Kostnad på dräktighetsundersökning.

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare chrysler
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 2 050
C

chrysler

Skriver här då jag tror jag får svar av mer erfarna personer än på hästmänniska osv.

Undrar vad man får räkna med för kostnad för blodprov tex, eller vad ni fått betala för det?
Vad är säkrast för att konstatera dräktighet, UL eller blodprov?kanske inte spelar roll?

Sv: Kostnad på dräktighetsundersökning.

Får väl svar när jag ringer vet men tänkte att ng kanske hade ett ungefärlig siffra, stor skillnad på 1000 & 5000 tex.:smirk:

Vi betalade 400 ungefär för analysen av blodprovet, sen tillkommer ju veterinärkostnaden och den kan nog variera en hel del.

För ultraljud betalade jag 400 totalt första gången i samband med en vetbesiktning (Fick rabatt) sedan andra gången fick jag ingen rabatt så då betalade jag 450kr för ultraljud och det inkl moms och allt :)

Jag betalar 500kr för dräktigthetskontroll på station. Gick på strax under 1000lappen då jag tog blodprov. Då inräknat allt.

Senare i dräktigheten kan du också låta rektalundersöka stoet.
Kommer inte ihåg vad det kostade, men det var max 500 spänn.

Jag ska rektalundersöka mitt sto runt den 27:e då är hon på 152dygn och första virusabort sprutan ska tas :)

För visst kan man inte se någe med UL då?

Jag kollade mitt sto med UL på dygn 90 vid förra dräktigheten och tyckte att det redan då var väldigt svårt att se jämfört med vid 45 dygn.

I år UL:ades hon på dygn 17 och 28 på stationen, sen kollade jag henne inte förrän runt dygn 140 och gjorde då en rektalundersökning. Vi har en mycket kunnig och erfaren veterinär i vårt stall så därför föredrog jag att rektalundersöka henne eftersom det är minst bökigt och man får svar direkt.

Okey, ja men då kör jag på en rektalundersökning, blodprov tar ju bara tid och vänta in och eftersom vet ska ta första sprutan oxå så vill man kanske veta det på en gång :p

Men jag förstod att det skulle bli svårt och se.
Tack för svaret iaf :)

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 725
Senast: ildiko
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 845
Senast: Amha
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 320
Senast: Madalitso
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 753
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka