Låter ni hundar slicka er i ansiktet?

Ja!
Det händer så sällan så när jag får en spontan puss av min vovve blir jag jätte glad. Har även lärt min häst att försiktigt ta en bit morot som jag håller mellan tänderna!! Äckligt va?!?! ;)

Ja av mina egna. Den ena pussas typ aldrig men ibland tycker hon det är mysigt att pussa på mina ögonlock :confused: och det får hon väl. Händer max 1 gång i månaden.

Min andra pussas gärna och det får han så länge det inte går till överdrift. Man jag är inte så lättäcklad. Jag kan dela glass med mina hundar också.

Mina är glada pussare! De får gärna pussa i ansiktet, men inte råtvätta. Den 'äldsta' hunden vill gärna tvätta mig, de brukar han få göra innan vi går o lägger oss men slutar direkt jag tycker att det är nog. Mysigt ju, när de visar att de bryr sig om oss tillbaka! :love:

Kanske ska tillägga att jag pussar lika mycket, om inte mer på dom! :)

Ja!
Det händer så sällan så när jag får en spontan puss av min vovve blir jag jätte glad. Har även lärt min häst att försiktigt ta en bit morot som jag håller mellan tänderna!! Äckligt va?!?! ;)

Ganska dumt tycker jag men det inser du väl själv? En dag är hästen som är en häst och inget annat inte så försiktig.

Ganska dumt tycker jag men det inser du väl själv? En dag är hästen som är en häst och inget annat inte så försiktig.
Just ja, fråga tjejen som blev av med läppen när hon gjorde sådär. Korkat. Jag blev bara av med en del av tummen när jag förmodligen bara rörde på den i midjehöjd-frestande tyckte hästen.

Enda vovven jag haft var en mellanpudeltik som jag fick köpa då jag var tretton. Hon var en glad hoppetossa hemskt gärna ville upp i ansiktet på folk och pussas, eller helst tvätta hela ansiktet. Än om alla förstod att det var ett uttryck för vänskap så är det ju inte så trevligt. Jag började räcka ut tungan åt henne och slicka i luften och då gjorde hon likadant och så småningom var hon nöjd med det. Det var rätt gulligt med den långa röda tungan som slickade i luften.

Här får jag pussar jag också. Mina och andras hundar får vara i ansiktet och pussas, men inte för nära munnen bara, där går min gräns. När hundar ska slicka i ansiktet försöker jag vända kinden till men tar inte bort dem om det inte är för intensivt pussande. Kan egentligen inte säga att jag gillar det, men tycker ändå det är lite sött att de visar ömhet och låter de hållas :-)

Senast ändrad:
Varför får man inte skriva att man tycker det är äckligt? Vet flera vegetarianer som tycker det är äckligt när folk äter kött, har skrivits i trådar här på buke bl a, och ja och? får de inte skriva det ??

Nej det är väl inte så snällt? eller trevligt. Har suttit bredvid en hemsk vegetarian en middag en gång, hon kunde inte sluta tjata om det. Till slut blev ju folk otrevliga mot henne tillbaka i självförsvar och det blev obehagligt. Hela middagen förstörd.

(Hänt en enda gång, trodde knappt det fanns innan.)

Fast jag antar att egentligen får man väl skriva att någonting är äckligt på ett forum inklusive köttätande såklart, bara man inte säger det till en person som gör det. Å tredje sidan, när folk som pussar hundar sedan dyker upp i tråden så är det ju nästan som att säga att någon är äcklig så då kanske man får sluta och säga att man tycker det är lite obehagligt istället?

Nej, inte i ansiktet och helst inte någon annanstans på kroppen. Däremot får mina katter gärna slicka mig varhelst de vill. Men djur (eller människor) som slaskar för mycket med tungan går fetbort.

Ja.

Jag har också i min barndom nästan dagligen delat saftglas med dåvarande hunden i familjen, i vuxen ålder delat glass med katten, tjuvsmakat på hästens betfor samt pussar friskt på alla nosar i min närhet.

Jag har mer rädslor för människor och alla förkylningsbassilusker som sprids som pesten med host- och nysningar denna kyliga februari, än jag har någon rädsla för att fröken Hund ska smitta mig med något.

Inte andras men mina får göra det.
Ruben är dock ingen slickhund, Ture kan krypa upp i famnen och ge en liten puss på nästtippen ibland, det är kärlek :love:

Självklart! Pussas får dom alltid göra.

Hanen är inte så gärna i ansiktet på en men man kan få en liten puss ibland och nån gång då och då tycker han att jag behöver tvättas och tvättar ungefär halva mitt ansikte grundligt. Tjejerna däremot pussas nog nästan dagligen och dom får man säga åt ibland när dom blir lite för intensiva :)

Pussas gör vi men ingen tunga... Ogillar kladd i alla former. Dessutom har jag hanhund som slickar snoppen i tid och otid och det känns faktiskt om inte äckligt så ohygieniskt....
Hästen äter inget snusk och slickar sig inte på rumpan så egentligen hade jag nog inte brytt mig om hans tunga. Men å andra sidan är den kladdig så jag har samma förhållande där som till hunden... Alltså gärna mulpussar- hästmule är ju underbart !!! Men inga tungor varken från mig eller dom...

Nej, inte i ansiktet och helst inte någon annanstans på kroppen. Däremot får mina katter gärna slicka mig varhelst de vill. Men djur (eller människor) som slaskar för mycket med tungan går fetbort.

Fast katters bakterier är värre än hundars. Inte för att jag bryr mig, kisse får pussa mig också ;)

Ena katten slickar mig på huvet i bland, antar att jag behöver tvätta håret:angel:
Min hund tyckte inte att människoface och hundnyllen skulle ha närkontakt, vad gäller andra hundar så nej jag vill inte få smällkyssar eller blöt- i-hela-ansiktet-pussar:wtf:.

Min bajsätande kanin fick slicka mig i ansiktet hur mycket han ville, det var ju iaf vegetariskt....

Jag tycker att allt slabbande är obehagligt, oavsett vart i från det kommer. Människa, hund, häst, katt. Däremot kan jag pussa dom på nosen och mulen, aldrig direkt på den blöta nosen men runt i kring och det tycker jag inte är ett dugg äckligt.

Min ena hunds favoritsätt att väcka en är att komma och slicka en i ansiktet :P men nej jag tycker det är ganska äckligt när man vet vad dom brukar slicka och äta på annars..

Liknande trådar

Hundhälsa Börjar känna mig lätt desperat så letar erfarenheter om det finns några. Har en 1 årig hanhund av aktiv sällskapsras. Han har till och...
Svar
15
· Visningar
1 421
Senast: Alexandra_W
·
Kropp & Själ Hur orkar vissa människor rodda runt så otroligt mycket i sitt liv? Jag har en bekant som har jobb som mäklare och 5 inhyrda hästar... 5 6 7
Svar
120
· Visningar
6 087
Kropp & Själ Jag är och har nästan alltid varit singel. Kanske inte helt frivilligt men ändå självvalt kan man säga. Problemet är att jag sen typ... 3 4 5
Svar
93
· Visningar
14 615
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Lyssnar just på en pod från Medicinvetarna om att slippa ha mens om man inte vill. Och känner mig ungefär så här: 🤯 Jag har alldeles... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 082
Senast: Humla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka