Läskigaste djuret?

Jag har huggormsfobi efter att jag var cm ifrån att bli biten som barn hemma på gräsmattan. Jag blir på riktigt illamående och gråtfärdig när jag ser dom på tv och skakig i hela kroppen när jag ser en orm ute i naturen. Visar det sig sedan vara en huggorm flyr jag.

Andra ormar klarar jag av att se på tv, dessa vet jag ju att jag inte kommer träffa på i naturen så länge jag håller mig hemma i Sverige. Jag har tom klappat en boaorm.

Äsch, medge att ni funderade på en xolo nu när ni letade valp ;) :rofl:

Särbons kusin har fö sådana (pga allergiskt barn som klarar dem) och var väldigt imponerad av att jag visste vad det var :laugh: Jag berättade inte varför jag visste det :angel:
Nej fy! Då skaffar jag hellre en orm! (Har haft 4 st)
Det känns som att klappa på en pung och det är nått creepy över uppsynen med ögon i ett hårlöst ansikte och lite borst uppe på huvudet 😱

Hm... parasiter (och insekter som bits) känns rätt självklart, det vill en ju inte ha. Men sedan vet jag inte om jag egentligen tycker något djur är läskigt? Jag har en lättare ormrädsla men det är ju mest för att jag ofta stött på huggorm i skogen när jag jobbar och det vore inte så himla käckt att bli biten när jag är mil från ära och redlighet.

Man ska vi snacka läskiga djurläten tror jag nästan att en "skällande" råbock är bland det värsta jag hört :nailbiting:

Alla kryp och speciellt larver med tjockt skal, skalbaggar fästingar osv. Fy satan.

Sen alla konstiga kryp som bor på havsbottnen. Typ ishavsgråsugga. De är överallt.

Kilkki2t_Metsähallitus2009_EssiKeskinen.JPG

Iglar ar nog det ackligaste jag vet ... efter en simtur i en "swamp" tror jag att jag plockade ett 20 tal av Miss Mandy ... det var helt hysteriskt ackligt.:yuck:
Jag ar inte radd for bergslejon, men deras skrik gor att jag nastan kissar pa mig ...
Påminner ju om en katts! Lite gulligt ju! :D Och det lät som om den jamade vid ett tillfälle i alla fall! Min katt jamar lite hest (född så) så så värst stor skillnad var det ändå inte! :P

Iglar ar nog det ackligaste jag vet ... efter en simtur i en "swamp" tror jag att jag plockade ett 20 tal av Miss Mandy ... det var helt hysteriskt ackligt.:yuck:
Jag ar inte radd for bergslejon, men deras skrik gor att jag nastan kissar pa mig ...
Två sekunder av det klippet och min katt studsade upp ur sängen:laugh: Själv tycker jag det låter ganska fint. Några oktaver över lodjur sådär:)

Hon sitter fortfarande i fönstret och letar efter förövaren :o:laugh:

Känner mig lite taskig men jag var tvungen att testa - min katt sprang genast ut i farstun, beredd på att möta faran. Fortfarande högt adrenalinpåslag att döma av blicken och återkommande koll ut mot dörren. Jag får leta fram något kompensationsgodis som ursäkt för mina experiment. Eller en fågelfilm på Youtube, det går alltid hem.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 015
Senast: netia
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 774
Senast: Jahaja
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
962
Senast: igbest
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
11 619
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar