Lek& Tjatter Vi pysslar vidare ,Del LXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu börjar jag få panik. Nycklarna är borta. De var inte i tvättmaskinen och det finns definitivt inga hål som är så stora att de kan fastna. Skakat ut varenda plagg och filt. Insåg det direkt och sprang ner och skulle hört om det var någon i min trappuppgång. Det är helt folktomt här så var i helvete har de tagit vägen? :nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Vet att jag rafsade till mig dem just som jag skulle gå ut med andra lasset. Men nu kommer jag inte ihåg om jag öppnade när jag kom hem från att ha handlat men är 98% säker på det. Så var i helvete har de tagit vägen?

AJajaj.
Har skottat av en stoor släpkärra hästdynga. Jag lär påminnas om muskler som sällan används imorgon :D

Men superfin dynga som inte ens luktade eftersom den är så välbrunnen. Nu finsn fem skottkärror dynga i växttunneln och resten på landet. Nästa projekt är att sparka igång jordfräsen efter vintervilan. Om man torkar tändstiftet på en spisplatta och sedan är generös med startsprejen brukar den vilja hoppa igång.

Mer avancerat vårbruk ägnar jag mig inte åt. Ingen såmaskin som ska kalibreras, ingen konstgödselspridninge och inget vältande. Rätt behagligt. :up:

Packat 3 kartonger, två säckar och en stor väska. Nu har jag knappt några kläder kvar, allt är nedpackat utom typ en veckas förbrukning på underkläder/strumpor, någon klänning och leggings samt ett extra nattlinne ifall jag vill kasta det jag har på mig i tvätten :p Funderar på vad som är smartast att fylla bilen med, kökssaker eller annat "skit" som ska tas med imorgon... Köket är ju inte riktigt klart än, men inte heller resten. Det känns som det är småslattar kvar överallt att göra :cautious:

Nu börjar jag få panik. Nycklarna är borta. De var inte i tvättmaskinen och det finns definitivt inga hål som är så stora att de kan fastna. Skakat ut varenda plagg och filt. Insåg det direkt och sprang ner och skulle hört om det var någon i min trappuppgång. Det är helt folktomt här så var i helvete har de tagit vägen? :nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Vet att jag rafsade till mig dem just som jag skulle gå ut med andra lasset. Men nu kommer jag inte ihåg om jag öppnade när jag kom hem från att ha handlat men är 98% säker på det. Så var i helvete har de tagit vägen?
Du hade ingen jacka på dig som du kan ha släppt ner nycklarna i? Någon tvättpåse? Annan kasse som du tänkt var ett bra ställe tills vidare?

Du hade ingen jacka på dig som du kan ha släppt ner nycklarna i? Någon tvättpåse? Annan kasse som du tänkt var ett bra ställe tills vidare?

Redan kollat där. Ringt ICA Kvantum de har inga nycklar. Jag var säker på att jag låste upp med de vanliga nycklarna. Men nu blir jag osäker. Jätteosäker. Men hur skulle jag ha kunnat tappa dem på vägen dit eller hem. Jag var så säker på att jag hade dem när jag kom hem från affären. Vet att jag grävde i väskan efter min plånbok men då skulle jag märkt att de skulle trilla ut. Jävlar nu har jag panik så det sjunger om det. :eek:

Kollar jag på mitt inlägg ser det ut som jag inte hade dem med mig hem från affären, men jag vet att jag hade dem i kappan. Eller i botten på min väska

Redan kollat där. Ringt ICA Kvantum de har inga nycklar. Jag var säker på att jag låste upp med de vanliga nycklarna. Men nu blir jag osäker. Jätteosäker. Men hur skulle jag ha kunnat tappa dem på vägen dit eller hem. Jag var så säker på att jag hade dem när jag kom hem från affären. Vet att jag grävde i väskan efter min plånbok men då skulle jag märkt att de skulle trilla ut. Jävlar nu har jag panik så det sjunger om det. :eek:

ANDAS!

De kommer fram förr eller senare (om du inte lyckats lägga dem i en soppåse och då kvittar det ju, ingen kan koppla ihop dem till din lägenhet).

Just ja, kom ihåg att ANDAS ;) :D

Ännu lite mer packat. Skulle egentligen behöva få plats med mer än vad jag gör i min bil, nu är det kartonger överallt :cautious:

Väntar fortfarande på föl. Börjar kännas lite surrealistiskt så där.
Men hon har råmjölk nu. Kunde kolla antikroppar tidigare ikväll så jag ska kolla igen vid nattfodringen om det stigit.
Håll tummarna att fölet kommer ut i natt. Jag längtar efter att få sova en hel natt i min egen säng..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 536
Senast: Kakis
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 034
Senast: netia
·
Katthälsa Katterna i familjen brukar få kaninöron, kanintassar, och andra kaninkroppdelar att mumsa på och leka med. Nu har mamma fått erbjudande...
Svar
12
· Visningar
869
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 902
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar