Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
ja men du måste väl ändå hålla med om att chansen är mindre att en häst springer på en människa om den har respekten och tycker att människan är ranghög. Om inte hästen ser dig som ranghög är det ju bara för den att springa över dig. Nu har ju hästar oftast ingen anledning att springa över dig, men i en pressad situation kan en sådan grej hända och då är det en stor fördel om hästen vet att mig springer man inte över.
Du pratar om partnerskap istället för ledarskap, men hur gör du i en sådan här situation när din partner är "ouppfostrad"? Jag tycker att du biter dig själv i svansen med ditt resonenmang. Om du använder ordet ouppfostrad kan du också använda ordet ledarskap. För den som fostrar är ju den som leder. "Så här gör man". "Så här gör man inte".Du ser inget eget felagerande, då du är så ung o ändå har råkat ut för hästar som "anfaller"?
Om man känner sin häst släpper man inte in inte ont anande människor till en farlig häst.
Det är ditt ansvar att se till att det inte kan ske!!!!!
Sen undrar jag verkligen vad du menar med- anfalla.
För mig låter situationerna som om den bara är ouppfostrad o går iväg.
Inte schysst behandlad.
Det där är ju en olycka. Då hjälper inget ledarskap i världen.
Burr. Otäckt.
Mina hästar följer mig. Men baske mig att jag skulle kalla det NH. Aldrig i livet.
Däremot har jag något många saknar och aldrig kommer få. Hur många fjantövningar eller rep de än vifftar med.
Vi är så imponerade så!
Är det inte tur att NH finns, för dom som inte är så fantastiskt perfekta som du?
LIA
Det där är ju en olycka. Då hjälper inget ledarskap i världen.
Burr. Otäckt.