Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Äh, det finns fler, och hundraser med.Ledarskap i domaninsens tecken fungerar aldrig i längden och dom som inte förstår det får problem senare..det är som att dominera en hund att vilja vara med dig och lyda dig. det gör den kanske pga rädsla först men sen vill den bara fly ifrån dig.
Så sant, så sant.
Mina djur ska VILJA vara med mig, jag kanske tränar dom tuffare än gemene man och då är det extra viktigt att vara "vänner", därför släpper jag mycket på gränserna fast dom ändå vet vart dom går, men lite brall , lite bus och lite snusförnuftighet får man väl tåla.
Det är just det som många inte verkar förstå. Häst och hund ska funka efter en mall, den man lärt sig att använda, och vill/vågar inte lämna över till djuret att ta egna initiativ eller ge dom förtroende. Detta är inte rätt ledarskap utan dominans. Jag tänker på det varje gång någon inte "kan fånga sin häst i hagen" eller har en hund som smiter så snart den får chansen. Ändå anser sig dessa personer vara ledare. Och OK, dom bestämmer när dom väl fått fatt på djuret, men ledare? Nej.
En god ledare, en bra kompis, en trygg kompanjon, en pålitlig matleverantör, en kul lekkamrat, en förstående vän osv, är inte det vad vi borde eftersträva?
Fastdå jobbar jag ju med den underbaraste hästrasen i världen också.....varmblodstravaren
Det var inte det min kommentar gick ut på.Jaha och... är det dödsstraff på det eller? Eller tror du att de vinner priser för att de aldrig är rädda??? Det är sunt att vara rädd för en 500 kilos klump. Det är därför man måste uppfostra dem.