Lägga spår med hunden?

Jag hade kunnat tänka mig att ha med en annan hund än den som ska spåra, lös som störning för en rutinerad spårhund. Blir nästan lite sugen på att prova :)

Skulle aldrig fungera för mig. Den hunden som jag ev skulle ha med skulle hänga i klöven :angel:
Där emot brukar jag med den mer rutinerade eftersökshunden lägga ett spår. Gå det efter 5-6h med en hund som jag sen tar av spåret efter en bit. Och så går jag med den äldre kanske 2h senare för att få de lite verkligt ifall man måste börja om ett eftersök som en annan hund misslyckas med.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
816
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
740
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 712
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 260
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar