Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eftersom den dessutom är oinriden så tycker jag det är för mycket vikt faktiskt.Jag väger 49 kg kan jag rida shettlandsponny?
Jag rider absolut inte hårt men den behövs ridas in för att yngre ska kunna rida den. Den är 6 år och har väldigt mycket energi
Jag är 158cm lång och jag är osäker på hur länge till jag kan rida min hyrhäst. Hon är en c-ponny och jag vet inte hennes mankhöjd exakt men den är väll runt 134cm Hon är rätt stark i ryggen men jag är ändå lite osäker kan jag fortsätta rida henne eller är jag för lång?
Tycker att du ser ut att vara lagom för ponnyn på bilden. Om du inte kommer växa så mycket mer och gärna vill ha en c-ponny tycker jag att det är en sådan du ska satsa på
Det kanske kan se lite lustigt ut, men en säsong till tror jag inte han dör av Du märker om det blir vingligt och obalanserat.
Jag tycker för tung ryttare på långa vägar är värre än för lång.
Eller hur!Fast det har man ju vetat hela tiden.
Undrar varför de inte hade med en lätt och balanserad ryttare samt en tung och obalanserad ryttare.
Viktmässigt lär det inte vara några större problem för en normalstor, frisk shetlandsponny att bära dig. Men man måste vara lyhörd för ponnyns signaler.Jag väger 49 kg kan jag rida shettlandsponny?
Jag rider absolut inte hårt men den behövs ridas in för att yngre ska kunna rida den. Den är 6 år och har väldigt mycket energi
Nej, verkligen inte!!Ok. Men du tycker inte att jag är för tung då? (Kollade upp hans mkh:ca140cm)