Lek& Tjatter Vi pysslar vidare ,Del LXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag och grannen har varit ute på en lugn och rogivande skrittrunda. Det var mulet och kyligt när vi stack iväg men nu går hästarna och äter gräs i strålande solsken :)

Dags att dammsuga av huset lite snabbt och ta ett bad. Snart kommer en kompis över för att grilla och dricka lite vin :love:

Du vet att Good Omens kommer som en miniserie i sex delar nästa år? Manus av Neil Gainman - han vägrade att ens tänka tanken på att skriva den om han inte kunde göra det tillsammans med PTerry, men Terry skrev ett brev för att öppnas efter sin död där han beordrade Gainman att göra det. David Tennant som Crowley och Michael Sheen som Aziraphale. Gainman producerar tillsammans med Terrys dotter, bbc och några andra. https://en.wikipedia.org/wiki/Good_Omens_(TV_series)

Discworld är så underbar, fantasy utanpå men innanför så otroligt mycket mer och hur han vänder upp och ner på så mycket vi tar för givet. Kan nog inte heller peka ut någon favorit, Rincewind är det inte, inte heller DÖDEN även om jag vet att många tycker det. Magrat? Hon är så mjäkig och new agey men samtidigt stark. Oh! En absolut favorit är naturligtvis Greebo :love:

Nu måste jag läsa igen! Hogfather läser jag runt varje jul. Det är tradition numera. Bästa julberättelsen ever.
Ja, jag ser fram emot good omens serien :love:
Ja det finns så många lager och jag har läst alla böcker otaliga gånger nu och hittar ändå fortfarande nya saker och infallsvinklar.

Jag googlade och såg det. Sjukt långt bort är det. Ska jag kosta på mig att åka dit så måste det vara av viktigare anledning än bara skor, men det blir ju så ont om tid jämt att handla annat också när resan tar 2 timmar t.o.r.
Finns det ingen chans att dina skor kommer till rätta på sjukhuset?

RIKTIGT bra blev de :d !
IMG_20180428_150925_519.jpg

Jag blir inte alls klokare genom att titta på hemsidorna. Jag behöver skor (för sjukhuset slarvade bort de jag hade med mig dit) och det finns inga skoaffärer här. De två som fanns är nerlagda. Jag vet faktiskt inte var det finns andra skoaffärer. Surt att jag glömde be sjukhuset om ersättning även för resa till skobutik och inte bara skorna, men så får man kanske inte göra? Sen behöver jag något slags material att göra små hyllplan av. Stommen är klar men måtten minns jag inte. Allt som finns i affärer är dyrt tycker jag, även plywood. Det behövs bara 3 små bitar som inte behöver vara fina. (Jag blev snål nu när jag bara ska jobba 75% och vara tjänstledig för övrigt utan inkomst för den delen.) Sen vill jag ha tag i en svart järnstång, typ gardinstång, men det fanns inget hos Erikshjälpen. En ny stång vill jag inte betala för. Jag behöver bara 2x30cm. Jag behöver arbetsbyxor också och de måste provas. Förra helgen kollade jag Jula, Biltema och Swedol. Jag tänkte kolla Grolls också men de har inte öppet idag. Sen finns det XLbygg också men öppettiderna är smått hopplösa. Jag skulle vilja ha tag i ramlist också men det har jag redan saknat i flera år för det är svårt att få tag i.
En grej du kan prova om du hinner och orkar är att åka till tippen och fråga folk innan de slänger om du kan ta deras grejer. Sådant man gör hyllplan slängs ofta.
Hag fick tag på ett gäng tegelstenar så gratis. Perfekt när vi byggde grill till uteplatsen.

Är det okej att åka 16 mil för att köpa ett trasigt växthus? Det följer med nya hela rutor så det blir ett helt växthus i slutändan. Men är det okej? Jag hyr ju bara mitt hus, kanske bäst att kolla med hyresvärden först också. Äsch, det blir nog inget växthus ändå. Fast det hade varit rätt nice.

Nä, jag åker till stan och köper ost istället.
Hur ska du få hem växthuset? Är det nedmonterat? Hur stort?

Du vet att Good Omens kommer som en miniserie i sex delar nästa år? Manus av Neil Gainman - han vägrade att ens tänka tanken på att skriva den om han inte kunde göra det tillsammans med PTerry, men Terry skrev ett brev för att öppnas efter sin död där han beordrade Gainman att göra det. David Tennant som Crowley och Michael Sheen som Aziraphale. Gainman producerar tillsammans med Terrys dotter, bbc och några andra. https://en.wikipedia.org/wiki/Good_Omens_(TV_series)

Discworld är så underbar, fantasy utanpå men innanför så otroligt mycket mer och hur han vänder upp och ner på så mycket vi tar för givet. Kan nog inte heller peka ut någon favorit, Rincewind är det inte, inte heller DÖDEN även om jag vet att många tycker det. Magrat? Hon är så mjäkig och new agey men samtidigt stark. Oh! En absolut favorit är naturligtvis Greebo :love:

Nu måste jag läsa igen! Hogfather läser jag runt varje jul. Det är tradition numera. Bästa julberättelsen ever.

Åh :love: :love: :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 542
Senast: Kakis
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 499
Katthälsa Katterna i familjen brukar få kaninöron, kanintassar, och andra kaninkroppdelar att mumsa på och leka med. Nu har mamma fått erbjudande...
Svar
12
· Visningar
871
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 909
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Burkmat
  • Kan det verkligen stämma?