimma under tränset.

Jag struntade i filmen och kollar på Mythbusters istället. Ska förflytta mig till sängen nu och ska lösa sudoku innan det är sovdags.
Imorgon ska jag till stallet och motionera en ponny och lastträna en annan ponny, shoppa mors dag-present, födelsedagspresent till pappa och dottern och en popnitare samt dammsuga båda våningarna och torka golven.
På seneftermiddagen kommer mina föräldrar ner hit och vi ska bl.a. bygga ihop två bokhyllor och byta taklucka på hästtransporten.
Känns som du kan fuska lite med dammsugaren där ni ska bygga bokhyllan, puuuuh du har att göra ändå *torka pannan*

Alltså hur orkar du?!

Varit över hos några kompisar idag och kom hem sent. Imorgon ska vi över till svägerskan och min mans familj och fira vår dotters bonuskusin samt min svärfar.

Tror att jag faktiskt är klar med min examinationsuppgift :eek: Men jag ska nog vänta med att lämna in tills jag har läst igenom den i morgon med lite pigga ögon. :angel: Nu ska jag lägga mig i soffan en stund, maken sover och ska upp om en timme och hämta dottern så jag tänkte att han kunde få sova tills dess åtminstone. :heart

Jag har börjat frossa i sötsaker efter förlossningen och utvecklat ett sockerberoende som aldrig förr. Nu jäklar ska det dock bli stopp med det och endast godis på helgerna! Om jag skriver det här så måste jag hålla det också.

Någon annan som inte kan använda Bukes smileys via mobilen förresten?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 536
Senast: Kakis
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 034
Senast: netia
·
Katthälsa Katterna i familjen brukar få kaninöron, kanintassar, och andra kaninkroppdelar att mumsa på och leka med. Nu har mamma fått erbjudande...
Svar
12
· Visningar
869
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 902
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30