Lastbil har kört in i folkmassa i centrala Stockholm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker att hon har fel. För en vanlig människa är det inte det minsta farligt att vistas i någon av Järvaförorterna.

Jag är så evinnerligt trött på folk som blåser på att det är farligt att vistas i dessa områden, må så vara att hennes väktarpolare tycker det - nu började diskussionen med personer jag VET bor långt bort som fan från dessa områden som minsann VET att det är ställen vanliga människor inte ska gå till för det är osäkert. Jag tycker det är så sjukt onödigt att skrämma folk som bor i tjottaheiti och har en förutfattad mening ännu mer

Muppen var väktare, alltså inte vanlig människa.

Så det är alltså farligt för icka vanliga människor att vistas där. typ poliser och väkatre. Eller vad menar du här
För en vanlig människa är det inte det minsta farligt att vistas i någon av Järvaförorterna.

Jag vet fler väktare och poliser som inte vill till de områdena. Som jag nämt tidigare i tråden. Och som jag också sa så har de på polisradion kallat området för rasistiskt, nedsättande namn. Inte fan kommer de erkänna det till pressen/offentligt. Men till en stallkompis kan man erkänna sånt.
De ÄR farligt för vissa uniformerade yrken ibland i de områdena. Inte jämt, men ibland.

Okej så en person som jobbar i området och känner sig allmänt otrygg, samt @LillaMy84 s kollegor som haft fyrverkerier skjutna mot sig. Det är bara hittepå?

Skärp dig.

Men det är klart att det finns problemområden, områden där kanske framför allt ordningsmakten, typ poliser och väktare, lever mer "farligt" eftersom de kan anses provocerande, men det är ju inte samma sak som att polisen vägrar vistas där. Ingen kan ta ifrån @DressyrMupp och @LillaMy84 eller någon annan som varit utsatt deras känslor av otrygghet och utan att veta mer om just de beskrivna situationerna, så verkar det ju ändå inte vara annat än ren osanning att tvärsäkert påstå att "polisen inte går in" i dessa områden.

Jag är inte polis, men man kan ju tänka sig att polisen just av en ev. hotbild (med stenkastning och annat) kan tvingas arbeta lite annorlunda, tvingas ta till extra säkerhetsåtgärder före en insats etc. men det är ju inte detsamma som att de har lämnat områdena. Tvärtom vad gäller det utpekade problemområde i närheten av vad jag bor t.ex. Här har polisen tillfört massor med resurser just för att kunna vistas extra mycket i området ifråga.

Klart det inte är hittepå. Men det är hittepå att säga att poliser inte åker in, eller inte vill åka in, i vissa områden.

Det kan det vara, men det är riktigt fult att säga att någons upplevelse är fel.

Jag som polis skulle inte känna mig trygg i de områdena det pratas om, så det är väl tur att jag inte är polis :)

Men det är klart att det finns problemområden, områden där kanske framför allt ordningsmakten, typ poliser och väktare, lever mer "farligt" eftersom de kan anses provocerande, men det är ju inte samma sak som att polisen vägrar vistas där. Ingen kan ta ifrån @DressyrMupp och @LillaMy84 eller någon annan som varit utsatt deras känslor av otrygghet och utan att veta mer om just de beskrivna situationerna, så verkar det ju ändå inte vara annat än ren osanning att tvärsäkert påstå att "polisen inte går in" i dessa områden.

Jag är inte polis, men man kan ju tänka sig att polisen just av en ev. hotbild (med stenkastning och annat) kan tvingas arbeta lite annorlunda, tvingas ta till extra säkerhetsåtgärder före en insats etc. men det är ju inte detsamma som att de har lämnat områdena. Tvärtom vad gäller det utpekade problemområde i närheten av vad jag bor t.ex. Här har polisen tillfört massor med resurser just för att kunna vistas extra mycket i området ifråga.
Men exakt. Tyvärr är det riktigt sorgligt att det måste tas till extra säkerhets åtgärder.

Hur ska man göra så att alla områden blir lika säkra?

Okej så en person som jobbar i området och känner sig allmänt otrygg, samt @LillaMy84 s kollegor som haft fyrverkerier skjutna mot sig. Det är bara hittepå?

Skärp dig.

Att någon känner sig allmänt otrygg eller kan rabbla upp hur mycket som hänt den själv och folk i dennes närhet säger inte så mycket om hur farligt det faktiskt är.

Jag bodde först i ett av Uppsalas "bästa" områden i sju månader och jag kan rabbla upp massor som hände där i direkt närhet (inom 200 m). Sen bodde jag fem år i ett av Uppsalas "värsta" områden och jag känner inte till ett enda brott inom 200 m. Det betyder såklart inte att inget skedde där, och det betyder inte heller att det förstnämnda är ett farligt ställe att bo på.

Sen skrevs det ju hittepå också i tråden har jag för mig, att polisen inte åker till vissa områden. Det är ju inte sant.

Det kan det vara, men det är riktigt fult att säga att någons upplevelse är fel.

Jag som polis skulle inte känna mig trygg i de områdena det pratas om, så det är väl tur att jag inte är polis :)

Det är rikgit fult att skrämma upp folk helt i onödan tycker jag.

Jag vände mig i första hand emot folk som sitter i tjottaheiti och påstår att det finns områden man inte kan besöka - det är precis den agenda som SD sätter och vill att folk ska tro. Jag kommer kämpa emot det varenda minut för det är inte sant.

Jag vet fler väktare och poliser som inte vill till de områdena. Som jag nämt tidigare i tråden. Och som jag också sa så har de på polisradion kallat området för rasistiskt, nedsättande namn. Inte fan kommer de erkänna det till pressen/offentligt. Men till en stallkompis kan man erkänna sånt.
De ÄR farligt för vissa uniformerade yrken ibland i de områdena. Inte jämt, men ibland.

Klart det finns poliser som inte vill åka till vissa områden.
Men, jag har svårt att tro att de inte åker dit?

Kl

Jag har områden jag föredrar att jobba i, och områden där jag inte lika gärna är.
Självklart är det inte så jävla festligt att åka till områden där det är stor risk att få stenar och molotovs kastade efter sig. Och där meddelanden skickas ut till kidsen i området så att dessa gaddar ihop sig.
I sådana lägen är det inte det minsta skitkul att vara polis.
Men, att vi inte skulle åka dit har jag svårt att se.

Dock kan jag såklart bara prata för de områden där jag jobbat, vilka är Landskrona och Göteborg.

Visst åker de. Men det kan dröja iom att man måste vara fler bilar och ha annat tänk.
Jag bara påtalar att det finns områden som är farligare än andra för vissa uniformerade yrken. Jag har inte sagt att man inte åker dit. Men det är ju ett problem att det inte ska gå att vistas normalt i områdena.
Vad man ska göra åt det vet jag dock inte.

Visst åker de. Men det kan dröja iom att man måste vara fler bilar och ha annat tänk.
Jag bara påtalar att det finns områden som är farligare än andra för vissa uniformerade yrken. Jag har inte sagt att man inte åker dit. Men det är ju ett problem att det inte ska gå att vistas normalt i områdena.
Men det är väl ingen som påstår att det är problemfritt? :confused: Vistas normalt går det ju dock i alla Sthlmsförorter i alla fall.

Men det är väl ingen som påstår att det är problemfritt? :confused: Vistas normalt går det ju dock i alla Sthlmsförorter i alla fall.
Om du inte är polis eller väktare tex..

Och jo, det kom info i tråden om att det var konstigt att någon blivit rånad i Kista.
Jag är uppvuxen inte långt från Kista och har vistats en hel del där. Visst fasen finns det områden där som jag inte hade velat gå i klädd i dyra saker och med dyr väska tex. Jag känner mig tryggare i såna områden om jag har typ ridkläder och ser risigare ut.
Och som jag tidigare sagt skulle jag inte känna mig trygg att gå ut med hunden kvällstid där min pappa bor. Trots att jag inte är en skraj person. Det pågår så jävla mycket skit där med personrån, misshandel, inbrott, bilstölder etc.
Så nja, det går inte att vistas normalt överallt alla tider och alla dagar.

Ja, men då är jag med dig. Och du har helt rätt.
I vissa områden behöver vi vara flera bilar, eftersom folk inte kan bete sig. Finns ju till och med de som ringer in falsklarm för att lura dit oss...

Idag var jag inne i stan och lade blommor.
Utan att egentligen kunna veta säkert, så antar jag att denna markis visar hur nära väggen han var.
Den sitter på butiken innan Vero Moda som övervakningsfilmen man kan se filmas är ifrån.
20170411_121846_zps9viakxjw.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En ryttare och häst skadades när de i samband med en ridtur blev tvingade att väja in i en stenmur vid möte med en lastbil. Föraren...
Svar
6
· Visningar
767
Senast: Grazing
·
Samhälle Barnen har skolresor till Stockholm nu i slutet av terminen, 16 åringen har rätt mycket fri tid där de går runt själva och är såklart...
2
Svar
22
· Visningar
2 750
Senast: Mabuse
·
Samhälle För "hundrafemtielva" år sedan, innan jag omskolade mig, jobbade jag som bussförare i Sörmland, men dagliga körningar upp till...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 480
Senast: MissFideli
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 081
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar