Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
och ja en häst ryggar för en ranghög häst när denne backar mot den.
Varför inte ledarskap, partnerskap, vänskap, kompisskap osv? Jag förstår inte varför det måste vara det ena eller andra.
Finns det någon som inte vill vara den som fattar avgörande beslut i samvaron med sin häst? Som bestämmer var på vägen vi ska gå, som bestämmer var stängslet ska vara, som bestämmer om det ska tränas idag eller inte osv, osv?
Nej, det menar jag inte. Jag menar att ledarskap är en sak för sig, vilket inte utesluter även kamratskap, teamwork mm i ett förhållande med sin häst.Vad menar du med det? Jag antar att du menar att ett partnerskap innefattar ett ledarskap. Det gör det ju. Men det är ju själva grunden. Nästa steg är partnerskap.
Undrar om du tänkte rätt här? Samarbete/teamwork var det säkert fråga om. Men utan ledarskap?? Skulle inte tro det. För inte tror du väl att hästen fick bestämma var och hur dom skulle färdas vid autobahn eller andra stora vägar?Farbrodern var jätteliten och hästen jättestor. De hade ett partnerskap. Ibland överlät han till hästen att bestämma tempo. Det var tvunget. Annars blev inte hästen lika glad och samarbetsvillig och det var nödvändigt att ha en samarbetsvillig häst. Bland annat i närheten av Autobahn.
du borde nog läsa varför tråden skapadesErsätta ledarskap med partnerskap? Då har man nog missförstått vad orden innebär och betyder.
Så bra. Det underlättar om man har det i sig och slipper kämpa för det.För mig är ledarskapet numera integrerat i min personlighet.
Håller med om det.Bossar hästarna gör man när det behövs, inte annars.
Nu förstår jag inte. Du tog ju upp en farbror som ridit tor Spanien, och jag kommenterade att han säkerligen använt sig av ledarskap under tiden.Och sluta med det där att jag inte skulle visa hästarna vägen. Jag är väl ingen idiot heller.