Kort på era körhästar!

Sv: Kort på era körhästar!

Där är ju Baylis! Om det är den Baylis? Som skulle läggas upp på hemsidan, vilket är gjort nu iaf.
Är Raket u.Baylis också? Antar det men bäst att fråga :D

Underbart fina hästar.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Kort på era körhästar!

Ok. Gissade nästan på det. Då är det han som är e.Rekyl 1963.
 
Sv: Kort på era körhästar!

Japp. Älvsborgs dm. Ja jag har redan planerat in hallandsbruks den 28:e. Har dom bestämt plats för den än?
 
Sv: Kort på era körhästar!

Japp. Älvsborgs dm. Ja jag har redan planerat in hallandsbruks den 28:e. Har dom bestämt plats för den än?

Okej så bra!!
Yes det har vi, det blir på Övregård i Falkenberg
 
Sv: Kort på era körhästar!

*kl*

Kastar in en bild på min blivande körhäst. Eller hon kommer vara en kombinationshäst jag ska rida också.

Fördelen med henne just nu är att han inte blir rädd för något. Nackdelen är att hon blir tveksam när jag inte är först men det jobbar vi på.

Hon är en varmblodstravare E: Tap In

22656559.jpg
 
Sv: Kort på era körhästar!

Här är Lycka, Nordsvensk f. 2005
e. Ynar 1819
u. Mia-Lisen 23102



Draglagsprov
 
Sv: Kort på era körhästar!

Jättefin! Hur är hon i temperamentet?
 
Sv: Kort på era körhästar!

Hon är faktiskt väldigt lugn just nu, vi var väldigt förvånade hur hon var när vi tog med henne till Nordsvenska hästensdag nu i sommras, vi kunde gå runt bland folkvimlet utan att hon knappt reagerade, hon är väldigt trevligt, tidigare har hon varit väldigt reslig och jobbig när vi varit på premieringar och så, hemma är hon rätt busig och så, men hon är så underbart charmig!
 
Sv: Kort på era körhästar!

Okej. Jag undrade, därför att jag hört att Ynar-bäbisar kan ha rätt mkt humör.
Och att han själv också har det?

Mitt sto har haft 2 stoföl efter Ynar och de var tydligen inte helt lätta (de lever inte längre).

Men hursomhaver snygg är han :)
 
Sv: Kort på era körhästar!

Jo, Lycka har haft lite humör innan men hon har lugnat ner sig.. Dock börjas det väl snart igen..
Ynar? Han är underbar. Han är sjukt snäll också för den delen.. Har varit hemma hos dom ett flertal gånger och ack vad han är mysig, väldigt snäll och kelig.. :)
 
Sv: Kort på era körhästar!

*kl*

Nu har vi varit på våran första lilla tävling i precisionskörning! Ignorera min fula vagn och min jockeysits :rofl:

DSCF0016.jpg


DSCF0027.jpg


Husse körde också

DSCF0100.jpg


Sedan testade vi lite "maratonhinder"

DSCF0154.jpg


DSCF0179.jpg


DSCF0195.jpg
 
Sv: Kort på era körhästar!

Ni verkar ha farten upp i alla fall :D Vart var ni och körde? Kommer ni upp den 31?
 
Sv: Kort på era körhästar!

Jo, Lycka har haft lite humör innan men hon har lugnat ner sig.. Dock börjas det väl snart igen..
Ynar? Han är underbar. Han är sjukt snäll också för den delen.. Har varit hemma hos dom ett flertal gånger och ack vad han är mysig, väldigt snäll och kelig.. :)

Jaha där ser man, ja jag har aldrig träffat honom så jag vet inte :) Som sagt är det som jag har hört, men det kan ha varit en annan hingst det menades i samma samtal som Ynar var med i.
Eller så var han värre när han var ung? Äh, jag minns inte så det är bäst att låta det vara.
 
Sv: Kort på era körhästar!

Jaha där ser man, ja jag har aldrig träffat honom så jag vet inte :) Som sagt är det som jag har hört, men det kan ha varit en annan hingst det menades i samma samtal som Ynar var med i.
Eller så var han värre när han var ung? Äh, jag minns inte så det är bäst att låta det vara.

Kanske det, jag vet inte.. han är ju 24 år.. Har ju inte känt hans ägare särskilt länge heller för den delen.. Så jag vet inte.. :)
 
Sv: Kort på era körhästar!

Ni verkar ha farten upp i alla fall :D Vart var ni och körde? Kommer ni upp den 31?

Japp, det blev dubbelseger med våran racer-ponny :D Jag spöade Fredrik med 3 sekunder och de andra låg långt efter :cool:

Det var i Sollefteå, liten klubbtävling med VKS.

Jo det lutar åt att vi vill vara med den 31, om vi får ihop planeringen innan det är för sent att anmäla sig. Det blir nog med den stora hästen i så fall :laugh:
 
Sv: Kort på era körhästar!

Här kommer nyaste bilden på min lilla pålla, första gången jag ska köra henne själv!

 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 532
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 599
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 313
Senast: Imna
·
Hundavel & Ras HejHej! Har funderat på att skaffa en till hund. Både att det vore trevligt med en lugnare hund än den jag redan har... Till och med...
2
Svar
29
· Visningar
3 839
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp