Lastbil har kört in i folkmassa i centrala Stockholm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan tänka mig att yteligare en god anledning till om hundägarna inte önskar att det sprids bilder på hunden med dess namn är att det förmodligen inte är jättesvårt att spåra upp ägarna med hjälp av sociala medier.

Minnesplatsen i sig är förmodligen inte så dramatisk men med all uppmärksamhet i media och delningar på sociala medier världen över så träffar bilden statistiskt sett rätt många knäppgökar som vill kontakta ägarna. Det kan snabbt bli väldigt många som önskar interagera på olika vis.

Och som någon tidigare påpekat kan hundägaren/hundägarna mycket väl höra till de skadade, vara anhöriga till någon som skadats, eller själv varit på koppel-längds avstånd från lastbilen och inte mår speciellt bra nu. Och därmed inte önskar stå i rampljuset.

Jag jobbar också i området och känner mig inte otrygg. Har jobbat där tidigare och kände mig inte otrygg då heller. Är socialsekreterare så jag är via arbetet rätt indragen i vad som händer i området.

Varför tycker du att någon ska skärpa sig? Du tycker att någon ska få ha sin upplevelse ifred men tycker alltså inte att den som känner till fakta ska få påpeka att upplevelsen inte stämmer överens med verkligheten.

Men det är ju verklighet för tex @DressyrMupp som inte känner sig 100% trygg i området.
Självklart ska hon ha sin upplevelse ifred, ingen ska stå och säga att hennes upplevelse är fel.

Det är skillnad på att uppleva något som inte stämmer än att spä på med lögner.

Bara för att faktan säger att det är lika säkert överallt kan det varit en speciell dag som det var turbulent när muppen var där, det betyder ju inte att alla dagar är så.

Men som sagt, ingen av oss vet exakt vad som hände muppen och hennes kollegor för vi var inte där. Det är bara så.

Men vi behöver inte skrika lögnare bara för att vi inte håller med.

Snälla kan vi bara droppa den här diskutionen nu, jag tror inte den leder någonvart och det tryter på tålamodet att säga samma saker 20 gånger :)

Men det är ju verklighet för tex @DressyrMupp som inte känner sig 100% trygg i området.
Självklart ska hon ha sin upplevelse ifred, ingen ska stå och säga att hennes upplevelse är fel.

Det är skillnad på att uppleva något som inte stämmer än att spä på med lögner.

Bara för att faktan säger att det är lika säkert överallt kan det varit en speciell dag som det var turbulent när muppen var där, det betyder ju inte att alla dagar är så.

Men som sagt, ingen av oss vet exakt vad som hände muppen och hennes kollegor för vi var inte där. Det är bara så.

Men vi behöver inte skrika lögnare bara för att vi inte håller med.

Snälla kan vi bara droppa den här diskutionen nu, jag tror inte den leder någonvart och det tryter på tålamodet att säga samma saker 20 gånger :)

Fast det är ingen som har skrikit lögnare. Istället är vi flera som stillsamt påpekat att det inte är sant.

Diskussionen är alldeles för viktig för att droppa. Det den handlar om är vem man väljer att lyssna på. De som hakar på någons upplevelse av en enstaka situation och anser att den kan stå till grund för en slutsats om hur något fungerar eller vi som har sådan erfarenhet av platserna att vi vet vad vi pratar om.

Fast det är ingen som har skrikit lögnare. Istället är vi flera som stillsamt påpekat att det inte är sant.

Diskussionen är alldeles för viktig för att droppa. Det den handlar om är vem man väljer att lyssna på. De som hakar på någons upplevelse av en enstaka situation och anser att den kan stå till grund för en slutsats om hur något fungerar eller vi som har sådan erfarenhet av platserna att vi vet vad vi pratar om.

Nu kanske du inte har läst ordentligt men jag har redan sagt att jag inte har någon åsikt om detta. Jag bor inte i närheten och kan varken fråga kollegor eller åka dit själv för att få en egen uppfattning.
Jag tänker inte lyssna blint på ''det är farligt'' eller ''det är lugnt'', för jag litar inte blint på vad någon annan säger utan att vara ens lite insatt.

Jag tyckte det var oshysst av sjoberga att hoppa på muppen om hurvida det muppen sa var sant eller inte.
Det handlade inte om att jag försöker skrämma upp folk eller vad du nu tror.

Om det är oroligt på stället tycker jag det måste vara jobbigt för de som bor där samt de som jobbar där.

Är det lugnt är det ju hur bra som helst.

Men jag tycker faktiskt varken bu eller bä. Tyckte endast att någon blev påhoppad.

Var det inte du som oroade dig för att kvasten skulle vara oanvändbar på torsdag?;)
Detta ämnet hör väl inte till tråden?!

Nu kanske du inte har läst ordentligt men jag har redan sagt att jag inte har någon åsikt om detta. Jag bor inte i närheten och kan varken fråga kollegor eller åka dit själv för att få en egen uppfattning.
Jag tänker inte lyssna blint på ''det är farligt'' eller ''det är lugnt'', för jag litar inte blint på vad någon annan säger utan att vara ens lite insatt.

Jag tyckte det var oshysst av sjoberga att hoppa på muppen om hurvida det muppen sa var sant eller inte.
Det handlade inte om att jag försöker skrämma upp folk eller vad du nu tror.

Om det är oroligt på stället tycker jag det måste vara jobbigt för de som bor där samt de som jobbar där.

Är det lugnt är det ju hur bra som helst.

Men jag tycker faktiskt varken bu eller bä. Tyckte endast att någon blev påhoppad.
Rapportera inlägg då om du tycker nån blir påhoppad.

Rapportera inlägg då om du tycker nån blir påhoppad.

Ja jag skulle väl ha gjort det. Men nu orkar jag inte leta upp inlägget. Ingen aning om vilken sida. Och har väl redan gått igenom allt.

Varför så otrevlig ton mot mig? Har vi bråkat om något i en annan tråd eller varför detta agg?

Ja jag skulle väl ha gjort det. Men nu orkar jag inte leta upp inlägget. Ingen aning om vilken sida. Och har väl redan gått igenom allt.

Varför så otrevlig ton mot mig? Har vi bråkat om något i en annan tråd eller varför detta agg?

Men va? Gud vad du är på hugget. Var har jag haft en otrevlig ton? Eller förresten: logga ut ett tag istället tror jag är bättre :)

Det är ju en tolkning då, med tanke på hur mycket bilden på hunden som död spridits så kan jag tänka mig att det främst är dom bilderna som det gällde. Jag tolkar det iallafall inte som att det är den vackra bilden på hunden det gällde. Tycker bara det är positivt att djuren uppmärksammas precis som människorna gör i sådana här sammanhang.

Dessutom står det även i tidningen att familjen avböjer ytterligare kommenterarer, förmodligen utöver den minnestext dom själva skrev på föreningens hemsida. Så jag tolkar det inte som att dom inte vill att deras hund hedras.
Jag tänker som du. Även om de vill hålla sig utanför media, så kan man hedra hunden.

Jag blev GALEN på henne. Var också tvungen att byta till tv4 med anledning av henne.

Men, precis såna är folk vid en avspärrning.
Går under, vägrar respektera att man satt upp ett band av en anledning och ifrågasätter varför man spärrat av. "ja men jag booor här". Så säger man att det brinner, och att ingen får gå förbi. "Ja, men jag går förbi snabbt bara, för jag bor här"

Gaah!
Som en gummiboll ...

(i fler bemärkelser)

ifall någon orkar bry sig så har man ikväll försökt spränga BVB Dortmunds fotbollslag i luften. 3 bomber detonerade när bussen for förbi på väg till Champions Leauge match mot Monaco. Då Monaco inte är kända för att ha huliganfans lutar det åt terroranslag (fast ingen vet än). Man vet dock att det helt klart var ett attentant riktat mot just Dortmunds lag och ingen tillfällighet att det exploderade just när de for förbi. En spelare är svårt men inte livshotande skadad. Turligt nog var bomberna för klena och man lyckades bara spränga sönder fönstren på bussen.

Jag märker ju själv att för varje anslag som rapporteras så blir man (eller jag) mer och mer uppgiven och man bara liksom, jaha igen. De första som var i Europa så satt jag klistrad vid TV:n hela natten (eller så länge de sände) nu kollar jag bara klubbens hemsida liksom. Är ju sjukt men man liksom "vänjer" sig eller hur jag ska förklara. Tycker ju själv det är en sjuk reaktion men så långsamt "orkar" jag inte bry mig lika mycket längre. På nått sätt. Kanske är för att man inte orkar ta in att det kryper närmare och blir mer och mer inriktat på något sätt. Vet inte hur jag ska förklara det egentligen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En ryttare och häst skadades när de i samband med en ridtur blev tvingade att väja in i en stenmur vid möte med en lastbil. Föraren...
Svar
6
· Visningar
767
Senast: Grazing
·
Samhälle Barnen har skolresor till Stockholm nu i slutet av terminen, 16 åringen har rätt mycket fri tid där de går runt själva och är såklart...
2
Svar
22
· Visningar
2 750
Senast: Mabuse
·
Samhälle För "hundrafemtielva" år sedan, innan jag omskolade mig, jobbade jag som bussförare i Sörmland, men dagliga körningar upp till...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 480
Senast: MissFideli
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 080
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar