Lek& Tjatter Vi pysslar vidare ,Del LXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dricker te och är uttråkad. Vill egentligen sy men är lite för rastlös för det just nu. Har städat stallet och fixat lite i sadelkammaren. Imorgon blir det sommarhagen för hästarna! Men de kommer stå inne när jag är på jobbet, nån måtta på dumheterna får det vara.
Vill inte jobba imorgon! Hade planerat så bra att jag hade tom kalender i torsdags men den blev fylld med jobb så det blir en heldag utanför Jönköping.. Typiskt!

Omelett blir aldrig gott. Laga färssås är för jobbigt (bara att skära löken tar emot), lasagne likaså plus att jag saknar ingredienser, soppa vet jag inte hur man gör, varma mackor har jag inte heller ingredienser till. Jag är väldigt receptberoende när jag lagar mat och kan i princip inte improvisera alls i köket. Och mitt ointresse för mat gör att jag inte orkar leta fram något recept heller.

Nu kokar jag broccoli och steker ett par sojakorvar.

Jag har pulversoppor hemma för just sådana tillfällen. Samt ramen nudlar. Perfekt när orken tryter.

Stoppade just in sista två tvättarna i maskinen och hängt upp första två i torkrummet samt duntäcke med tennisbollar i torktumlaren. Och varit och handlat. Suck och stön, återigen går jag dit för att köpa broccoli och hushållspapper och kommer hem med en massa annat, inte direkt lyx, men... ett paket rökt skinka så jag kan göra varma mackor, :d orkidénäring till min döende orkidé. Typiskt den har klarat sig hela vintern men nu slokar den något förfärligt. Lyckades av misstag få med mig toapapper först så fick gå och hämta hushållspapper. Orkade inte återköp så det blev båda, inte för att det blir dåligt.

Hittar inte mina lägenhetsnycklar, panik! Som tur var har jag en extranyckel i brevlådan utanför dörren, jaja, jag vet. Men eftersom jag glömmer nycklar med jämna mellanrum så är det bästa lösningen. Jag är 99% säker på att jag tog med mig dem till tvättstugan. Helvete. Fick plötslig panik undrar om jag stoppat in dem i tvättmaskinen?!?!? :nailbiting:

Lite häng framför datorn innan jag dammsuger och moppar golven.

Jag har pulversoppor hemma för just sådana tillfällen. Samt ramen nudlar. Perfekt när orken tryter.
Jag har mat i påse i frysen, som bara är att värma men jag var inte sugen på det. Jag äter nästan bara färdig mat för att jag inte orkar eller har lust att göra något själv. Jag får nog knappt ner en pulversoppa när aptiten inte är närvarande.

Håller på att rensa och ha mig nu. Det är seriöst kaos här hemma :nailbiting:

Ännu inte helt klar med förrådet. Måste bli det idag för att kunna få in det stora skåpet.

Stora barnet är hos sina farföräldrar och mellanbarnet är hemma igen. Pluggat mycket fre-lör så tog paus idag och åkte till stan med barnen sen bytet så hade med töserna. Lite shoppat, ett par skor till maken och en keps till mig samt spanat in solglasögon för behöver ett par med styrka. Så bokar nog in mig nästa vecka för en ögonkoll och beställer efter det :)
Kollat igenom min skrivuppgift och är snart klar. Sen är det det muntliga provet men fick till min glädje veta att jag får lämna in den på en ljudfil så behöver inte sitta med läraren IRL! Tjohoo liksom :banana:
Ska fortsätta plugget nu en stund (för tillfället har jag läst 3 romaner i veckan, inne på fjärde nu och har 2 kvar innan helst onsdag, tur jag läser fort och gillar att läsa :p) innan vi kör söndagsmys då barnen är lediga fram till onsdag :)

Uppe ur badet. Är väl dags att göra lite mer här hemma. Det går i ett nu verkligen. Men nästa helg är det tänkt att jag ska flytta och mitt hem är ju fortfarande väldigt fullt med grejer. Mycket har jag ju inte velat packa, som sömnadsgrejer som jag kan behöva om jag får en beställning på en mössa eller så, men antar att det börjar bli dags att packa lite mer ändå.

Ack, nycklarna är inte på vägen till tvättstugan eller i tvättstugan. :arghh: Nu ber jag bara till gudarna att den är i en av tvättmaskinerna

Herregud vad solen tagit idag...

7757F74D-C3B2-475B-B046-E3EA19D92616.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 536
Senast: Kakis
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 034
Senast: netia
·
Katthälsa Katterna i familjen brukar få kaninöron, kanintassar, och andra kaninkroppdelar att mumsa på och leka med. Nu har mamma fått erbjudande...
Svar
12
· Visningar
869
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 902
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar