Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
hästar ser inte på oss som en flockmedlem som ska ingå i ngn flock.
Vi är en annan varelse som de har en naturlig respekt för.
Sen är det upp till oss att få tilliten.
Det ordet behöver inte alls förpesta tillvaron för hästarna. Allt beror på hur man tolkar ordet ledarskap.
Jag tycker att ordet ledarskap har förstört förhållandet mellan häst och människa.
En som ej har kunskap var förr nyfiken på hur hästen fungerade.
Idag skall samma människa vara ledare åt en 600 kilos häst utan att ens kunna tolka dess signaler.
Det finns alldelses för många inkompetenta tyranner som ej har intresse av något annat än att styra upp sin häst fullt ut.
Och vill sedan även skryta om det.
AM
Jag tycker att ordet ledarskap har förstört förhållandet mellan häst och människa.
Det finns alldelses för många inkompetenta tyranner som ej har intresse av något annat än att styra upp sin häst fullt ut.
egna individer. Det skall LYSA om en häst! Den skall inte vara ett
kuvat mähä!
KL
Ser man ledarskap som ett dåligt, eller farligt ord så ligger nog felet hos en själv..
En tyrannisk ledare är väl inte önskvärd i NÅGOT sammanhang? Men en trygg och stark ledare behövs i nästan alla väl fungerande samarbetssituationer. Någon som har det yttersta ansvaret och ger teamet frihet men kan gå in och styra upp lite om man är på väg åt fel håll. Likaså uppmuntra vid positiva resultat.Det finns alldelses för många inkompetenta tyranner som ej har intresse av något annat än att styra upp sin häst fullt ut.
Och vill sedan även skryta om det.
AM
Men en bra ledare, blir man om man vet vad man gör, planerar och leder sin häst tryggt och säkert fram.