Kort på era körhästar!

Sv: Kort på era körhästar!

Här rinner ögona utav bara attans... Hatar våren!!!!!!!!!! Jag kommer gärna upp till Umeå om ni inte har pollen i luften!!!!!!!
 
Sv: Kort på era körhästar!

JMMOCQIOLMGMR8.jpg


Här är min körhäst!
 
Sv: Kort på era körhästar!

*kn*

Jag är inte så insatt i körning. Har bara kört kompisens varmblod nån gång ibland, så undrar jag hur denna sele sitter? Ni som är så kunniga :)

http://www.geocities.com/stall_bjurvik/Parshan.jpg

Är förresten en fjordinghingst jag tog skötte ett litet tag för länge länge sedan. Tyvärr död. Örken Pär 116.
 
Sv: Kort på era körhästar!

Ja, det behöver hon, så kanske hon inte blir så kaxig!
 
Sv: Kort på era körhästar!

Här är en bild på min häst från förra våren som min syster precis skickade till mig. Jag blir inte alls tävlingssugen:D
DSCN10521.jpg
 
Sv: Kort på era körhästar!

HeJ! Vill bara påpeka att du borde byta skaklar på din militärsulky då det är bruten vinkel på skacklarna vilket inte ger en rak draglinje vilket gör att din häst får dra i fel läge så nu har viktigpetter sagt sitt:idea:
 
Sv: Kort på era körhästar!

Finns det ingen som kan svara på mina fråga?
 
Sv: Kort på era körhästar!

Ja jag tänkte väl det.. Men hästen är fin iallafall! :)
 
Sv: Kort på era körhästar!

Cantilda skrev:
*kn*

Jag är inte så insatt i körning. Har bara kört kompisens varmblod nån gång ibland, så undrar jag hur denna sele sitter? Ni som är så kunniga :)

http://www.geocities.com/stall_bjurvik/Parshan.jpg

Är förresten en fjordinghingst jag tog skötte ett litet tag för länge länge sedan. Tyvärr död. Örken Pär 116.

Varför vill du veta hur selen sitter på den hästen?

Vad jag kan se så sitter selen bra. Dålig däckel. Hästen har en mkt lågt och brett ansatt hals, men lokorna ligger hyfftat, han kunde ha fått lite mer utrumme för stupen. Rak draglinje. Tyvärr ingen baksele ser heller inga draglinor.

/L
 
Sv: Kort på era körhästar!

*kl*

Har tyvärr ingen bild med vagn på denna dator men här är hästen(från i somras)
406836.jpg


För tillfället kör vi lånad rockard. Den är tyvärr lite för låg så jag ser inte över rompan på henne nu när hon har vuxit till sig(160cm)...hon är 3 år i augusti. Så om nån har tips på billig och bra rockard...:D
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 534
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 649
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 314
Senast: Imna
·
Hundavel & Ras HejHej! Har funderat på att skaffa en till hund. Både att det vore trevligt med en lugnare hund än den jag redan har... Till och med...
2
Svar
29
· Visningar
3 839
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • E-coli hund
  • Valp 2025
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp