Långhår eller välpälsad Schäfer?

Sv: Långhår eller välpälsad Schäfer?

*kl*

Räknas dessa som långhår?

http://www.kennelbeware.com/arga5.jpg
arga5.jpg

Vad härlig färg

*KL*

Jag är uppvuxen med schäfer och jag vill ha den raka ryggen på dom samt att dom skall vara stora , den sista schäfern som min mamma hade var en rejäl tik på 63 cm i manken , många frågade om det verkligen var en tik och inte en hane.:p

Detta är vad jag kallar schäfer :p
http://i26.photobucket.com/albums/c144/Fernstrom77/Bild043.jpg

Rådi hälsar att hon var 63 cm som 7 månaders plutt. Sen hur kul det är, är en annan sak...

Du får ju tänka på att han är unghund vilken hund i 16mån är muskelös o biffig då?

Han är betydligt mycket grövre nu och är bara 2år, men det fattas ännu en hel del kommer o bli en riktigt fin herre om låt säga inom 12.

Senast ändrad:

Jag menar inte muskler utan kroppsmassa, men jag missade hans ålder. Är han inte äldre på bilden så får jag be om ursäkt, för då har han ju en bra storlek för sin ålder. Ska bli kul att se vilken storlek han får som 4 åring :D:D

Jag menar inte muskler utan kroppsmassa, men jag missade hans ålder. Är han inte äldre på bilden så får jag be om ursäkt, för då har han ju en bra storlek för sin ålder. Ska bli kul att se vilken storlek han får som 4 åring :D:D

Inge o be om ursäkt. Ville bara förklara att han inte är så gammal korten bara ska ta nya nu med min nya kamera.

sen ska man tänka att långhår ser grövre ut än vad dom igentligen är.

Förmodligen inte, de får nog köras runt i rullstol eller nåt... I alla fall de värst extrema krakarna.

Testar för första gången att lägga in en bild på mina gangsters. En urfälld grå sak som normalt är hyfsat välpälsad samt en liten långhårig räka :D Bara för att testa om det funkar...

picture.aspx

Senast ändrad av en moderator:

Yes, det funkade :o. Provar en annan bild från hemsidan på tiken. Spana in tofsarna på tassarna :0

picture.aspx

Senast ändrad av en moderator:

Det var lurv det. Klipper du tassarna? Det torde vara en extrautrustad skräpsamlare (långhårsschäfer) du fått med dom tofsarna.
Härligt uttryck på den mörka - "Jag har koll och allt är lungt".

Min drog en rejäl repa på gärdet så han sitter i torken (hallen)
och där blir han nog kvar.
Finns inte en chans att få bort gruset sådana här dagar.
När det väl torkat så går det ju att borsta bort men då är det ju dags för nästa kissetur.

Ja, visst har han härlig uppsyn gammelgubben. Då bilden togs var han fortfarande polishund men numera är han pensionär. En stencool kille rakt igenom... Stor, kraftig, snygg, snäll men helskärpt som en riktig schäfer ska vara. Dessutom korthårig och GRÅ...

Lilltösen är en omplacering som inte jobbar nå´t. Hon är nöjd bara hon inte behöver vara skiljd från matte mer än korta stunder. Klipper tassarna men det blir lite strid varje gång så då bilden togs i våras var det inte gjort på ett tag. Tyckte det var kul att ha på bild :o

Min åsikt är att växttakt på höjden är genetiskt, till skillnad från foderrelaterat om det var så du menade. (Annars skulle man ju kunna råda alla som är lite korta att äta mer lunch.) Om det hade varit bättre om hon växt det över ett år istället vet jag inte. Hon är fortfarande 63 nu, så jag antar att det är så det blir.

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 444
Senast: Hedinn
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 823
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 515
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
30 296
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka