Lek& Tjatter Vi pysslar vidare ,Del LXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag slappar idag... Var ut igår och reagerade ovanligt starkt på ett ynka glas vin och en kaffe med lite konjak i :cautious: Funderar på om jag åt lite för lite innan, var småhungrig under kvällen. Kan inte komma på nån annan anledning. Helt fantastisk kväll dock, J var där och vi snackade så mycket att vi glömde bort det var fler som satt med oss :o

Blev en spontantur ut till moster igår för lite spel. Kom hem och fick då meddelande från kusinen om att han ville bli hämtad. Var bara att vända i dörren och åka igen. Umgicks med han en stund efteråt så kom inte hem förrän runt 02. Stöp i säng och sov fram till 8.45. Lagom trött..Inte ens orkat kliva upp. Så ligger kvar i sängen med ena katten liggande på mig.

Verkar som tanten kommit i klimakteriet . Hon brukar alltid ha det varmt när vi sover men nu svettas hon och är jätte varm . Vaknade av att hon öppnat fönstret och det var iskallt inne. Vad kan man göra åt det? Normalt sover hon på en elektrisk värme madrass nästan året om

21 grader och sol. Jag vill gärna ha terassdörren öppen när det är så fint väder men gnälliga grannungar tar på mina nerver. Det är ett himla liv och gap och skrik. Andas! Tvättade äntligen vinterdäcken och sen ska de släpas in i förrådet när de har torkat. Det är ju bara 2 veckor sen jag bytte till sommardäck. Alla dessa surdegar tar ju aldrig slut.
Sen inser jag att ingen av mina arbetsgivare har skickat ut kontrollbesked. Inte ens arbetsförmedlingen! Jag bor i Tyskland så det är lite annorlunda än i Sverige. Så jag har googlat lite för att hitta en lösning. 5 olika arbetsgivare förra året. Vilket vansinnigt år. ORKA.If I ignore maybe it goes away?

Har nu beslutat attackera problematiken från en annan vinkel. Jag har en känsla av att själva partition som filerna på är ok, men att jag inte kan komma åt dem eländet har skapat två nya partitions och de är de som har bokstaven. Tänker försöka klona den partition till en ny hårddisk och se vad som händer. Men jösses vad långsamt allt går :arghh:

21 grader och sol. Jag vill gärna ha terassdörren öppen när det är så fint väder men gnälliga grannungar tar på mina nerver. Det är ett himla liv och gap och skrik. Andas! Tvättade äntligen vinterdäcken och sen ska de släpas in i förrådet när de har torkat. Det är ju bara 2 veckor sen jag bytte till sommardäck. Alla dessa surdegar tar ju aldrig slut.
Sen inser jag att ingen av mina arbetsgivare har skickat ut kontrollbesked. Inte ens arbetsförmedlingen! Jag bor i Tyskland så det är lite annorlunda än i Sverige. Så jag har googlat lite för att hitta en lösning. 5 olika arbetsgivare förra året. Vilket vansinnigt år. ORKA.If I ignore maybe it goes away?

1525001597143.webp

Behöver en spark för att fixa högrev till middag. Sedan måste jag handla vare sig jag vill eller inte eftersom jag har två rullar toapapper hemma. Suck.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 536
Senast: Kakis
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 034
Senast: netia
·
Katthälsa Katterna i familjen brukar få kaninöron, kanintassar, och andra kaninkroppdelar att mumsa på och leka med. Nu har mamma fått erbjudande...
Svar
12
· Visningar
869
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 902
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar