Långhår eller välpälsad Schäfer?

Sv: Långhår eller välpälsad Schäfer?

Mhm.... ja där har vi kanske svaret.... Kruset, det ser ut som någon krusat honom med krustång runt öronen ibland :rofl:

Du menar det HÄR kruset?

_MG_3922.jpg

IMG_2360.jpg

Jag missade med krustången den där dagen i somras men fjunet är där.

Jaaa precis sådär ser det ut!

Har ingen vidare bra bild för tillfället men här är en valpbild sålänge....

Guinness2.jpg

Några till, men ingen jätteny direkt... dock är det väl ganska otvivelaktigt ett långhår antar jag :D

TeqoGuinness.jpg

augusti07-2.jpg

augusti07.jpg

Det kan du ju ta vilken byracka som helst o få godk som HV-hund.
Prostata gerillan har ju så låga krav på hundarna..

*harkel*

PIRU, har du koll på kraven de har idag?
Du vet, saker och ting kan faktiskt ändras.

*harkel*

PIRU, har du koll på kraven de har idag?
Du vet, saker och ting kan faktiskt ändras.

Ja jag har koll på kraven annars skulle jag inte sagt som jag gjort.En hund som ska tjänstgöra behöver mer eller mindre bara vara tillgänglig och vara skottfast. ha ett intresse för folk så den ser en menning med o vittra med sin nos efter person eller persedlar. Sen att har lite spårdrift så den klarar det 600m långa spår den ska göra.

HV kommer alltid vara prostata gerillan ala Sverige. Gammla gubbar som vill leka militärer.

Senast ändrad:

Till skillnad då mot unga pojkar som vill leka polishundförare...
Förlåt PIRU, men du la upp den åt mig.

Skulle aldrig ha nån glädje o leka polis då jag tycker deras yrke verkar pissetråkigt.

Skulle aldrig ha nån glädje o leka polis då jag tycker deras yrke verkar pissetråkigt.

Men ändå så vill(e?) du bli väktare med hund?

Hur som helst så tycker jag att det är lite trist att du har sådana fördomar, väl skit i samma vad folk väljer att göra med sina hundar, bara dom gör Nåt.;)

Väktare är väl stor skillnad mot en polis eller?

Ja jag ska bli väktarhundförare ska börja söka jobb bara min hand har läkt som den ska. Men det har inget med o vara lagens väktare utan o få jobba med hund som yrke sen från väktare kunna jobba som ex hundansvarig eller liknande.

Jag har varit med i HV i 1år o vet exakt hur det är så det är då ingen fördom. Sen är det ju bara o kolla ex när Örebros HV-hundar med förare är o tränar på bruks det är äldre gubbar o damer som håller på. Ni behöver väl inte ta allt så hårt jag säger, nån gång kanske ni också kan fatta att jag menar en del med ironi. Men jag har ju inte skrivit här i mer än 2år o med samma stil hela tiden så det kanske tar ett tag till :-) tycker själv prostata gerillan är ett roligt namn på just HV. :-)

Senast ändrad:

Väktare är väl stor skillnad mot en polis eller?

Ja jag ska bli väktarhundförare ska börja söka jobb bara min hand har läkt som den ska. Men det har inget med o vara lagens väktare utan o få jobba med hund som yrke sen från väktare kunna jobba som ex hundansvarig eller liknande.

Jag har varit med i HV i 1år o vet exakt hur det är så det är då ingen fördom. Sen är det ju bara o kolla ex när Örebros HV-hundar med förare är o tränar på bruks det är äldre gubbar o damer som håller på. Ni behöver väl inte ta allt så hårt tycker själv prostata gerillan är ett roligt namn på just HV. :-)

Eftersom jag fortfarande är lite av en lekman när det gäller vissa grenar/yrken osv. så låter iaf. en polishundförare 'bättre' än vad en väktarhundförare gör-men jag tycker att båda yrken verkar mycket intressanta och givande på sina sätt.:)

Här i sthlm. så finns det många som kallar väktare för misslyckade poliser. Därav mitt inlägg till dig, men jag retades bara.

Hehe, man vaddå-fossilerna måste ju också få göra något på äldre dar när de inte längre hänger med i svängarna som oss yngre;)

Tillägg: För egen del så tar jag inte åt mig lika lätt som kanske vissa andra gör(beror vad det är givetvis). TS är säkert mycket stolt över sin hund, och det jag menar är att jag personligen skulle inte bli så glad om någon sade så till mig eller något annat nedvärderande om det jag valt att pyssla med min hund-och det trots att jag har skinn på näsan.
Ja du fattar nog vad jag menar:D

Senast ändrad:

Nej det är stor skillnad på yrkena.

Poliser ex har många fler arbetsuppgifter än en väktare som ofast har sin rondningtur eller objektsbevakning bara då med hund.

Ja du får ursäkta men jag var ingen gammal gubbe sist jag kollade iaf...:smirk:

MH test och godkänt cert prov samt godk HD/AD status är vad som krävs.

Vi går samma brukshundskurses på brukshundsklubben som alla andra, varför en hund skulle vara sämre än en annan bara för att den tjänstgör i hemvärnet övergår mitt förstånd.

Nåja, jag känner inte dig eller ditt skrivsätt efter´som jag skriver/läser mer sällan på hund. Jag uppfattar många av dina ilägg som ganska spydiga och "besserwissiga" men jag kanske lär mig att se skillnad på det och ironi så småningom jag också. :)

Iallafall tycker jag HV är ett passande forum för mig och mina hundar även om det bara är den ena som är godkänd enligt deras regler (den andra har för lite päls :smirk:) eftersom hundsport i sig inte är ett intresse för mig, jag håller på med andra sporter. Men jag vill gärna arbeta med och aktivera mina hundar ändå. Fast det är väl på fel sätt då enligt dig antar jag.

MH test och godkänt cert prov samt godk HD/AD status är vad som krävs.

Så du tycker det är hårda krav då`?

svåraste där är väl o ha höfterna okej på en Schäfer:angel::D

Du får tycka att mina inlägg är Besserwissiga och spydiga det är inget jag ens tänker fundera nåt på för jag får hela tiden nya förslag om folk som vill ha hjälp o hittills aldrig misslyckats med nån hund utan ofast rett ut problemen tämligen snabbt o enkelt.

Får även fler förslag att jag ska tävlingsträna ekipage också.

Så jag känner ingen idé o ändra mig nåt speciellt en del får ut nåt av mina inlägg andra inte.

Senast ändrad:

Ahaaaa okey, I see....

Men en polis har väl mer 'rättigheter' än vad en väktare har?
Vad är det för skillnad mellan polis och väktare när de går och 'fångar' busar?
*Intresserad*

Ingen speciell skilland i dagsläget. Förut fick inte Väktare ha handfängsel men det får dom idag förr var det bara ordningsvakter som fick ha det så nu kan även väktare gripa busen. Förut fick dom bara hålla dom tills polis anlände.

Idag kan man dessutom dressera sin väktarhund till knarksök o få den godk det fick man inte heller förut.

Självklart har polisen mer befogenheter men som jag skrev det är inte det jag är inte det jag är ute efter utan o få arbeta med mina hundar o träna ännu mer skydd o köra väktarskydd som jag tycker är extremt kul .

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 444
Senast: Hedinn
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 828
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 515
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
30 296
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka