Läskigaste djuret?

Ha! Veklingar som är rädda för spindlar, ormar och vithajar…

D0026B8F-491E-4A87-A77C-FC7AB78DB312.png


En ilsken jäkla Gås, den är det bara tuffingar som muckar med… 😬
 
När jag var liten var jag konstigt nog JÄTTERÄDD för lejon. JÄTTERÄDD så till den grad att jag drömde mardömmar om dem. Egentligen är det inte konstigt att jag inte tycker om katter, de har ju samma räliga beteende och hade de bara varit större så.... opålitliga varelser!
Jag har aldrig riktigt förstått hur man kan tycka om katter just eftersom de är så egna, ser så onda ut i ögonen och beter sig så udda. Dessutom, jag läste någonstans att anledningen till att kattens jamande får oss att reagera som vi gör är för att det påminner om ett barns gråt, det triggar samma del av vår hjärna, eller hur det var (förlåt min röriga förklaring), men hos mig triggar det inte alls det utan snarare att jag blir irriterad. Det blir jag inte på en bebis. En konstant jamande katt är bara för mycket. Kanske för att jag sedan barnsben till jag blev rätt stor var rädd för stora kattdjur och inte var van vid huskatter utan bara hundar?

Förlåt OT!

Haha, skrikande ungar vill jag trycka in en strumpa i mun på så de tystnar 😂
Jamar mina katter blir reaktionen, åh, vad vill mattes små snuttegulldjur nu 🥰🥰🥰
 
Absolut läskigast är ormar.
Men god tvåa är fåglar. Kan titta på dem och tycka de är fina eller kul. Men tanken på att ha fåglar är äcklande. Var husvakt åt kompisar och i uppdraget ingick att mata hönsen. de hade en tupp jag behövde freda mig med en skyffel för att kunna fylla på mat och vatten.

Höns skitar ner och bajsar i princip överallt. Så jag fattar inte de som tillåter sina höns att komma inomhus. Jag får alltid känslan av att de kryllar av löss - ologiskt, jag vet.

Minns när jag var till veterinären och skulle kastrera min katter. Hon sövde och sen gick vi och fikade. I väntrummet fanns en stor bur och hon öppnade den för att fågeln skulle komma med på fikat. Den fattade av någon anledning tycke för mig och klev upp längs min arm och stoppade in hjässan i mitt öra. :eek: Så där satt jag och fikade med ett fågelhuvud i örat.

Oförglömlig upplevelse...

Jag tycker också fåglar är lite creepy. Jag föredrar dem som coq au vin :cautious:
 
Haha, skrikande ungar vill jag trycka in en strumpa i mun på så de tystnar 😂
Jamar mina katter blir reaktionen, åh, vad vill mattes små snuttegulldjur nu 🥰🥰🥰
Jag minns när jag hörde förklaringen, blev lite förfärad för skrikande... jamande katter väcker bara irritation och "mordiska" tankar hos mig, så tänkte att "vilken hemsk människa jag är, måste vara psykopat som känner så inför BEBISAR!!!" men insåg att så är det inte, bebisar väcker mammainstinkten och oro hos mig, inte alls det som katter gör, helt olikt!

Så undrar hur rätt den "forskningen" är ;)
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag minns när jag hörde förklaringen, blev lite förfärad för skrikande... jamande katter väcker bara irritation och "mordiska" tankar hos mig, så tänkte att "vilken hemsk människa jag är, måste vara psykopat som känner så inför BEBISAR!!!" men insåg att så är det inte, bebisar väcker mammainstinkten och oro hos mig, inte alls det som katter gör, helt olikt!

Så undrar hur rätt den "forskningen" är ;)

Det är väl samma som påstår att människor dras till mopsar och andra liknande raser med rundad panna eftersom de påminner om bebisar.
Mopsar är söta, bebisar not so much 🙄
Jag är väl psykopat 🤷
 
Jag minns när jag hörde förklaringen, blev lite förfärad för skrikande... jamande katter väcker bara irritation och "mordiska" tankar hos mig, så tänkte att "vilken hemsk människa jag är, måste vara psykopat som känner så inför BEBISAR!!!" men insåg att så är det inte, bebisar väcker mammainstinkten och oro hos mig, inte alls det som katter gör, helt olikt!

Så undrar hur rätt den "forskningen" är ;)
Fast katten kommunicerar och pratar ju med mig. Bebisar och ungar gallskriker bara i mina öron, jag kan inte skilja på argskrik, ledsetskrik och frustrerat skrik, jag blir lika irriterad av alla höga barnläten... medan de tre kattlätena är självklara! :D
Tur vi är kopplade olika!
 
De hade hemskt roligt åt det. 😅 Men jag antar att det finns värre saker städerskan kan bli påkommen med. :D
Jag hade älskat om vår städerska jamade mot vår katt 😍 Mycket möjligt att hon gör det, har aldrig kommit på henne med det. 😂 Hon brukar släppa ut och in katten. Det tycker jag är lite gulligt. Vår katt krafsar på köksdörren när hon vill in/ut så städerskan måste alltså avbryta sitt jobb för att hjälpa katten. 😅
 
Jag hade älskat om vår städerska jamade mot vår katt 😍 Hon brukar släppa ut och in katten. Det tycker jag är lite gulligt. Vår katt krafsar på köksdörren när hon vill in/ut så städerskan måste alltså avbryta sitt jobb för att hjälpa katten. 😅
Alltså, mina familjers husdjur avbryter mig hela tiden, det är heeelt okej. <3 Jag handtorkar alltid köksgolven om jag har tid och en av familjerna har en cockerspaniel som försöker agera golvtrasa varje gång. :D
Inte särskilt läskigt dock, så allt det här börjar kanske vara lite OT. :angel:
 
Alltså, mina familjers husdjur avbryter mig hela tiden, det är heeelt okej. :heart Jag handtorkar alltid köksgolven om jag har tid och en av familjerna har en cockerspaniel som försöker agera golvtrasa varje gång. :D
Inte särskilt läskigt dock, så allt det här börjar kanske vara lite OT. :angel:

Nä precis, när det gäller hundar måste ju en cockerspaniel vara bland det oläskigaste som finns! :laugh:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 132
Senast: Jahaja
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
783
Senast: igbest
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
11 504
Senast: SiZo
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 719

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp