Långhår eller välpälsad Schäfer?

Sv: Långhår eller välpälsad Schäfer?

Du menar det HÄR kruset?

_MG_3922.jpg
:eek:

Guuud så lik min hund! :love:

Så fruktansvärt många horribelt fula Schäfrar det finns när man ser dessa bilder som lagt upp i tråden.

Ja, det kan ju inte vara min du menar, för hon ser ju ut som din. *ler*

Är det bara på min dator då som schäfrarna sett bra ut, eller beror på på att jag är uppvuxen med vad som anses som "andra-sortering" på schäfer? Det vill säga dessa schäfrar som säkerligen åkt ut med både nollor och kep och allt vad heter pga sitt utseende.

Får låna mammas dator en sväng imorgon och se om det blir nog skillnad :D

I denna tråd är dom finns det ju inte en enda snygg schäfer i.

Så vad du tycker är snyggt vet ju inte jag.

Nej, snygg schäfer skrev jag inte ;)

Men jag ser inga fula heller , fast jag tror att våra åsikter går starkt isär här :angel:

Jo, jag tycker att den är snygg bortsett "räkrumpan" men jag hoppas att dom bara ställt hunden dumt .. hade hunden haft mer rak rygg så hade jag mer än gärna tagit den :D

Men när vi ändå diskuterar schäfer så förstår jag inte riktigt varför dom ska "trycka" ner rumpan så dom framhäver räkrumpan bättre. En schäfer tycker jag ska ha en rak rygg som jääkäri, på så sätt är Jääkäri väldigt fin men jag tycker att han är för klen i storleken. säkerligen en sjuhelsikes musselmassa, men jag vill ha mer kropp, lite mera tyngd utan att det blir för mycket. Sen så vill jag att det ska synas att det är en schäfer, vilket är svårt när den är så mörk som jääkäri verkar vara enligt bild. Säkert en kanonhund på alla sätt, har svårt att tänka på något annat med Piru som ägare.

Så man kan egentligen säga att det är färgen som gör en schäfer? :angel:

Så du tycker det är hårda krav då`?

svåraste där är väl o ha höfterna okej på en Schäfer:angel::D

:D

Jag gillade nya namnet på hemvärnet jag. Ska genast börja kalla min klasspolares gäng det, det är han & gubbar :angel: Och han har humor så jag tror han kan uppskatta det..

För övrigt träffat första riktigt trevliga schäfern idag på flera år. Fick mig sugen på schäfer igen (den dag jag har tiden för aktivering.. om en halv evighet å lite till).. det är sällan man ser dem men en BRA schäfer är en otrolig hund :love:

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 444
Senast: Hedinn
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 823
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 515
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
30 296
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka