Lägga spår med hunden?

Jag hade kunnat tänka mig att ha med en annan hund än den som ska spåra, lös som störning för en rutinerad spårhund. Blir nästan lite sugen på att prova :)

Skulle aldrig fungera för mig. Den hunden som jag ev skulle ha med skulle hänga i klöven :angel:
Där emot brukar jag med den mer rutinerade eftersökshunden lägga ett spår. Gå det efter 5-6h med en hund som jag sen tar av spåret efter en bit. Och så går jag med den äldre kanske 2h senare för att få de lite verkligt ifall man måste börja om ett eftersök som en annan hund misslyckas med.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 145
Senast: __sofia__
·
Ridning Hejsan! Jag och min ponny tävlar fälttävlan där dressyren inte är vår starka gren, ponny ser inte meningen med att gå i form😅. Just nu...
Svar
2
· Visningar
521
Senast: Freazer
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 562
Senast: Nota
·
Övr. Hund I mitt område finns några hundägare med reaktiva hundar. Ibland händer det att dessa hamnar bakom mig och min hund på promenaden om de... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 000
Senast: sidensvans
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Bichon havanais
  • Valp 2025