Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag behöver barnomsorg på eftermiddagen de timmar jag och sambon jobbar samtidigt, skiftbyte samt körning till och från jobb det är därför som tiden mellan 8-11 inte är till någon nytta för oss. Då kan vi själva passa honom.
Nu var det ju lättare att skola in vi snackar om. Inte små barns vara eller icke vara på förskolan.
Vet inte hur många barn ni har skolat in?
Har man läst barnpsykologi vet man att det har med anknytning i vissa åldrar att göra.
Jo, det förstod jag.
Min fråga var mer varför du då bara ska lämna i 1.5-2 timmar då jag tror att det inte är att rekomendera för barnets skull. Men läste nu att du även kan tänka dig lämna längre, bara det är på eftermiddagen. Så då var det ju inga problem.
Hoppas du får plats när du vill nu bara!!
Mina har börjat när de var 17 månader. Det gick jättebra med inskolningarna och de trivdes jättebra.
Äldsta sonen började protestera lite när han var runt 3.
Det hade aldrig gått att skola in honom då.
Lilla sonen är nu 22 månader och tycker det är jätteroligt.
Han går ca 25 timmar i veckan.
Äldsta sonen gick ca 30 timmar i veckan tills han var 3-4 år.
Jag har jobbat med de yngsta barnen en hel del av mitt yrkesliv och även för dem är det bra att komma till förskolan mer än ett par timmar. Kanske din son kan komma till lunch och sedan sova (de flesta småbarnsavdelningar låter barnen sova direkt efter maten och det är ingen ovanlighet att barnen sover till kl 14...)?
Prata med personalen, de är de som vet bäst hur de vill ha det, men hade du kommit till en avdelning där jag jobbade hade jag föreslagit något som ovan.
Fast lagom ålder att börja dagis trodde jag faktiskt inte bara handlade om inskolning utan dagis i stort för barnet.
Jag har skolat in 0 barn eftersom jag inte arbetar på förskola.
Sv: Lagom ålder att börja dagis
Jag ska kolla, men jag behöver ju tiden mellan 13.00-14.30 då jag och min sambo jobbar samtidigt eller rättare sagt har skiftbyte (vi jobbar inte på samma ställe), så det är ju inte så att jag är hemma utan jag behöver passning denna tid pga arbete, så jag antar att man då kan få den tid man behöver för tiden mellan 8-11 är jag eller sambon ändå hemma.
Har bara läst fram till detta inlägg, men en tanke som slog mig, skulle ni inte kunna ha en barnflicka dom timmarna? Dels kanske ni har någon i närheten som kan ställa upp? Alt så finns det ju företag som "hyr ut" nannys. Kanske skulle kunna vara något eftersom det är så få timmar??
Haha .Det är roligt när gamla trådar dyker upp som förslag...Har bara läst fram till detta inlägg, men en tanke som slog mig, skulle ni inte kunna ha en barnflicka dom timmarna? Dels kanske ni har någon i närheten som kan ställa upp? Alt så finns det ju företag som "hyr ut" nannys. Kanske skulle kunna vara något eftersom det är så få timmar??
Haha sorry inte första gången nu!Tråden är från 2008 så det är nog inget problem längre
När ungefär är ett barn lagom gammal att börja på dagis? Vet ju att det kan vara individuellt, men ungefär. Min sambo ska börja ett nytt jobb och det är tvåskift, vilket jag också har, men vi kommer att jobba motsatt skift och eftersom jag/vi har rätt till att jobba 75% så kan vi köra med det ett tag, så att sonen slipper dagis ibörjan, men så småningom vill jag återgå till heltid, när spelar inte så roll. Det kommer ju inte att bli många timmar för sonen på dagis heller utan bara ett par timmar om dagen.