Ledsen och arg

Då tänker jag nog att jag fixar en fullmakt till tillträdet av köparen till min lägenhet och jag ska fråga mina föräldrar om dom tror att vi fixar deklaration själva. Ingen av oss är väl proffs på såna saker, jag vet inte hur jag är å andra sidan för jag har aldrig provat
 
Men om jag pratar med chefen, kommer inte hen tycka att jag överdriver? Och när mäklaren får reda ifall jag säger något och han blir arg vad gör jag då? Han lär ringa mig då
 
Men om jag pratar med chefen, kommer inte hen tycka att jag överdriver? Och när mäklaren får reda ifall jag säger något och han blir arg vad gör jag då? Han lär ringa mig då
Om chefen skulle tycka något sådant är den inte en vettig chef. Du överdriver inte något alls. Jag har ju ändå hängt med en del i processen och vet hur mäklaren har betett sig och det är ju upprepade gånger. Det är inte ett ok beteende.

Om mäklaren ringer så svara inte. Inte heller på sms/mail. Alternativ så hänvisar du till att han får prata med din mamma (som ni så såklart bestämmer i förväg).
 
Då tänker jag nog att jag fixar en fullmakt till tillträdet av köparen till min lägenhet och jag ska fråga mina föräldrar om dom tror att vi fixar deklaration själva. Ingen av oss är väl proffs på såna saker, jag vet inte hur jag är å andra sidan för jag har aldrig provat
Vi fick hjälp (det var skönt) men tror inte det var mer än ett papper? Alltså mäklaren ställde lite frågor om renoveringar typ, för de avdrag som var aktuella. Någon annan på firman borde kunna göra det istället.

Och jag håller med övriga, hör av dig till chefen, och säg redan där att du vill ha en ny mäklare att kontakta vid behov, eller att nuvarande inte ska kontakta dig eller nått.
Ombud vid kontrakt är inget konstigt, det har man hela tiden av olika skäl.
 
För flera år sedan mådde jag av olika skäl väldigt dåligt och pendlade till min vård 10 mil bort och 10 mil hem. Det var slitigt när man var sjuk. Men så en dag började taxichauffören bete sig sig riktigt illa, han berättade hur attraherad han blev av mig och beskrev tätt detaljerat vad han ville göra sexuellt med mig. På radion sa dom att en av dom två vägarna dit vi skulle var i princip helt avstängd och dom rekommenderade att man skulle ta den andra men då valde han den avstängda så vi skulle få mer tid tid tillsammans. Han berättade att han var gift och hade barn men han sa att han skulle börja komma hem till mig på nätterna när dom sov och att han redan hade personnummer, adress, telefonnummer. Jag tyckte det var väldigt obehagligt och att vara fast i bilen i 3 timmar med honom och sen var jag jättelänge räddnförbsyt han skulle komma hem till mig och skada mig sexuell så som han beskrivit.

Väl på plats vid sjukhuset berättade jag vad som hänt och personalen ringde bolaget och dom pratade med chauffören och sen ringde dom upp och sa att det inte gick att lita på mig för som dom sa”Flickan är ju psykiskt sjuk så det går inte att lita på henne”
 
Väl på plats vid sjukhuset berättade jag vad som hänt och personalen ringde bolaget och dom pratade med chauffören och sen ringde dom upp och sa att det inte gick att lita på mig för som dom sa”Flickan är ju psykiskt sjuk så det går inte att lita på henne”
Är du rädd att samma sak ska hända med mäklarfirman?
 
För flera år sedan mådde jag av olika skäl väldigt dåligt och pendlade till min vård 10 mil bort och 10 mil hem. Det var slitigt när man var sjuk. Men så en dag började taxichauffören bete sig sig riktigt illa, han berättade hur attraherad han blev av mig och beskrev tätt detaljerat vad han ville göra sexuellt med mig. På radion sa dom att en av dom två vägarna dit vi skulle var i princip helt avstängd och dom rekommenderade att man skulle ta den andra men då valde han den avstängda så vi skulle få mer tid tid tillsammans. Han berättade att han var gift och hade barn men han sa att han skulle börja komma hem till mig på nätterna när dom sov och att han redan hade personnummer, adress, telefonnummer. Jag tyckte det var väldigt obehagligt och att vara fast i bilen i 3 timmar med honom och sen var jag jättelänge räddnförbsyt han skulle komma hem till mig och skada mig sexuell så som han beskrivit.

Väl på plats vid sjukhuset berättade jag vad som hänt och personalen ringde bolaget och dom pratade med chauffören och sen ringde dom upp och sa att det inte gick att lita på mig för som dom sa”Flickan är ju psykiskt sjuk så det går inte att lita på henne”
Så fruktansvärt, så ledsen för din skull ❤️
Förstår att det sätter spår… 🥺
 
Väl på plats vid sjukhuset berättade jag vad som hänt och personalen ringde bolaget och dom pratade med chauffören och sen ringde dom upp och sa att det inte gick att lita på mig för som dom sa”Flickan är ju psykiskt sjuk så det går inte att lita på henne”
Sånt här bemötande gör mig rasande. Precis som att om man har diagnoser, mår psykiskt dåligt mm
så tror folk att allt är ens fel, så jäkla galet. Så fruktansvärt fult att använda det att skylla på. Likadant om man mår psykiskt dåligt tror folk att ALLT är psykiskt och man kan tydligen inte må fysiskt. ALLT skylls på diagnoser, psyke mm.
 
Då tänker jag nog att jag fixar en fullmakt till tillträdet av köparen till min lägenhet och jag ska fråga mina föräldrar om dom tror att vi fixar deklaration själva. Ingen av oss är väl proffs på såna saker, jag vet inte hur jag är å andra sidan för jag har aldrig provat
Kam inte dina föräldrar ta emot hjälpen med deklarationen?
Eller så ber du Mäklarfirman om att de fixar någon annan som gör det.
Det är egentligen bra att ta den hjälpen för att inte få något ekonomiskt bakslag i framtiden.

Även om just den mäklaren är en skitstövel.
 
Alltså deklaration av bostadsrätt är absolut inte krångligt! Inte ens om du renoverat massa. Har du inte renoverat något så handlar det om att uppge vad du köpte för när du gjorde det, vad du sålde för och vad du köpt det nya för. Lite administrativa uppgifter om brf, allt sånt står i ditt köpekontrakt och försäljningskontrakt. Mäklararvodet uppger du också. Klart!

Här kan du på förhand se vilka uppgifter som du ska uppge, kolla på dem och avgör om du/dina föräldrar kan fylla i detta utan mäklaren (det kan ni!) https://skatteverket.se/privat/fast...adsforsaljning.4.4a4d586616058d860bc5131.html
 

Liknande trådar

Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
30 888
Senast: Elendil
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 442
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 365
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag har sen jag var liten tänkt på mig som ett misstag, att något blev fel när jag kom till och att jag inte är gjord för det här livet...
Svar
12
· Visningar
1 985
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp