Kort på era körhästar!

Sv: Kort på era körhästar!

Det var så länge sen det där hände, så jag tyckte att de skulle vara intressant att veta då jag inte visste lika mycket som jag vet nu. Och sen ville jag ju lägga in en bild på fina hingsten :)
 
Sv: Kort på era körhästar!

Såååå fin!!!

Väljer ju nordis före ardenner, men kunde jag ha både och skulle ardennern se ut precis sådär :love:

Lotta
 
Sv: Kort på era körhästar!

Ja Ryver :love:
Är det nån som vet hur det gått?
Har har ju sålts...
 
Sv: Kort på era körhästar!

Gör som jag skaffa korsning :rofl:
Mamman Nordsvensk o hingsten ardenner :)
Bild
Nej renrasig är ju bättre men när den väl är framme så är det svårt att tacka nej :angel: :D
 
Sv: Kort på era körhästar!

Gabby_Ossi skrev:
Ingen som har en vanlig korsningponny? eller större ponny överhuvudtaget? bara shettisar, russ och stor hästar? (Förutom Haflingern :bow: ) jag trodde det va rätt vanligt :confused:

Jo, jag har ju.. Har för mig att jag la in i början av tråden. En ponny, korsning islänning/knabstrup. Men det kanske inte räknas som en "vanlig korsningsponny??"

Här är hon i alla fall:
1883022.jpg


Och här:
1883023.jpg


Under inkörning iofs, snart dags att spänna för!! :bump: :bump:
 
Sv: Kort på era körhästar!

Hej!

Här kommer färska bilder från idag på våran körhäst, Monami: Nordsvensk Brukshäst f. 2000 eDon-Aron-Granat.

Vi har bara haft henne sen nov. 2005 och så ska hon, som ni ser på bilden, om allt nu går bra,ha föl i juni (e Skrimsblessen) så vi tar det lugnt med körningen... Hennes bästa egenskaper är att hennes "grundläge" är lugn, fast hon är framåt och pigg! Hon är läraktig och lyssnar bra...måste lära henne mer röstkommandon bara...

Här är hon och äter det första gräset för i år:
HstarCo015.jpg


Huvudbild efter en skrittrunda med vagnen idag...tog lite tid med kameran så därför knäppte vi upp alla remmar...:)
HstarCo006.jpg


/Kristin
 
Sv: Kort på era körhästar!

Glömde ju vår lilla ponny "Polly"!:crazy:

Fast den här bilden är ju i ett annat sammanhang:rofl:...
Men hon är en riktig multitalang, kan både hopp, dressyr, körning och lite cirkuskonster! Polly är bäst! En bra barnponny, pigg och lättlärd men som alla ponnies: finns en chans till hyss så tar hon den ;)

Pollyframifrnliten.jpg

Polly är f 1987 ca 115cm hög och en korsning mellan island/shetland. Kortet är taget hösten 2003. Just nu är hon på betäckning och förhoppningsvis får vi ett föl efter welshhingsten Kulltorps Yrrol RW 100 nästa år!:banana:

/Kristin
 
Sv: Kort på era körhästar!

Tackar!

Jag är ju partisk men visst är dom fina:love: Bra hästar på alla sätt och vis!

/Kristin
 
Sv: Kort på era körhästar!

Krisse, nordisen e jättefin! Jag e lite svag för maffiga hästar, och min syster skulle varit förälskad redan! Polly är också jättesöt:)
 
Sv: Kort på era körhästar!

Här kommer mer action bilder på mig och min kör häst.

Det går att klicka på bilderna.



Och så här ser det ut allt som oftast;
Nu fattar jag inget alls. Vadå gå åt sidan? Det funkar ju absolut inte, ja fattar inget alls.


Men det är ju jobbigt:eek:


Ne nu blir jag förbannad


Och ännu argare


Sekunden efteråt blev hon skitförbannad, ställde sig på bakbenen och hoppade på två ben framåt. Mamma flydde ut ur paddocken så det blev inga kort på det:angel: Hon har pms besvär kan ju tilläggas(hästen alltså, inte mamma;) )
 
Sv: Kort på era körhästar!

Hahaha, vad härligt med ett pissmärr!

Gör din pappas farbror vagnar på beställning? :angel:
 
Sv: Kort på era körhästar!

Fjunet skrev:
Hahaha, vad härligt med ett pissmärr!

Gör din pappas farbror vagnar på beställning? :angel:

Jaa, det kan man lungt säga att hon är! Jag var också på dåligt humör och tänkte att nu jäklar ska jag inte ge mig. Stallägaren påpekade lite försiktigt efter ett tag att jag kanske skulle göra något annat i mellan så vi inte behöver bli så arga på varandra att det blir farligt:angel:

Han har tyvärr gått i pension nu så han gör nog inga vagnar alls. Men jag kan kolla lite med honom när jag träffar han:)
 
Sv: Kort på era körhästar!

Hehe, man måste ju vara på samma nivå som dem! ;)

Pension? Då har han ju mycket tid över :D
 
Sv: Kort på era körhästar!

Fjunet skrev:
Hehe, man måste ju vara på samma nivå som dem! ;)

Pension? Då har han ju mycket tid över :D

Jo, det är ju det. Vi är lika sura båda två:angel:

Jo, det är sant. Men jag ska höra med honom:)
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 534
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 649
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 314
Senast: Imna
·
Hundavel & Ras HejHej! Har funderat på att skaffa en till hund. Både att det vore trevligt med en lugnare hund än den jag redan har... Till och med...
2
Svar
29
· Visningar
3 839
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp